Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Підсумки теми

ü Функціонування економіки як цілого ґрунтується на взаємозв’язках чотирьох основних макроекономічних суб’єктів: домашніх господарств, підприємців, держави і закордонного сектора.

ü Цілісність економіки забезпечується досягненням відповідності сукупних доходів і витрат, сукупних попиту і пропозиції.

ü Елементами сукупних доходів є заробітна плата, процент, рента, прибутки підприємницького сектора й амортизація. Елементи сукупних витрат — це споживчі витрати, інвестиційні витрати підприємств, державні витрати та чистий експорт.

ü Перетворення сукупних доходів у витрати здійснюється за участі домогосподарств, держави та підприємницького сектора.

ü Економіці властива циклічна форма руху. Розрізняють середні та довгі цикли. Головну причину середніх циклів більшість дослідників убачає у зміні величини сукупних витрат, передусім — через зміни у розмірах інвестицій. Довгі хвилі мають матеріальною основою перехід від одного до іншого технологічного способу виробництва.

МОЖЛИВОСТІ ПРАКТИЧНОГО ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ ІЗ ТЕМИ

Ø Розуміння національної економіки як цілого допоможе усвідомленню власного місця у її складному механізмі, своєї належності до макроекономічних процесів. Після вивчення теми ви зможете із знанням справи пояснити свою участь у формуванні сукупних доходів і витрат, свою роль у формуванні сукупного попиту і пропозиції. Саме у такий спосіб формується відчуття належності до спільноти, що зветься суспільством.

Ø Усвідомлення закономірного характеру чергування піднесень і спадів і, особливо, — невідворотності настання піднесень формує підґрунтя для оптимістичного погляду на перебіг економічних подій. Це дуже важливо для людей, що живуть у період кризового спаду економіки, як це має місце в Україні.

Контрольні запитання та завдання

1. Поясніть, керуючись наведеною на початку теми схемою кругообігу, чим відрізняються:

а) прибутки підприємців й інвестиції підприємців;

б) доходи домогосподарств і їхні споживчі витрати.

2. Держава вилучила через податки 30% доходів домогосподарств. Чи означатиме це, що сукупні споживчі витрати домогосподарств зменшилися на 30%? Що треба знати додатково, щоб визначити, як зміняться споживчі витрати?

3. Що буде із сукупним попитом, якщо:

а) після оподаткування у підприємцям залишиться менша частка прибутків;

б) зросте загальний рівень доходів домашніх господарств.

Як зміниться сукупна пропозиція, якщо:

а) зростуть ціни на енергоносії;

б) уряд країни стимулюватиме підприємців, які здійснюють інвестиції і створюють нові робочі місця.

4. Повоєнне економічне зростання (1945-1990 рр.) у США переривалось економічними спадами у таких роках: 1949 - 1950, 1958, 1961, 1971 - 1972, 1975, 1982 - 1983. Визначте, скільки в середньому тривав економічний цикл.

5. Розрахуйте середні річні темпи економічного зростання для Австрії та Нідерландів за період 1996 2000 роки, скориставшись даними таблиці.

Процентна зміна реального ВВП (у % до попереднього року)


Читайте також:

  1. III. ПІДСУМКИ
  2. III. підсумки уроку
  3. III. ПІДСУМКИ УРОКУ
  4. III. ПІДСУМКИ УРОКУ
  5. Iv. підсумки уроку
  6. IV. ПІДСУМКИ УРОКУ
  7. Iv. підсумки уроку
  8. IV. ПІДСУМКИ УРОКУ
  9. V. ПІДСУМКИ УРОКУ
  10. V. ПІДСУМКИ УРОКУ
  11. V. ПІДСУМКИ УРОКУ
  12. V. ПІДСУМКИ УРОКУ




Переглядів: 2280

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Схема 49 | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.