МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Навчальні ціліПрочитавши цей розділ, ви: · з’ясуєте, які цілі має та які завдання розв’язує розробка фінансового плану; · ідентифікуєте особливості розробки фінансового плану порівняно з іншими розділами бізнес-плану; · дізнаєтеся, в якій послідовності та за допомогою яких інструментів складається план доходів і видатків; · з’ясуєте, для чого і як опрацьовується план грошових надходжень і виплат; · довідаєтеся про зміст і методику розробки планового балансу; · з’ясуєте, за допомогою яких інструментів здійснюється фінансовий аналіз підприємницького проекту. Ключові терміни й поняття Ø Фінансовий план; Ø Собівартість; Ø Валовий прибуток; Ø Чистий прибуток; Ø Фінансові коефіцієнти.
Фінансовий план: елементи та вимоги до оформлення Фінансовий план є ключовим розділом бізнес-плану. Головна мета фінансового плану — узагальнити основні положення всіх попередніх розділів бізнес-плану, зводячи їх в одне ціле у вартісній формі, та обґрунтувати доцільність реалізації даного підприємницького проекту з економічного погляду. Особливий інтерес до фінансового плану пов’язаний з тим, що в ньому: · узагальнюються у вартісній формі результати розробки решти розділів бізнес-плану; · кількісно визначається потреба даного бізнесу в інвестиціях; · обґрунтовується висновок щодо економічної доцільності реалізації підприємницького проекту. Розрахунки, які містить фінансовий план, мають дати чіткі та ясні відповіді на такі запитання самого підприємця, потенційних інвесторів і кредиторів: · Звідки фірма отримуватиме кошти і на що конкретно останні будуть витрачені? · Як співвідносяться поточні потреби фірми у грошах з рухом готівки? · Яким буде фінансовий стан фірми на кінець прогнозованого періоду? · Чи зможе підприємець виконати взяті на себе зобов’язання? · Чи здатний підприємець належно розпорядитися отриманими коштами, щоб своєчасно повернути борги та забезпечити достатній прибуток на вкладений капітал? Він має складатися за стандартною формою і містити такі розрахункові показники: · загальний обсяг продажу ур підпри, товарів для туризму; · собівартість послуг, товарів для туризму – усього, зокрема: матеріальні витрати й прямі витрати праці; · валовий прибуток; · операційні витрати — усього, зокрема: заробітна плата персоналу (за винятком прямих витрат праці), нарахування на заробітну плату, рентні платежі, комунальні послуги, витрати на утримання підприємства й відрядження, реклама, страхові платежі, послуги зовнішніх консультантів, інші операційні витрати; · операційний прибуток; · сплата процентів за кредит; · чистий прибуток до сплати податків; · податок з прибутку; · чистий прибуток. У плані необхідно подати структуру доходів і видатків у середньому по галузі бізнесу (в процентах до загального обсягу продажу товарів(робіт, послуг)), а фінансові показники навести в помісячному й поквартальному розрізі відповідно для першого року нової бізнесової діяльності та інших двох років. Прогнозування обсягів реалізації враховує результати маркетингових досліджень – розглядається очікуваний щорічний приріст виробництва продукції, а також можливості підприємства, тобто виробничі потужності. Оцінка приросту виробництва продукції повинна виходити з аналізу перспектив розвитку галузі й ретроспективних тенденцій розвитку підприємства. Оцінка щорічного росту цін на продукцію підприємства ґрунтується на макроекономічних і галузевих дослідженнях, а також на даних про ріст цін у макроекономічних та галузевих дослідженнях, а також на даних про ріст цін за минулі роки (для прогнозних розрахунків використаються дані Держкомстату). Доходи від операційної діяльності включають: - чистий дохід від реалізації ур підпри, товарів для туризму; - інші операційні доходи. Чистий дохід від реалізації товарів (робіт, послуг) – це виторг від прогнозованого обсягу реалізації товарів (робіт, послуг) за вирахуванням податку на додану вартість, акцизного збору, інших вирахувань з доходу. Величина чистого доходу залежить від: - прогнозованого обсягу товарообороту; - розміру ставок податків і зборів, які включаються в ціну товарів (робіт, послуг) згідно чинного законодавства; - інших вирахувань з доходу. Податок на додану вартість, інші непрямі податки, які включаються в ціну ур підпри, товарів для туризму, платники податку прогнозують, виходячи з обсягів поступлення і реалізації товарів (робіт, послуг) за джерелами їх надходження та чинного законодавства з оподаткування і ціноутворення. Із зниженням ставок податків і зборів величина і рівень чистого доходу зростуть, що збільшує вірогідність збільшення товарообороту за рахунок зниження цін на товари і послуги. Валовий прибуток від реалізації послуг туристичного підприємства, товарів для туризму за своєю економічною сутністю – це очікувана величина реалізованих торговельних надбавок, яка призначена на покриття операційних витрат і формування прибутку від операційної діяльності. Тому величина валового прибутку не може бути довільною, а підлягає техніко-економічному обґрунтуванню. Основними чинниками впливу на величину прогнозованого валового прибутку від реалізації продукції туристичного підприємства, товарів для туризму є величина і рівень: · чистого доходу від реалізації послуг підприємства, товарів для туризму; · собівартості реалізованих послуг підприємства, товарів для туризму; · операційних витрат; · прибутку від операційної діяльності ур підприємства. У фінансовому плані необхідно розробити наступні документи: а) розрахунок прибутків, баланс грошових прибутків і надходжень (план по грошовим надходженням та виплатам), план прибутків і затрат; б) графік досягнення беззбитковості (графік самоокупності). План доходів і видатків є першим фінансовим документом фінансового плану. Він характеризує загальні суми очікуваних доходів фірми та її витрат за певний період. План доходів і видатків складається для унаочнення результативності майбутньої діяльності фірми, з погляду її прибутковості, можливостей виживання та активного господарювання. Плановий баланс на момент започаткування бізнесу фірми скласти порівняно легко, оскільки він відбиває потреби фірми в стартовому капіталі. Конкретно він показує: · як передбачається залучати необхідний капітал (пасиви та зобов’язання перед власниками); · на що залучені кошти передбачається витратити (які активи будуть придбані). Планові баланси на другий і третій роки безпосередньо залежать від балансу на перший рік і очікуваних фінансових результатів діяльності фірми у відповідні періоди. У текстовій частині фінансового плану подаються пояснення, які розшифровують Структура фінансового плану: · План прибутків і витрат, собівартості та ціни; · План грошових надходжень і виплат; · Показники, що характеризують фінансовий стан і фінансову діяльність; · Точка беззбитковості. Відповідно обґрунтований фінансовий план може бути використаний не тільки для залучення інвесторів і кредиторів, а й для оцінки результатів діяльності фірми після фактичного започаткування бізнесу. Крім того, фінансовий план часто є основою для опрацювання детального робочого бюджету фірми. Таким чином, фінансовий план має стати керівним документом, що в ньому треба чітко визначити, звідки, коли та як залучатиметься та витрачатиметься необхідний капітал. Читайте також:
|
||||||||
|