МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Форми міжнародної торгівлі товарами1. Традиційна торгівля - торгівля між суб'єктами різних національних економік за традиційними правилами, тобто за формулою: товар- відповідні гроші, залежно від попиту і пропозиції. Традиційна торгівля може відбуватися готовою продукцією та продукцією у розібраному вигляді. Готова продукція призначається для кінцевого споживання, цим вона відрізняється вщ сировини, напівфабрикатів, а також комплектуючих. Експорт продукції в розібраному вигляді використовується для підвищення її конкурентоспроможності на зовнішніх ринках і отримання постачальниками додаткового прибутку в порівнянні з продажем готової продукції. На ввіз продукції в розібраному вигляді встановлюється невисоке мито, тому що: - Організація збирання продукції сприяє розвитку національної промисловості і підвищує використання робочої сили в середині країни; - Наявність конкуренції іноземних постачальників сприяє НТП в країні-імпортері.
2. Торгівля продукцією у рамках кооперації - це спосіб реалізації продукції між суб'єктами міжнародної виробничої кооперації яка здійснюється, як правило за трансфертними цінами у пільговому режимі. 3. Зустрічна торгівля - зовнішньоторговельні операції при здійсненні яких в документах (угодах або контрактах) фіксуються тверді зобов'язання експортерів та імпортерів здійснити повний або частково збалансований обмін товарами, в останньому випадку різниця у вартості покривається грошовими платежами. Види зустрічної торгівлі: 1). Угоди на основі натурального обміну - бартер - найбільш традиційний різновид зустрічної торгівлі, який має вигляд без валютного, але оціненого обміну товарами. Вартісна оцінка товарів здійснюється для забезпечення еквівалентного обміну. 2). Комерційні угоди які передбачають різну участь продавця у реалізації товарів: - Компенсаційні угоди - угоди, за якими продавець погоджується отримати оплату частково або повністю у вигляді поставок будь-яких товарів покупця. Як правило ці угоди оформляються одним контрактом. Вони нагадують бартерні угоди але мають деякі суттєві відмінності: • кожен партнер виставляє рахунок на свої поставки у грошовій формі • експортер може доручити виконання своїх зобов'язань по зустрічному імпорту другій стороні. При такій формі угоди можна отримати виручку одночасно. - ЗУСТРІЧНІ закупки (зустрічні поставки) - експортер зобов'язується закупити або влаштувати закупку третьою стороною товарів імпортера на суму яка дорівнює певному наперед обумовленому проценту від його власних поставок. - Авансові закупки - першочергові та зустрічні поставки ніби міняються місцями, тобто сторона яка зацікавлена у продажі своїх товарів певному покупцю спочатку купляє будь-які товари або послуги у нього. - Угоди про "оФФсет* - експортер погоджується закупити в країні імпортера товари на суму, яка складає певну частку від суми експортної поставки, причому така частка найчастіше перевищує 100%. - Угоди типу "світч" - експортер продає свої зобов'язання по зустрічній поставці третій стороні, як правило спеціалізованій торговій фірмі. - Викуп застарілої продукції - тобто зарахування залишкової вартості товарів, які викупляються ПОЦІННОВИХ.
3). Зустрічні поставки як складова частина промислового співробітництва а). Компенсаційні поставки - експортер постачає обладнання на умовах кредиту, причому оплата кредитів повинна відбуватися після отримання виручки від зустрічних поставок продукції Валютна виручка від експортної частини продукції цих підприємств є джерелом погашення кредиту. б). Операції з давальницькою сировиною передбачають переробку закордонної сировини чи відходів із наступними розрахунками продуктів їхньої переробки. Вони виправдані тоді коли є величезні запаси сировини, відходів, відсутні або недостатні потужності для їх переробки.
4. Міжнародна біржова торгівля Біржова торгівля - організаційна форма міжнародної оптової торгівлі масовими товарами що мають стійкі та чіткі якісні параметри яка здійснюється у вигляді систематичних міжнародних операцій з купівлі-продажу цінних паперів, золота, валюти. Біржі бувають: ♦ приватні (монопольне право на здійснення біржових операцій мають лише члени бірж); ♦ публічні (брати участь у торгах мають всі бажаючі).
До товарів, які традиційно є об'єктом біржової торгівлі, відносять: - продукти рослинного походження (зерно, олійні культури, цукор, кава, какао, чай, прянощі, бавовна, апельсиновий сік, каучук, і т.п.); - продукти тваринного походження (худоба, м'ясо, бройлери, жир, шкіра, шерсть, шовк - сирець, рибне борошно); - енергетичні та мастильні матеріали, а також хімікати (нафта, бензин, мастило, пропан, кокс, ацетон, спирт, каустична сода та інші); - метали, а також вироби та напівфабрикати вироблені з них. На товарних біржах проводять операції з реальним товаром та ф'ючерсні операції (операції спекулятивного характеру (строкові)). Операції з реальним товаром становлять невелику частину обороту бірж і поділяються на: 1. Операції "слот"- операції з товаром, який знаходиться на складі біржі або готовий до відправки у виробника. Якщо товар знаходиться на складі біржі, предметом купівлі - продажу є варант. Після укладання контракту на товар і виконання покупцем зобов'язань по ньому варант передається покупцю, який може отримати товар зі складу; 2. Операції 'форвард". Строкові угоди, які мають реальний характер, називаються форвардними і передбачають поставку товару у пізніші терміни ніж по спотових операціях. Як правило, ціна форвардної угоди відрізняється від ціни "спот". Якщо ціна форварда більша від ціни спот, то різниця називається "контанго". Якщо ціна форварда менша від ціни спот (це трапляється і випадках дефіциту товару з негайною поставкою), то різницю називають "беюардейшин". 3. Операції спекулятивного характеру полягають у продажі товарів брокерам, причому брокер не просто виступає посередником, а отримує право власності на товар, який в майбутньому буде поставлено, і може перепродати це право власності іншому покупцю за вищою (нижчою) ціною. Різниця між ціною ф'ючерсної угоди і ціною реалізації угоди спот - це прибуток (збиток) ф'ючерсної операції. Таким чином, ф'ючерсна угода (та ін. спекулятивного характеру) не передбачає наявності реального товару, а прибуток отримується внаслідок гри на різниці цін. Якщо між датою підписання першої угоди і датою укладання другої біржова ціна впаде, брокер отримує збитки. Частково від цієї операції брокер може захиститися, уклавши угоду "хеджування", суть якої полягає в одночасному укладенні дійсної (на реальний товар) і зворотної до неї ф'ючерсної (спекулятивної) угоди. 5. Міжнародна аукціонна торгівля - це спосіб міжнародного продажу окремих партій товару або окремих предметів що по черзі виставляються для огляду і вважаються тому з присутніх покупців, котрий запропонував найвищу ціну.
Специфіка товарів які реалізуються на міжнародних аукціонах: ♦ на торгах продаються товари зі строго індивідуальними характеристиками (предмети мистецтва, антикваріат, ювелірні вироби, коштовності). ♦ товар може продаватись великими партіями значної вартості (хутро, жива риба, певні породи худоби, предмети індивідуального, ручного виробництва). Торги на аукціонах проводяться із зниженням ціни, або з підвищенням ціни. На аукціоні із зниженнями ціни ["голландський аукціон") аукціоніст знижує ціну на заздалегідь встановлені знижки. Товар купляє особа, яка перша скаже "так". На аукціоні із підвищенням ціни навпаки. Етапи проведення аукціону: 1. розсилаються оголошення про предмет, час, місце аукціону; 2. комітет - організатор отриманий товар сортує по лотах. 1 лот (одиниця виміру кількості товару) може містити від однієї до кількох десятків чи сотень одиниць товару. Товар повинен бути однаковим за якістю; 3. видається каталог лотів з їх описом, де може встановлюватись початкова ціна. Каталог розсилається учасникам торгу або роздається перед проведенням торгу. В залежності від способу проведення аукціони поділяються на гласні (аукціоніст називає кожну наступні вищу ціну) і негласні (покупці подають аукціоністу наперед встановлені знаки про згоду підняти ціну на величину надбавки).
6. Міжнародні тендери (міжнародні торги) - змагальна форма закупівлі при якій покупець оголошує конкурс для продавців з різних країн на товар чи послугу які б відповідали певним техніко-економічним характеристикам. В сучасній міжнародній ТОРГІВЛІ ВИКОРИСТОВУЮТЬСЯ наступні види торгів: • відкриті (публічні) тендери - це торги, в яких беруть участь усі бажаючі фірми • закриті тендери - торги, в яких беруть участь тільки найвідоміші на світовому ринку постачальники і підрядники. • одиничні тендери - торги, про проведення яких оголошуються тільки одній фірми (або невеликій групі фірм, як правило, по черзі) про котру достеменно відомо що вона зможе виконати термінове чи таємне замовлення.
7. Міжнародні ярмарки - спосіб реалізації товарів фірмами з різних країн, що представляє собою великий, періодично діючий і відкритий ринок, який проводиться в одних і тих же місцях, у визначену пору року і в встановлений термін.
8. Міжнародні виставки - це демонстрація досягнень області виробництва науки і техніки однієї або декількох країн на території іншої країни з метою зацікавлення суб'єктів місцевої економіки до підписання протоколів про наміри торгувати або навіть до укладання торговельних угод.
Читайте також:
|
||||||||
|