МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Підсумки темиü Основним змістом грошової політики держави є регулювання грошової маси і вплив через цей інструмент на величину сукупного попиту, на ВВП, рівень цін та курс валюти. ü Ринок грошей характеризується двома важливими чинниками: попитом на гроші та пропозицією грошей. У свою чергу, попит на гроші формується під впливом: рівня економічної активності, потреб у інвестиціях, балансу державного бюджету. Пропозиція грошей визначається: емісійною політикою держави, активністю комерційних банків, купівлею-продажем цінних паперів центральним банком, рухом валюти з країни в країну. ü Інструментом кредитної та грошової політики є банківська система — сукупність фінансово-кредитних установ із специфічною підпорядкованістю та поділом функцій між ними. Провідне місце у банківській системі належить центральному (національному) банку країни. У його функції входить: емісія грошей, обслуговування державного боргу і розрахунків уряду, керівництво комерційними банками та іншими фінансово-кредитними установами. ü Досвід країн ринкової економіки засвідчує: змінюючи кількість грошей в обігу, можна спричиняти або подорожчання кредитів (політика “дорогих грошей” при скороченні їх кількості), або здешевлення кредитів (політика “дешевих грошей” при збільшенні їх кількості). ü Кейнсіанська теорія якраз і обґрунтовує політику регулювання через процентну ставку, що впливає на інвестиції і, збільшуючи (зменшуючи) їхній обсяг, сприяє або подоланню спаду виробництва, або стримуванню виробництва й інфляції. ü Досвід країн також підтверджує факт існування зв’язку між кількістю грошей в обігу та рівнем цін. ü Монетаризм обґрунтовує необхідність регулювання державою кількості грошей і через них — можливість впливати на сукупний попит і обсяги національного продукту, з врахуванням того, що надмірна пропозиція грошей породжує інфляцію. Прихильники цього напряму визначають граничний щорічний обсяг збільшення кількості грошей на рівні зростання ВВП. МОЖЛИВОСТІ ПРАКТИЧНОГО ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ ІЗ ТЕМИ Ø Дізнавшись про наслідки збільшення кількості грошей в обігу, ви зможете передбачити результати емісії та інших дій уряду у грошовій сфері, а також їх впливи на добробут вашої родини. Ø Уявлення про будову та функціонування банківської системи допоможе зрозуміти, які практичні навички та знання потрібні фахівцям банківської системи, а також те, чому фахова робота в цій сфері є високооплачуваною і шанованою. Контрольні запитання та завдання 1. Яким чином у ринковій економіці уряд може вплинути на норму процента за кредит? Виберіть правильні відповіді: здійснюється емісія готівкових грошей; центральний банк, проводячи урядову політику, збільшує обов’язкові резерви комерційних банків; центральний банк починає скуповувати у населення облігації державного боргу; уряд своєю постановою визначає ставку процента комерційних банків. 2. Поясніть, як політика “дорогих грошей” може вплинути на курс національної валюти, експортні можливості держави. 3. Кількість грошей за показником M3 в національній валюті в Україні змінювалась так: 1999 рік – 22,075 млрд. грн., 2000 – 32,084 млрд. грн., 2001 – 45,555 млрд. грн. Зміни реального ВВП за ці роки були такими: 1999 рік – спад на 0,2%, 2000 – зростання на 5,8%, 2001 – зростання на 9,1%. Визначте, на скільки відсотків щороку змінювалась грошова пропозиція. Чи відповідає така практика рекомендаціям монетаристської теорії? 4. Спираючись на знання залежності між кількістю грошей, величиною ставки процента за кредит (і) та розміром інвестицій (І), визначте, як зміняться інвестиції, якщо відомо таке. В обігу знаходиться маса грошей у 1000 од. При цьому норма процента за кредит становить 7%. Відомо, що за зростання кількості грошей в обігу на 10% ставка зменшується на один відсотковий пункт. Кількість грошей реально зросла на 50 од. Зв’язок між ставкою процента і розміром інвестицій відображає залежність: І = 100 – 0,75i.
Читайте також:
|
||||||||
|