МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Робота зі статистичним, картографічним матеріалом та з навчальною літературою
Значення статистичних матеріалів на уроках географії: - розвивають пізнавальну активність учнів; - розвивають самостійність в оцінці географічних фактів і явищ; - знайомство учнів з прийомами наукового пізнання – спостереження, аналіз, синтез, узагальнення. Статистичні матеріали використовуються як засіб для конкретизації теоретичних положень та як база для узагальнення та розкриття закономірностей. Статистичні показники мають вигляд: - абсолютних величин, які мають повдомлююче значення про кількісні характеристики географйічних явищ; - відносних величин, які відображають результаттспівставлення абсолютних величин; - коефіцієнти – показники, що відображають характерні особливості окремих явищ (кефіцієнт народжуваності, смертносіт тощо). Етапи статистичного дослідження: 1. Статистичне спостереження. 2. Групування показників. 3. Визначення узагальнених показників. 4. Аналіз статистичних матеріалів. Саме вміння аналізу статистичних матеріалів формується при вивченні географії в старших класах. Прийоми роботи зі статистичними матеріалами: - збирання статистичних показників; - порівняння статистичних показників; - визначення загальнених статистичних показиків; - аналіз статистичних матеріалів в графіках, діаграмах, таблицях; - побудова графіків, діаграм, складання таблиць (при цьому формуються два ряди асоціацій: між часовими і просторовими уявленнями та між просторовими та кількісними уявленнями. Ці два ряди поєднуються при роботі з графіками та діаграмами);
Складові графіка: 1. вісь координат 2. координатна сітка – допоміжні лінії, які проводяться від осей координат 3. графічний образ – лінія чи декілька ліній, що відображають динаміку явища 4. експлікація – пояснювальний текст і умовні знаки. Діаграми в економічній і соціальній географії застосовуються для: - ілюстрації кількісних характеристик об’єктів і явищ, які відрізняються територіальним розміщенням; - ілюстрації структури явщ і процесів; - порівняння структури явищ і процесів в різних територіальних одиницях. Різновиди діаграм: - стовпчасті - стрічкові (смугові) - секторні - структурні квадратні, прямокутні тощо. Статистичні таблиці – це перелік, розклад яких-небудь об’єктів і явищ, графічно поданих у певному порядку. Складові частини таблиць: - перелік об’єктів - ознаки, що характеризують об’єкти. Види таблиць: 1. конспективно-довідкові (систематизуючі) поадють певний матеріал в короткій формі, яка зручна для запам’ятовування. Це переважно текстові таблиці. 2. порівняльні таблиці 3. таблиці виокремлення провідних ознак (для вивчення певних закономірностей економіки окремих галузей господарства) 4. комбіновані таблиці
Читайте також:
|
||||||||
|