Методика навчання учнів виконувати елементарні геометричні побудови; позначення фігур.
3. Які ж елементарні геометричні побудови виконують молодші школярі при вивченні математики? – аналіз вимог державного освітнього стандарту і програми з математики для початкових класів свідчать, що учні І-ІУ класів повинні навчитися виконувати наступні елементарні геометричні побудови:
· побудова точки;
· побудова прямої;
· побудова відрізків;
· побудова кривих;
· побудова многокутників;
· побудова кутів;
· побудова кола.
Всі вказані побудови виконуються, як правило на папері в клітинку. Для сильніших учнів з метою особистісної орієнтації навчального процесу слід використовувати побудови на нелінійованому папері.
Які вимоги ставляться до виконання геометричних побудов? – вивчення вимог методичних посібників для вчителів, аналіз діючих підручників з математики для початкових класів, досвід вчителів-новаторів дозволяють зробити висновок про формування у дітей необхідності дотримання у процесі геометричних побудов наступних вимог:
а) формування уміння правильно використовувати при побудовах олівець (тримання, нахил, натискування);
б) правильне положення руки, яка тримає лінійку чи косинець;
в) висока якість виконуваних малюнків, що включає однакову товщину ліній, охайність, чіткість тощо;
г) дотримання вказаних розмірів.
Найпростішою геометричною фігурою, яку повинні вміти будувати молодші школярі, є точка. Разом з тим, вивчення продуктів діяльності учнів початкових класів дозволяє стверджувати, що далеко не всі діти вміють правильно будувати цю фігуру. Так, значна частина учнів зображає точку у вигляді зафарбованого кружечка, що свідчить про відсутність правильних уявлень про цю геометричну фігуру. Адже, точка – це слід, який залишає олівець на папері чи місце перетину двох ліній. Саме тому, будуючи точку, школярі повинні зображати її так, як це показано на малюнку № 13.4.