Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Структура, мета, завдання курсу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

Луцький державний технічний університет

ТОПОГРАФІЯ З ОСНОВАМИ

КАРТОГРАФІЇ

Методичні вказівки до проведення навчально-польової практики
для студентів спеціальності 6.070800

Екологія та охорона навколишнього середовища”

Денної форми навчання

 

Редакційно-видавничий відділ

Луцького державного технічного університет

Луцьк 2005

УДК 528.4:528.9(07)

ББК 26.12:26.1я7

К 56

 

 

Топографія з основами картографії. Методичні вказівки до проведення навчально-польової практики для студентів спеціальності 6.070800 “Екологія та охорона навколишнього середовища” денної форми навчання / Ковальчук В.В.- Луцьк: ЛДТУ, 2005 – 80 с.

Методичні вказівки містять матеріали для виконання практичних робіт з дисципліни „Топографія з основами картографії” під час проходження ними навчально-польової топографічної практики, що проводиться для студентам денної форми навчання. Згідно з робочою програмою даної дисципліни передбачено виконання вимірювальних практичних робіт, які охоплюють вивчення систем топографо-геодезичних знімань на місцевості та виконання основних видів таких знімань. Наводяться також контрольні запитання по даній дисципліні, перелік бібліографічних джерел, що рекомендовані до вивчення курсу „Топографія з основами картографії”.

 

Укладач: к. г. н., доц. кафедри екології Ковальчук В.В.

 

Рецензенти: к. г. н., доц. кафедри екології Фесюк В.О.

 

Відповідальний за випуск: зав. кафедри екології, к. г. н.,

доц. Картава О.Ф. .

Затверджено науково-методичною радою ЛДТУ,
протокол № 9 від 26.05. 2005 р.

Затверджено до друку науково-методичною комісією технологічного факультету ЛДТУ, протокол № 9 від 12 травня 2005 р.

Затверджено на засіданні кафедри екології ЛДТУ, протокол № 9 від

Квітня 2005 р.

ВСТУП. ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА ДО

МЕТОДИЧНИХ ВКАЗІВОК

Структура, мета, завдання курсу

Дисципліна “Топографія з основами картографії” є складовою частиною нормативно-методичного забезпечення навчального процесу за напрямком 0708 “Екологія” і передбачена для підготовки бакалаврів за спеціальністю 6.070800 “Екологія та охорона навколишнього середовища”. Зміст програми передбачає лекції, практичні заняття, самостійну роботу. За навчальним матеріалом передбачається залік як форма підсумкового семестрового контролю.

Метаопанування курсу “Топографія з основами картографії” полягає в оволодінні студентами усією сукупністю знань і практичних умінь та навичок стосовно методів і засобів картографічного зображення природних і антропогенних об’єктів, способів складання сучасних карт і побудови топографічної основи. У системі підготовки спеціалістів-екологів суттєве значення надається умінню читати карти при аналізі природних екологічних умов території, наносити екологічну інформацію на картографічну основу і плани, використовувати карти при проведенні екологічної експертизи, паспортизації підприємств. Все це відображено у програмі даного курсу, розробленій спеціально для підготовки майбутніх фахівців у галузі екології та охорони довкілля.

Завданнявивчення дисципліни полягають у формуванні в майбутніх фахівців практичних вмінь роботи з картографічним матеріалом, розробки й оформлення елементів картографічного зображення, виконання основних видів топографо-геодезичних зйомок, їх принципів і етапів.

У наш час топографія з основами картографії – це спеціалізована наука, що сформувалася на перехресті географії й інженерної геодезії і є глибоко математизованою галуззю знань, що охоплює усю сукупність інформації про способи картографічного зображення природних та антропогенних об’єктів. Як одна з наук, що оформилася у системі загальної географії, картографічна наука вивчає способи найбільш достовірного відображення реально існуючих географічних об’єктів за допомогою системи проекцій на горизонтальну площину та умовних позначень. З іншого боку, як галузь технічна, інженерно-прикладна, картографія базується на сучасному етапі на глибоких математичних розробках, комп’ютерних методах побудови зображень, кібернетичних теоріях відображення образів об’єктів машинними методами. При всій складності математико-геодезичного підгрунтя вивчення основ топографії та картографії є необхідною ланкою в системі підготовки спеціалістів в галузі природничих наук, у тому числі і спеціалістів-екологів. Без уміння вірно і швидко читати карту, вільно орієнтуватися у системі умовних знаків і зображень, грамотно наносити нову інформацію і дані на топографічну основу неможливою є діяльність в галузі дослідження та охорони довкілля. Тому в межах вивчення даної дисципліни студентами-екологами основний акцент робиться саме на вмінні прикладного використання картографічного матеріалу для розв’язання завдань екологічного моніторингу, експертизи об’єктів, оцінки стану територій і акваторій. Особлива увага надається складанню і використанню найновіших екологічних карт і карт моніторингу довкілля.

Теоретичним і практичним фундаментом даної дисципліни є курси, які вивчались впродовж 1-2 семестрів, а саме: хімія, фізика, вища математика, філософія, інженерна графіка, біологія, загальне землезнавство. Курс тематично пов’язаний з такими дисциплінами: геологія з основами геоморфології, геохімія, біогеохімія, загальна гідрологія, метеорологія і кліматологія, урбоекологія, моделювання та прогнозування стану навколишнього середовища.

 


Читайте також:

  1. I. Постановка завдання статистичного дослідження
  2. II. Завдання на проект.
  3. II. Мета вивчення курсу.
  4. II. ПРОГРАМА КУРСУ
  5. V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
  6. V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
  7. V. Завдання.
  8. VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
  9. VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
  10. Vi. домашнє завдання
  11. VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
  12. VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ




Переглядів: 471

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ковалерова Людмила Анатольевна | Вимоги до зань і умінь студентів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.