Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Завдання №2. Вивчення перетравлювальної здатності фагоцитів.

1. Провести фарбування мазків (лаб. роб. №5): зафіксувати клітини метанолом 1 – 2 хв, нанести 0,1-ий % спиртовий розчин нейтрального червоного індикатора на 20 – 30 хв, змити фарбу дист. водою, підсушити мазок на повітрі.

2. Облік отриманих результатів провести під світловим мікроскопом з використанням імерсійного об’єктиву ×90 і визначити 2 показники: вміст НСТ-позитивних нейтрофілів (з розрахунку на 100 клітин) та розрахувати середній цитохімічний коефіцієнт за формулою 5.2. В полі зору мікроскопа підрахувати 100 –200 клітин нейтрофільних лейкоцитів і визначити відсоток нейтрофілів, які містять в цитоплазмі темпі зерна диформазану та кількість утворених гранул за цитохімічним коефіцієнтом (для спонтанного НСТ-тесту та для стимульованого НСТ-тесту).

 

 

3. Оцiнку цитохiмiчної реакції провести загальноприйнятим напiвкiлькiсним методом з визначенням ступеня (0 – 4) забарвлення площі клітин i підрахуванням середнього цитохiмiчного коефiцiєнту (ЦХК).

Реакцію оцінюють за чотирма ступенями в залежності від кількості гранул, що утворились в нейтрофілах: I ступінь – одиничні гранули, II ступінь – гранули займають 1/3 цитоплазми клітини, III ступінь – гранули займають 2/3 цитоплазми клітини, IV ступінь – гранули займають всю цитоплазму клітини. Розрахунок проводять за формулою 5.2:

 

, у.о. де:

an+ – кількість клітин, в яких гранули диформазану займають до 25%

цитоплазми;

bn++ – кількість клітин,в яких гранули диформазану займають 25 – 50 %

цитоплазми;

cn+++ – кількість клітин, в яких 55 – 75% цитоплазми покрито гранулами

диформазану;

dn++++ – кількість клітин, в яких гранули покривають більше 75 % цитоплазми та ядро.

Приклад розрахунку. Відсоток нейтрофілів, що мають у цитоплазмі гранули, дорівнював 10. З них 5 клітин – I ступеня, 7 клітини – II ступеня, 4 клітини – III ступеня формування гранул. Цитохімічний коефіцієнт становить:

 

 

ЦХК дорівнює 0,31 у.о. Можна зробити висновок про добре виражену активізацію фагогоцитарної системи, що характерно для нормальної реакції. При ряді патологічних процесів відновлення нітросинього тетразолію в клітинах знижено і, що особливо важливо, немає активізації цих процесів під впливом стимулювальних агентів.

4. Оформити протокол заняття, зробити висновки.

 

Контрольні запитання:

1. Дайте визначення поняття «комплемент».

2. Чим відрізняється альтернативний шлях активації системи комплементу від класичного?

3. В якихреакціях реалізується біологічна активність комплементу?

4. Яку участь приймає комплемент у фагоцитарних реакціях організму?

5. Яку роль відіграють фагоцити в імунній відповіді?

6. Від чого залежить сила, напрям і ефективність імунної відповіді?

7. Що таке подвійне розпізнавання антигенного матеріалу і для чого воно існує?

8. За допомогою якого методу вивчають активність окисно-відновних процесів у нейтрофілах?

А. Реакція бласттрансформації.

Б. Метод розеткоутворення з еритроцитами миші.

В. НСТ-тест.

Г. Метод розеткоутворення з еритроцитами барана.

Відповідь: В.



Читайте також:

  1. Cтатистичне вивчення причин розлучень.
  2. I. Постановка завдання статистичного дослідження
  3. II. Завдання на проект.
  4. II. Мета вивчення курсу.
  5. III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
  6. IV. Вивчення нового матеріалу – 20 хв.
  7. IV. Вивчення нового матеріалу.
  8. IV. Вивчення нового матеріалу.
  9. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
  10. IІІ. Вивченняння нового навчального матеріалу.
  11. V. Вивчення нового матеріалу.
  12. V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ




Переглядів: 472

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Завдання №1. Вивчення поглинальної здатності фагоцитів. | ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 7

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.