МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Елементарні способи управління учнями– це шикування та перешикування для спільних дій; – показ і виконання вправ; – перехід від одного місця занять до іншого; – розпорядження для виконання окремих завдань, щодо обслуговування занять; – індивідуальні завдання при засвоєнні вправ і виконанні фізичних якостей. 2. Різні способи виконання вправ.Серед способів виконання вправ розрізняють одночасний, почерговий, поточний, поперемінний і позмінний. - Одночасне виконання вправ, коли учні одночасно виконують одне або різні завдання, може бути пов’язане із завданнями в парах, трійках. - Почерговийспосіб полягає в тому, що кожен учень починає виконувати вправу тільки після закінчення роботи попереднім, і застосовується, як правило, на першому етапі навчання. - При поточному способі кожен учень залучається до роботи перед закінченням виконанням вправ попередніми (перекиди на акробатичній доріжці, опорний стрибок). Цей спосіб використовується в тих випадках, коли вправа вже засвоєна і забезпечена належна страховка. - Досить поширений поперемінний спосіб виконання вправ. Цей спосіб виконання вправ дає змогу налагодити взаємонавчання і взаємооцінку учнів. Він може застосовуватись на всіх етапах навчання. Позмінне виконання вправ («хвилями» по 4 – 6 і більше учнів) використовується залежно від якості обладнання місць занять, наявності приладів, дрібного інвентаря. Вибір елементарних способів управління і виконання вправ учнями залежить від окремого завдання і його складності, інтенсивності дій і допустимого сумарного навантаження, умов роботи. Наявність елементарних способів управління учнями і способів виконання ними завдань дає змогу найбільш ефективно використовувати методи організації діяльності учнів. Фізичне виховання як педагогічний процес є спеціальною діяльністю вчителя і учнів. Вчитель керує діяльністю дітей, створює необхідні для кращого засвоєння навчального матеріалу програми умови, використаючи для цього різні методи організації учнів. У початкових класах використовуються такі методи: фронтальний, потоковий, змінний, груповий, індивідуальний, колового тренування. Фронтальний метод полягає в тому, що все учні одночасно виконують вправу або інше завдання вчителя. Перевага цього методу – в охопленні всіх дітей роботою, у забезпеченні високої щільності уроку і оптимального навантаження на учнів. Фронтальний метод застосовують у підготовчій і заключній частинах уроку, а також в основній, коли виконання фізичних вправ не потребує допомоги або страхування вчителя. Проте фронтальний метод обмежує можливість вчителя спостерігати за учнями, виправляти їхні помилки і точно дозувати навантаження. Потоковий метод полягає в тому, що учні один за одним, тобто потоком, виконують однакові вправи. Одну и ту саму вправу учні можуть виконувати кількома потоками, наприклад стрибки у довжину з розбігу на двох або трьох ямах і та ін. Застосування потокового методу можливе, коли вправи добре знайомі учням і не складні для виконання. За допомогою цього методу збільшується щільність уроку. Змінний метод полягає в тому, що учнів поділяють на зміни, які виконують однакові вправи так само, як при фронтальному методі, але по черзі – одна зміна учнів виконує вправу, а учні другої – можуть допомагати їм, наприклад, при виконанні вправ на матах. При застосуванні змінного методу вчителеві легше спостерігати за роботою учнів, дозувати навантаження, виправляти помилки, але щільність уроку нижча, ніж при фронтальному методі. Груповий метод полягає в тому, що учнів поділяють на групи за рівнем фізичної підготовленості. Кожна група, як і при змінному методі, виконує певну вправу, а потім групи міняються місцями занять. Груповий метод застосовується в основній частині уроку. Місце вчителя там, де вивчається новий матеріал або треба подати учням допомогу чи забезпечити надійне страхування. Груповий метод сприяє ущільненню уроку і забезпечує різнобічний вплив на фізичну підготовленість учнів, але застосовується тільки під час виконання учнями знайомих ім. І не дуже складних вправ. При індивідуальному методі учні виконують вправу окремо. Він застосовується в основному на контрольних уроках, що дає змогу вчителеві проаналізувати виконану учнем вправу, витравити помилки і виставити оцінку. Метод колового тренування полягає в тому, що учнів поділяють на групи за фізичною підготовленістю ( 4-8 груп). Кількість груп залежить від кількості місць занять ( станцій). На кожній станції учні виконують певну вправу або кілька вправ. Потім за сигналом учителя кожна група учнів переходить на інше місце занять. Коловий метод застосовується, головним чином, з метою диференційованого дозування фізичного навантаження, розвитку самостійності учнів, а також підвищення щільності уроку і розвитку фізичних якостей учнів. Елементи методу колового тренування можна застосувати з 1 класу у вигляді додаткових завдань, які учні можуть виконувати в інтервалах між основними вправами. Колове тренування на уроці має велику перевагу перед іншими методами, сприяючи збільшенню щільності уроку і підвищенню ефективності навчального процесу. Цей метод дає змогу всім учням самостійно виконувати фізичні вправи з посильним навантаженням. Удосконалення функціональних можливостей організму учнів у процесі колового тренування досягається точно регламентованим навантаженням, встановленим відповідної зміни вправ. Виховними можливостями методу колового тренування є добір засобів, обліку роботи, виконаної кожним учнем. Для занять коловим тренуванням складають комплекс з 4-10 знайомих і посильних вправ з основної гімнастики і рухливих ігор. Для виконування вправ комплексу учнів розміщують по колу. Можна розміщувати їх колонами або шеренгами, залежно від того, як раціональніше використати площу спортивного залу або майданчика та обладнання їх, а також від кількості вправ і учнів, присутніх на уроках. Застосування тих або інших методів організації учнів на уроці залежить від поставлених завдань, конкретних умов школи, контингенту учнів та їхньої фізичної підготовленості. При виборі методів організації учнів на уроці важливо забезпечити раціональне використання часу, оптимальне фізичне навантаження, поступове зростання його з початку до середині уроку, додержання потрібних інтервалів між виконанням вправ для відпочинку. Всі методи організації учнів перебувають у взаємозв’язку. Завдання вчителя полягає в тому, щоб застосувати їх у різних варіантах для якісного і емоційного проведення уроку. Читайте також:
|
||||||||
|