Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Теоретико-методичні особливості керівництва самостійною роботою учнів на уроках математики у малокомплектній школі.

3. При навчанні математики в малокомплектній школі значна частина часу відводиться для самостійної роботи учнів. Проте до цієї роботи учні різних класів підготовлені не однаково, а тому вчитель повинен враховувати це у своїй роботі. Як свідчить аналіз психолого-педагогічної та методичної літератури до основних вимог організації самостійної роботи можна віднести принаймні наступні: а) кожна самостійна робота повинна мати дидактичну, розвиваючу та виховну мету; б) кожна самостійна робота повинна бути посильною для учнів; в) ознайомлюючи школярів із завданнями самостійної роботи, вчитель повинен провести чіткий інструктаж, вказавши як виконати кожне завдання, намітивши план його виконання, попередивши про необхідність самоперевірки в процесі роботи; г) кожна самостійна робота повинна відповідати меті та змістові навчання; д) під час самостійної роботи учні повинні працювати зосереджено, уважно, цілком самостійно, звертаючись при потребі за порадою лише до вчителя; е) самостійні роботи, які учні виконують в класі та вдома, повинні бути різноманітними та забезпечувати всебічний розвиток учнів, а також відповідати навчальним, виховним і розвиваючим завданням школи; є) кожна самостійна робота повинна перевірятися та оцінюватися (не обов’язково балом!), а допущені помилки повинні виправлятися; ж) завдання для самостійної роботи учнів треба записувати на дошці до уроку або пропонувати на картках; з) готуючись до уроку, вчитель повинен підібрати додаткові завдання для учнів, які успішно справляться із основною роботою.

 

Таблиця № 14.1. “Форма конспекту уроку математики для малокомплектної школи”.

 

Етапи уроку Тривалість в хв. Організація роботи та її зміст в класах
І.          
ІІ.          
ІІІ.          
ІУ.          
У.          
Всього: заняття з вчителем:          
Cсамостійна робота:          
             

 

Зазначимо, що організація та проведення самостійної роботи учнів у малокомплектних школах має свою специфіку. Вона обумовлюється тим, що вчитель не матиме можливості активно вмішуватися в її хід, бо в цей час працюватиме з іншим класом. Враховуючи сказане, можна зробити висновок про необхідність спеціальної роботи вчителя малокомплектної школи, спрямованої на формування у школярів прийомів розумової діяльності, навчання учнів загальним прийомам самостійної роботи, формування загальних методів роботи над математичним матеріалом. Працюючи на уроках математики, учень повинен поступово навчитися визначати мету роботи, спосіб виконання, форми самоконтролю, порядок виправлення знайдених помилок. Спочатку під керівництвом вчителя, а потім і самостійно, школярі повинні вчитися намічати план і послідовність виконання кожної операції, яку слід виконати у завданні. Такі опорні пункти можна записати або на дошці, або дати учням у вигляді карток. Досвід вчителів малокомплектних шкіл свідчить, що в їхньому розпорядженні повинні бути різноманітні пам’ятки, алгоритмічні приписи тощо.

Аналіз досвіду роботи вчителів малокомплектних шкіл дає підстави для висновку про те, що вчитель, пропонуючи учням самостійну роботу, повинен чітко вказувати вимоги до її оформлення. Для того, щоб перевірити, як учні зрозуміли вимоги до виконання завдання, слід запропонувати одному-двом учням повторити їх. Роботу на уроці необхідно організовувати так, щоб виконане учнями самостійно на уроці було перевірене на цьому ж уроці, причини допущених помилок виявлені і виправлені. Важливо, щоб школярі наприкінці уроку почули відношення вчителя до виконаної ними самостійної роботи відносно кожного учня класу.

Якщо у звичайному класі вчитель під час самостійної роботи має можливість прийти на допомогу учневі та проконтролювати його роботу, то у малокомплектній школі досить часто вчитель позбавлений такої можливості. Отже, особливого значення набуває робота з формування у школярів навичок самоконтролю. Саме тому, пропонуючи завдання для самостійного виконання, вчитель при підготовці до уроку повинен продумувати форми і методи перевірки правильності виконання завдання. З цією метою слід частіше пропонувати учням виконувати завдання із перевіркою.

 


Читайте також:

  1. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  2. II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
  3. II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  4. II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  5. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  6. Iv. закріплення нових знань і вмінь учнів
  7. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  8. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  9. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  10. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  11. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  12. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ




Переглядів: 476

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Урок математики у малокомплектній школі: його місце в розкладі, поєднання з іншими уроками, особливості побудови з урахуванням навчання шестирічок. | ТМО оснащення навчального процесу в умовах малокомплектних шкіл.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.