Для визначення фізіологічної кривої уроку фізичної культури досліджується один учень із середньою фізичною підготовленістю. Підрахунок ведеться протягом 10 с. Обов'язковим є вимір ЧСС до початку уроку і після його. закінчення. Доцільно виміряти ЧСС за 3−5 хв після закінчення уроку для визначення рівня відновлення працездатності школяра.
Кількість вимірів ЧСС проводять по-різному. Якщо урок має безперервне фізичне навантаження (ігри спортивні й рухливі, кросова підготовка тощо), то виміри можна проводити через певні проміжки часу, наприклад ,через 3 − 5 хв. Якщо урок через особливості виконання вправ має паузи відпочинку (повторний біг, стрибки, метання, виконання вправ на різних снарядах та інше), то виміри ЧСС краще проводити довільно – перед початком і після закінчення виконання вправи.
Для складання фізіологічної кривої уроку за даними пульсометрії необхідно вести протокол за такою схемою.
ПРОТОКОЛ
обліку пульсових даних (ЧСС) на уроці фізичної культури
При побудові фізіологічної кривої уроку по горизонталі відмічається час проходження уроку, а по вертикалі – зміну показників пульсу (ЧСС).
Студент-практикант на підставі виміру ЧСС при виконанні окремих вправ або завдань повинен визначити, наскільки раціонально змінюється фізичне навантаження, чи відповідає воно вимогам, потім дати свої рекомендації, керуючись запланованим обсягом і інтенсивністю, реальною реакцією організму школяра (за даними ЧСС) на виконання фізичного навантаження.