Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Навчальні цілі

Прочитавши цей розділ, ви:

· з’ясуєте, які цілі має та які завдання розв’язує розробка фінансового плану;

· ідентифікуєте особливості розробки фінансового плану порівняно з іншими розділами бізнес-плану;

· дізнаєтеся, в якій послідовності та за допомогою яких інструментів складається план доходів і видатків;

· з’ясуєте, для чого і як опрацьовується план грошових надходжень і виплат;

· довідаєтеся про зміст і методику розробки планового балансу;

· з’ясуєте, за допомогою яких інструментів здійснюється фінансовий аналіз підприємницького проекту.

Ключові терміни й поняття

Ø Фінансовий план;

Ø Собівартість;

Ø Валовий прибуток;

Ø Чистий прибуток;

Ø Фінансові коефіцієнти.

 

Фінансовий план: елементи та вимоги до оформлення

Фінансовий план є ключовим розділом бізнес-плану. Головна мета фінансового плану — узагальнити основні положення всіх попередніх розділів бізнес-плану, зводячи їх в одне ціле у вартісній формі, та обґрунтувати доцільність реалізації даного підприємницького проекту з економічного погляду.

Особливий інтерес до фінансового плану пов’язаний з тим, що в ньому:

· узагальнюються у вартісній формі результати розробки решти розділів бізнес-плану;

· кількісно визначається потреба даного бізнесу в інвестиціях;

· обґрунтовується висновок щодо економічної доцільності реалізації підприємницького проекту.

Розрахунки, які містить фінансовий план, мають дати чіткі та ясні відповіді на такі запитання самого підприємця, потенційних інвесторів і кредиторів:

· Звідки фірма отримуватиме кошти і на що конкретно останні будуть витрачені?

· Як співвідносяться поточні потреби фірми у грошах з рухом готівки?

· Яким буде фінансовий стан фірми на кінець прогнозованого періоду?

· Чи зможе підприємець виконати взяті на себе зобов’язання?

· Чи здатний підприємець належно розпорядитися отриманими коштами, щоб своєчасно повернути борги та забезпечити достатній прибуток на вкладений капітал?

Він має складатися за стандартною формою і містити такі розрахункові показники:

· загальний обсяг продажу ур підпри, товарів для туризму;

· собівартість послуг, товарів для туризму – усього, зокрема: матеріальні витрати й прямі витрати праці;

· валовий прибуток;

· операційні витрати — усього, зокрема: заробітна плата персоналу (за винятком прямих витрат праці), нарахування на заробітну плату, рентні платежі, комунальні послуги, витрати на утримання підприємства й відрядження, реклама, страхові платежі, послуги зовнішніх консультантів, інші операційні витрати;

· операційний прибуток;

· сплата процентів за кредит;

· чистий прибуток до сплати податків;

· податок з прибутку;

· чистий прибуток.

У плані необхідно подати структуру доходів і видатків у середньому по галузі бізнесу (в процентах до загального обсягу продажу товарів(робіт, послуг)), а фінансові показники навести в помісячному й поквартальному розрізі відповідно для першого року нової бізнесової діяльності та інших двох років.

Прогнозування обсягів реалізації враховує результати маркетингових досліджень – розглядається очікуваний щорічний приріст виробництва продукції, а також можливості підприємства, тобто виробничі потужності. Оцінка приросту виробництва продукції повинна виходити з аналізу перспектив розвитку галузі й ретроспективних тенденцій розвитку підприємства.

Оцінка щорічного росту цін на продукцію підприємства ґрунтується на макроекономічних і галузевих дослідженнях, а також на даних про ріст цін у макроекономічних та галузевих дослідженнях, а також на даних про ріст цін за минулі роки (для прогнозних розрахунків використаються дані Держкомстату).

Доходи від операційної діяльності включають:

- чистий дохід від реалізації ур підпри, товарів для туризму;

- інші операційні доходи.

Чистий дохід від реалізації товарів (робіт, послуг) – це виторг від прогнозованого обсягу реалізації товарів (робіт, послуг) за вирахуванням податку на додану вартість, акцизного збору, інших вирахувань з доходу. Величина чистого доходу залежить від:

- прогнозованого обсягу товарообороту;

- розміру ставок податків і зборів, які включаються в ціну товарів (робіт, послуг) згідно чинного законодавства;

- інших вирахувань з доходу.

Податок на додану вартість, інші непрямі податки, які включаються в ціну ур підпри, товарів для туризму, платники податку прогнозують, виходячи з обсягів поступлення і реалізації товарів (робіт, послуг) за джерелами їх надходження та чинного законодавства з оподаткування і ціноутворення. Із зниженням ставок податків і зборів величина і рівень чистого доходу зростуть, що збільшує вірогідність збільшення товарообороту за рахунок зниження цін на товари і послуги.

Валовий прибуток від реалізації послуг туристичного підприємства, товарів для туризму за своєю економічною сутністю – це очікувана величина реалізованих торговельних надбавок, яка призначена на покриття операційних витрат і формування прибутку від операційної діяльності. Тому величина валового прибутку не може бути довільною, а підлягає техніко-економічному обґрунтуванню.

Основними чинниками впливу на величину прогнозованого валового прибутку від реалізації продукції туристичного підприємства, товарів для туризму є величина і рівень:

· чистого доходу від реалізації послуг підприємства, товарів для туризму;

· собівартості реалізованих послуг підприємства, товарів для туризму;

· операційних витрат;

· прибутку від операційної діяльності ур підприємства.

У фінансовому плані необхідно розробити наступні документи:

а) розрахунок прибутків, баланс грошових прибутків і надходжень (план по грошовим надходженням та виплатам), план прибутків і затрат;

б) графік досягнення беззбитковості (графік самоокупності).

План доходів і видатків є першим фінансовим документом фінансового плану. Він характеризує загальні суми очікуваних доходів фірми та її витрат за певний період.

План доходів і видатків складається для унаочнення результативності майбутньої діяльності фірми, з погляду її прибутковості, можливостей виживання та активного господарювання.

Плановий баланс на момент започаткування бізнесу фірми скласти порівняно легко, оскільки він відбиває потреби фірми в стартовому капіталі. Конкретно він показує:

· як передбачається залучати необхідний капітал (пасиви та зобов’язання перед власниками);

· на що залучені кошти передбачається витратити (які активи будуть придбані).

Планові баланси на другий і третій роки безпосередньо залежать від балансу на перший рік і очікуваних фінансових результатів діяльності фірми у відповідні періоди.

У текстовій частині фінансового плану подаються пояснення, які розшифровують

Структура фінансового плану:

· План прибутків і витрат, собівартості та ціни;

· План грошових надходжень і виплат;

· Показники, що характеризують фінансовий стан і фінансову діяльність;

· Точка беззбитковості.

Відповідно обґрунтований фінансовий план може бути використаний не тільки для залучення інвесторів і кредиторів, а й для оцінки результатів діяльності фірми після фактичного започаткування бізнесу. Крім того, фінансовий план часто є основою для опрацювання детального робочого бюджету фірми. Таким чином, фінансовий план має стати керівним документом, що в ньому треба чітко визначити, звідки, коли та як залучатиметься та витрачатиметься необхідний капітал.


Читайте також:

  1. Відображення у навчальній програмі предмета «Я у світі» загальнокультурної компетентності
  2. Відображення у навчальній програмі предмета «Я у світі» складових загальнокультурної компетентності
  3. І. Навчальні питання та розрахунок часу.
  4. ІІ. Підручники та навчальні посібники
  5. Навчальні видання
  6. Навчальні завдання
  7. Навчальні завдання
  8. Навчальні завдання
  9. Навчальні завдання
  10. Навчальні методи
  11. Навчальні питання
  12. Навчальні питання




Переглядів: 375

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Завдання до експрес-контролю якості засвоєння знань лекційного матеріалу з теми 12 | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.