Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Підсумки теми

ü Світове господарство — це сукупність національних економік, які беруть участь у міжнародному поділі праці і пов’язані між собою системою міжнародних економічних відносин. Міжнародний поділ праці передбачає насамперед розвиток країнами тих галузей, в яких вони мають відносні переваги (вищу продуктивність праці, нижчі витрати виробництва).

ü Міжнародний поділ праці зумовлено: по-перше, економічними, природними, людськими, капітальними ресурсами, які нерівномірно розподілені між окремими країнами; по-друге, досягнутим кожною країною рівнем науки, техніки, технології.

ü Новим явищем у міжнародних відносинах кінця ХХ століття стала глобалізація – суттєве зростання взаємозалежності країн під впливом зростання міжнародної торгівлі товарами та послугами, міжнародних фінансових потоків. Внаслідок цих змін втрачається автономність національних економік. Хоча ті з них, які включені в інтеграційні процеси, можуть отримувати переваги у вигляді використання сучасних технологій, вищих темпів економічного розвитку та зростання середнього рівня добробуту населення.

ü На міжнародному ринку країни торгують за світовими цінами. Світові ціни мають ту особливість, що визначаються головними продавцями і покупцями певних видів продукції в ході здійснення великих і регулярних угод у центрах світової торгівлі: на біржах, аукціонах, торгах.

ü Торговельний баланс країни — це співвідношення надходжень від експорту та платежів за імпорт. Якщо країна вивозить товарів більше, ніж ввозить, то вона має активне сальдо торговельного балансу, якщо вивозить відносно менше, то вона має від’ємне, або дефіцитне, сальдо.

ü Торговельні бар’єри діють у формі мита, квот, нетарифних бар’єрів, добровільних обмежень. Митні збори ведуть до підвищення цін і зниження обсягів продажу товарів, на які це мито поширюється. Однак певні місцеві виробники виграють від торговельних бар’єрів.

ü Історично склалися дві протилежні системи зовнішньоторговельної політики держави: протекціонізм і лібералізм. У сучасному світі переважає тенденція до лібералізації. Лібералізації зовнішньоторговельних відносин сприяють міжнародні організації на зразок ГАТТ та Європейського співтовариства.

МОЖЛИВОСТІ ПРАКТИЧНОГО ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ ІЗ ТЕМИ

Ø Якщо ви пов’язуєте свою майбутню професію із зовнішньоторговельною діяльністю, то відтепер ви розумітимете її зміст.

Ø Розуміючи наслідки певної політики держави у сфері зовнішньоторговельних відносин, ви зможете передбачити зміни ринкової кон’юнктури. Наприклад, для вас уже має бути зрозумілим зв’язок між імпортними митом, квотами на ввезення товарів, з одного боку, та цінами на вітчизняному ринку — з іншого.

Контрольні запитання та завдання

1. Чому на сучасному етапі розвитку цивілізації окрема країна не може існувати ізольовано від інших? Виберіть із запропонованих відповідей ті, які ви вважаєте правильними:

• у країні може загальмуватися технічний прогрес; можуть виникнути проблеми з міграцією робочої сили; країні буде важко долати митні бар’єри;

• для задоволення потреб населення у речах і послугах необхідно залучати більше ресурсів, і витрати виробництва будуть вищими.

2. Уявіть, що вам треба довести необхідність участі України у світовій торгівлі. Які з наведених аргументів ви б використали:

• обсяги виробництва в Україні починаючи з 1991 і до 1999 року скорочувалися, і потрібно ще багато часу для того, щоб вийти на позиції, які передували спаду;

• Україна має значний науковий потенціал і розвинуті технології у деяких сферах;

• наприкінці 80-х років в Україні виробляли сталі та вугілля більше, ніж в Англії, ФРН та Японії;

• 25% світових чорноземів припадає на Україну;

• Україна має значні зовнішні борги.

3. Ще раз поверніться до таблиці 23. Як вона виглядатиме, якщо змінити одну умову: зовнішній обмінний коефіцієнт, що був (1т нафти — 2т цукру), став: 1 т нафти — 1,5 т цукру?

4. Які із зазначених фактів можна використати як аргументи на користь протекціонізму, а які — лібералізму у зовнішньоекономічній діяльності:

• конкурентоспроможність українських товарів є низькою;

• Україна не має сучасних технологій для більшості виробництв;

• Україна перебуває напередодні зростання кількості безробітних;

• Україні не вистачає валютних ресурсів для імпорту найнеобхіднішого: ліків, продуктів дитячого харчування, засобів захисту рослин тощо.

5. У тексті теми висловлена така думка: “Досвід “торговельних воєн” показав, що в них програють обидві сторони...”. Як би ви пояснили цю думку?


Читайте також:

  1. III. ПІДСУМКИ
  2. III. підсумки уроку
  3. III. ПІДСУМКИ УРОКУ
  4. III. ПІДСУМКИ УРОКУ
  5. Iv. підсумки уроку
  6. IV. ПІДСУМКИ УРОКУ
  7. Iv. підсумки уроку
  8. IV. ПІДСУМКИ УРОКУ
  9. V. ПІДСУМКИ УРОКУ
  10. V. ПІДСУМКИ УРОКУ
  11. V. ПІДСУМКИ УРОКУ
  12. V. ПІДСУМКИ УРОКУ




Переглядів: 1703

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Державне регулювання міжнародної торгівлі | ТЕМА 5.2.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.