Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Завдання до експрес-контролю якості засвоєння знань лекційного матеріалу з теми 9

1. Яким чином використовується інформація отримана у процесі маркетингового дослідження у процесі розробки маркетинг-плану ТП

2. Для чого необхідно складати маркетинг-план діяльності ТП?

3. В якій послідовності здійснюється розробка маркетинг-плану ТП?

4. Як впливає стадія життєвого циклу тур підприєм фірми на вивчення орієнтирів маркетингової діяльності ТП?

5. Які типи маркетингових підходів можуть бути використані для розробки стратегії маркетингу? У чому полягає їхня суть?

6. Які ви знаєте типи каналів збуту ТП? Які чинники впливають вибір каналів збуту ТП?

7. Які фактори враховуються для визначення ціни турпордуктів фірми

8. Які питання щодо ціноутворення на ТП потрібно розглянути в бізнес-плані?

9. Яку інформацію про організацію рекламної кампанії необхідно навести в маркетинг-плані?

10. Як складається бюджет рекламної діяльності фірми?

 

 

Тема 10. Розділ «Організаційний план діяльності туристичного підприємства»: структура, посадові обов’язки, фонд заробітної плати, продуктивність праці– 2 години

Лекція № 10

Розділ «Організаційний план діяльності туристичного підприємства»: структура, посадові обов’язки, фонд заробітної плати, продуктивність праці – 2 години

10.1. Розробка організаційного плану ТП.

10.2. Визначення структурних підрозділів ТП та відповідних посад.

10.3. Визначення фонду заробітної плати на ТП.

10.4. Планування створення турагенцій ТП закордоном.

10.5. Розробка кадрової політики ТП.

Навчальні цілі

Прочитавши цей розділ, Ви:

· з’ясуєте, для чого розробляється організаційний план ТП і яка послідовність етапів його опрацювання;

· дізнаєтесь, які основні чинники впливають на вибір організаційно-правової форми бізнесу;

· з’ясуєте принципи визначення потреб фірми в персоналі;

· зрозумієте, яку конкретно інформацію про власників і ключових менеджерів фірми слід навести в бізнес-плані.

Ключові терміни й поняття

Ø Форма організації бізнесу

Ø Потреби фірми в персоналі

Ø Ключові менеджери фірми

Ø Зовнішні консультанти

Ø Організаційна схема управління

Ø Кадрова політика

 

 

Розробка організаційного плану ТП

Розробляючи організаційний план, підприємець має на меті:

· по-перше, переконати потенційних інвесторів і кредиторів у тому, що ним обрано доцільну організаційно-правову форму бізнесу;

· по-друге, показати, з ким він збирається організовувати своє діло, тобто охарактеризувати менеджерів, які відіграватимуть провідні ролі в процесах становлення та управління фірмою;

· по-третє, довести, що він, його команда менеджерів та інший персонал фірми здатні практично реалізувати бізнес-план.

Розробку цього розділу бізнес-плану рекомендується починати з обґрунтування вибору організаційної форми бізнесу, оскільки вона позначається на всій наступній підприємницькій діяльності і багато в чому визначає інші організаційно-правові аспекти бізнесу.

Далі в організаційному плані слід охарактеризувати потреби фірми в трудових ресурсах, тобто визначити, які саме працівники (основні, допоміжні, спеціалісти) необхідні для ведення діла.

Принципово важливо подати в організаційному плані відомості про власників та провідний управлінський персонал фірми. Організаційний план має містити короткі характеристики практично всіх тих працівників, від яких у кінцевому підсумку залежить успіх або невдача бізнесу фірми. Загальну характеристику команди менеджерів варто доповнити інформацією про використання зовнішньої допомоги в управлінні бізнесом. Ураховуючи, що багато фірм, особливо малих, залучають для виконання окремих функцій управління спеціалістів зі сторони, організаційний план треба доповнити описом консалтингових потреб фірми.

Під організаційною структурою фірми розуміється її організація з окремих підрозділів з їх взаємозв'язками, які визначаються поставленими перед фірмою і її підрозділами цілями і розподілом між ними функцій. Організаційна структура передбачає розподіл функцій і повноважень на прийняття рішень між керівними працівниками фірми, відповідальними за діяльність структурних підрозділів, складових організацію фірми.

Проблема вдосконалення організаційної структури управління передбачає уточнення функцій підрозділів, визначення прав і обов'язків керівника та співробітника, усунення многоступенчатости, дублювання функцій та інформаційних потоків. Основним завданням тут є підвищення ефективності управління.

Організаційні структури управління туристичними фірмами відрізняються великою різноманітністю і залежать від багатьох факторів. До них можуть бути віднесені, зокрема, розміри фірм (середня, дрібна, велика), профіль фірми (спеціалізація на одному конкретному напрямку або декількох напрямків) і т.д.

Після того, як в організаційному плані будуть репрезентовані власники, основні менеджери та зовнішні консультанти фірми, доцільно навести її організаційну схему, яка показує зв’язки між підрозділами і розподіл повноважень з управління. Часто організаційну схему фірми доповнює короткий пояснювальний текст.

Отже, організаційний план, як правило, складається з таких підрозділів:

· організаційна форма бізнесу;

· потреба фірми в персоналі;

· власники фірми, команда менеджерів і зовнішні консультанти;

· організаційна схема управління;

· кадрова політика і стратегія;

· розрахунок фонду заробітної плати.

Підставою для розробки організаційного плану є стратегічна мета ТП, програма розвитку, план виробничої діяльності, нормативи чисельності, положення про оплату праці, заходи щодо підвищення технічного рівня та ефективності виробництва, трудове законодавство, інші нормативно-правові та розпорядчі документи.

Головними задачами під час розроблення організаційного плану є:

- забезпечення ефективного рівня використання всіх видів ресурсів;

- дотримання раціонального співвідношення у чисельності і заробітній платі окремих категорій працівників у відповідності з їх функціями, кількістю і якістю праці;

- стимулювання кожного працівника виробничого процесу і персоналу ТП у цілому щодо поліпшення показників виробничо-фінансової діяльності;

- забезпечення оптимального співвідношення (пропорцій) у чисельності персоналу, зайнятого безпосередньо у виробництві, обслуговуванні та управлінні;

- забезпечення потреби у спеціалістах необхідної кваліфікації, їх підготовка та перепідготовка.

Організаційна структура ТП надається у вигляді схеми, що відображає основні принципи управління (лінійно-функціональна та ін.), структуру керівництва (президент, віце-президент та ін.), управління, служби, відділи та ін.

Приводиться чисельність керівного персоналу за відповідними підрозділами з зазначенням форм оплати праці (посадових окладів, інших доплат, середньої заробітної плати), коротко охарактеризовуються функціональні обов’язки персоналу (або функції служб, відділів та ін.), кваліфікаційні вимоги до керівного складу та спеціалістів.

Розрахунок чисельності та фонду оплати праці персоналу ТП та розрахунок чисельності працівників надається у таблицях.

Надається короткий опис доцільності поданої організаційної схеми в порівнянні з раніше діючою та схемами, прийнятими в інших авіакомпаніях.

Наводяться свідчення про застосовані системи оплати праці і матеріального стимулювання, обгрунтовуються пропозиції щодо змін в цій сфері.

У бізнес-плані обов’язково приводиться чисельність керівного персоналу за відповідними підрозділами з зазначенням форм оплати праці (посадових окладів, інших доплат, середньої заробітної плати), коротко охарактеризовуються функціональні обов’язки персоналу (або функції служб, відділів та ін.), кваліфікаційні вимоги до керівного складу та спеціалістів.

 


Читайте також:

  1. I. Постановка завдання статистичного дослідження
  2. II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
  3. II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  4. II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  5. II. Завдання на проект.
  6. III. Актуалізація набутих знань
  7. III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
  8. III. Контроль знань
  9. III. Повторення вивченого матеріалу.
  10. III. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
  11. IV. Вивчення нового матеріалу – 20 хв.
  12. IV. Вивчення нового матеріалу.




Переглядів: 451

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Види просування в туризмі | Визначення структурних підрозділів, служб ТП та відповідних посад

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.