Хронометраж уроку дає можливість визначити раціональне розташування часу по частинах, окремих вправах й завданнях, розкрити послідовність чергування необхідної роботи і відпочинку, а також дати уявлення про загальну і моторну щільність уроку.
Загальною щільністю уроку називається відношення часу, використаного, педагогічно виправдано, до всієї тривалості уроку.
Моторна щільність уроку – це відношення часу, витраченого безпосередньо на виконання фізичних вправ, до всієї тривалості уроку.
Методика проведення хронометражу. Студент-практикант повинен підготувати відомість обліку хронометрування уроку, в якій слід вказати: номер уроку і його вміст, клас, школу, дату проведення, прізвище, ім'я спостережуваного учня.
ВІДОМІСТЬ ОБЛІКУ ДАНних ХРОНОМЕТРажу УРОКУ,
проведеного студентом__________________ в _____ класі школи ________
Зміст
діяльності учнів
Час
закінчення
діяльності,
хв
Слухання вчителя;
очікування
черги тощо
Виконання
вправ, хв
Простій
з вини вчителя,
хв
1. Шикування
2. Шикування, рапорт, повідомлення завдань уроку
3.Загальнорозвивальнівправи в русі
4.Загально-розвивальні вправи на місці
5. Пояснення завдання
6. Виконання завдання
7. Пояснення завдання
8. Виконання завдання
9. Підготовка місць занять
10. Пояснення завдання
11.Удосконалювання техніки гри в баскетбол
12. Вправи на координацію
13. Збирання інвентарю
14. Підведення підсумків уроку
Загальна щільність уроку розраховується за формулою:
Загальна щільність (ЗЩУ)
=
Час урока за ввідрахуванням часу простоїв
х 100 %.
45 хв.
Моторна щільність визначається зі співвідношення рухової діяльності учня до загального часу урока з фізичної культури (45 хв.):
Моторна щільність (МЩ)
=
Рухова діяльність
х 100 %.
45 хв.
ЗЩУ =(11+31): 45 х 100% = 97,7%
МЩ= 31: 45 х 100% = 68,8 %
Висновки:загальна (97,7%) и моторна (68,8%) щільність урока відповідає вимогам.