Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Розділ X. Правові форми управління замельними ресурсами

є) Коефіцієнти, які характеризують санітарно-гігієнічні умови (наявність санітарно-захисних зон; забруднення ат­мосферного повітря, грунтів, вод; наявність напруження електромагнітного поля; перевищення припустимого рівня шуму) (К3сг)

Таблиця 10.6

 

№ з/п Умови Значення коефіцієнтів
Наявність одного несприятливого фактора на площі понад 30% території населеного пункту 1,03
Наявність двох та більше усклад­нювальних факторів, дія кожного з яких поширюється на площу менше 30% території населеного пункту, а у сумі вони перевищують 30%) 1,03
Наявність двох та більше усклад­нювальних факторів, дія кожного з яких поширюється на площу понад 30% території населеного пункту (додатково за кожний фактор) 1,025

 


д) Коефіцієнти, які характеризують територіально-планувальні умови (територія населеного пункту розчлено­вана річкою, залізницею, ярами, магістральними трубопро­водами, лініями електропередач високої напруги) (К3тп)

Таблиир 10.5

№ з/п Умови Значення коефіцієнтів
Розчленованість на дві частини 1,02
Розчленованість на три та більше частин 1,03

є) Коефіцієнти, які характеризують рівень облаштуван­ня території (централізоване водопостачання, каналізація, тепломережі, газопостачання) (К3от)

Таблиця 10.7

 

№ з/п Умови Значення коефіцієнтів
Наявність централізованого водо­постачання 1,015
Наявність каналізації 1,030
Наявність тепломереж 1,030
Наявність централізованого газо­постачання 1,015

Земельне право України

ж) Коефіцієнт, який характеризує строкатість грунто­вого покриву населеного пункту (К3сп)

Таблиця 10.8

 

Умови Значення коефіцієнта
Наявність більше 10 основних агровиробничих груп грунтів 1,02

з) Коефіцієнт, який характеризує наявність та акту­альність містобудівної документації на територію населе­ного пункту (К4гп)

Таблицу 10.9

 

Умови Значення коефіціснта
Генеральний план, проект планіровки, розроблений більш як 5 років тому ІД

и) Коефіцієнти, які враховують потребу складання кар­ти грунтового покриву території населеного пункту (К4гк)

Таблиця 10.10

 

Наявність основних агровиробничих груп грунтів Значення коефіцієнтів
До 5 1,010
ДоЮ 1,015
Понад 10 1,020

Розділ X. Правові форми управління замельними ресурсами

Б - базова вартість робіт з грошової оцінки інших земель

несільськогосподарського призначення в розрахунку 10

гривень за гектар території; Kt - коефіцієнт, який враховує категорію земель (табл.

10.11); К2 - коефіцієнт, який враховує складність земельно-оцінних

робіт (табл. 10.12).

і) Коефіцієнти, які враховують категорію земель (Kt)

Таблиця 10.11

 

№ з/п Категорії земель Значення коефіцієнта К(
Землі промисловості, транспорту, зв'язку, оборони та іншого призначення 20,0
Землі лісового фонду 0,25
Землі водного фонду 0,20
Землі природоохоронного, рекреаційного, оздоровчого та історико-культурного призначення 0,50
Землі запасу 0,25

 


Тариф на проведення робіт з грошової оцінки інших земель несільськогосподарського призначення за межами населених пунктів установлюється в залежності від базової вартості робіт з грошової оцінки, категорії земель, складності земельно-оцін­них робіт і визначається за формулою:

Т - Б хК,хК2,

де: Т - тариф на проведення робіт з грошової оцінки інших земель несільськогосподарського призначення за межа­ми населених пунктів у гривнях за гектар території; 252


ї) Коефіцієнти, які враховують складність земельно-оц­інних робіт (К0)

Таблиця 10.12

 

№ з/п Умови Значення коефіцієнта К2
І Щільно забудована територія (під забудовою понад 40% території) 1,10
Відсутність проектної документації 1,10
Складність конфігурації ділянки 1,02

Земельне право України

14. Поняття і функції кадастрового номера земельної ділянки1

Кадастрові номери земельних ділянок та іншої нерухомості, пов'язаної із земельними ділянками (будівлі, споруди, їхні час­тини, у тому числі квартири тощо), запроваджуються з метою їхньої однозначної ідентифікації в базах даних автоматизова­ної системи Державного земельного кадастру. Основним кри­терієм формування структури кадастрового номера є забезпе­чення його унікальності у межах України. Сформований кадастровий номер використовують тільки для кодування зе­мельних ділянок та іншої нерухомості і він необов'язково по­винен бути об'єктом синтаксичного чи семантичного аналізу для одержання інших даних похідного характеру.

Кадастровий номер земельної ділянки - це унікальний на території України код, який присвоюють кожній земельній ділянці з метою її ідентифікації. Він залишається незмінним протягом усього періоду фізичного та юридичного існування земельної ділянки як єдиного цілого.

При переході прав від одного власника до іншого й у разі зміни самого виду прав кадастровий номер земельної ділянки не змінюється.

Відносно зміни кадастрових номерів слід зазначити, що в світовій практиці при присвоєнні нових кадастрових номерів використовують декілька варіантів, але перевагу віддають так званому похідному варіанту, при якому наступний кадастровий номер дещо розширює попередній. Це пов'язано, передусім, із "докомп'ютерною" епохою запровадження даного підходу, коли кількість позицій у номері не відігравала важливої ролі. Крім того, такий кадастровий номер мав певне семантичне наванта­ження і спрощував процедуру пошуку реєстраційних даних. У сучасних умовах (при веденні комп'ютерних баз даних) доц-

1 Тимчасові методичні вказівки щодо присвоєння кадастрових номерів земельним ділянкам для ведення державного земельного кадастру. Схвалено Протоколом на­уково-технічної ради Держкомзему України 26.01.98р. // Земельні відносини в Україні: законодавчі акти і нормативні документи. - К.,1988. - С.378-382.


________ Розділ X. Правові форми управління замельними ресурсами

ільніший підхід, при якому позиційна структура є фіксованою, а історія його змін відстежується автоматично.

Для забезпечення міжвідомчої уніфікації при використанні кадастрових номерів у різних державних і галузевих автомати­зованих інформаційних системах в структурі кадастрового но­мера земельної ділянки використовують код об'єктів адмініст­ративно-територіального устрою України (КОАТУУ), запроваджений Держкомстандартом України у 1997р. Перед­бачається також, що кадастровий номер виконуватиме функцію уніфікованого коду земельних ділянок та іншої нерухомості і в інших державних, відомчих чи галузевих кадастрах та інфор­маційних автоматизованих системах, в яких використовують інформацію про земельні ділянки та іншу нерухомість. Засто­сування такого уніфікованого коду дасть можливість уникну­ти дублювання інформації, а також буде основою для забезпе­чення інформаційної сумісності вказаних систем і їхньої інтеграції в інформаційний простір України.

Використання уніфікованого кадастрового номера має особ­ливе значення при створенні й запровадженні в Україні Сис­теми реєстрації прав на землю та іншу нерухомість. Якщо на законодавчому рівні передбачатиметься міжвідомчий підхід до створення Системи реєстрації, то застосування уніфікованого кадастрового номера забезпечить ефективну інформаційну взаємодію між відповідними відомствами та установами по формуванню інформації, необхідної для реєстрації й обслугову­вання користувачів.

Тимчасові методичні вказівки щодо присвоєння кадастро­вих номерів земельним ділянкам для ведення державного земельного кадастру, схвалені Протоколом науково-техніч­ної ради Державного комітету України по земельних ресур­сах 26 січня 1998 p., висвітлюють основні терміни, що засто­совуються у ході присвоєння кадастрових номерів, зокрема:

Земельна ділянка- частина земної поверхні, яка має фіксо­вані геометричні і юридичні межі і є базовою одиницею кадас­трового реєстру земель.


Земельне право України

Формування земельної ділянки- встановлення її технічних, економічних характеристик та юридичного статусу в процесі землеустрою.

Кадастровий номер- унікальний (не повторюється на всій території України) номер, який присвоюється при формуванні земельної ділянки і зберігається за нею на весь час її існування.

Кадастровий квартал- компактне об'єднання земельних ділянок у населеному пункті, яке обмежене інженерними спо­рудами або природними межами.

Кадастрова зона- сукупність (об'єднання) земельних діля­нок, які знаходяться за межами населених пунктів на території сільської (селищної) ради, або об'єднання кадастрових кварталів у населених пунктах.

Кадастрова облікова одиниця- земельна ділянка, кадастро­вий квартал, кадастрова зона, адміністративно-територіальна одиниця.

Індексна кадастрова карта- спеціальна карта (план) розм­іщення кадастрових облікових одиниць в межах адміністратив­но-територіальних утворень, яка містить межі облікових оди­ниць, їх нумерацію.

Черговий кадастровий план- спеціальний план, створений в державній системі координат, на якому відображаються межі земельних ділянок, їх площі та кадастрові номери, а також інша необхідна кадастрова інформація.

Серед перерахованих термінів і об'єктів важливу роль у фор­муванні кадастрових номерів відіграє індексна кадастрова кар­та (ІКК).

ІКК створюється для відображення розташування і нумерації облікових кадастрових одиниць на території відповідної адміні­стративно-територіальної одиниці верхнього рівня. Планово-кар­тографічною основою для ІКК є карти (плани) з достатнім відоб­раженням облікових одиниць, які підлягають нумерації.

ІКК створюються для різних рівнів адміністративно-терито­ріальних одиниць.

На ІКК області, на якій нанесені та пронумеровані адмініст­ративні райони та міста обласного підпорядкування, спочатку в


Розділ X. Правові форми управління замельними ресурсами

алфавітному порядку нумеруються райони (починаючи з 1), а потім міста в алфавітному порядку.

На ІКК району наносяться і нумеруються сільські (селищні) ради, населені пункти районного підпорядкування. Нумерація проводиться як і у попередньому пункті.

На ІКК в межах сформованих в процесі земельної рефор­ми територій сільських (селищних) рад наносяться межі кадас­трових зон та сільських населених пунктів, пронумеровані в алфавітному порядку.

На ІКК міста (районів міст) наносяться межі районів міста, кадастрових зон (якщо вони існують), а також межі та нумера­ція кадастрових кварталів.

ІКК створюються державними та іншими землевпорядни­ми організаціями та затверджуються після проходження дер­жавної землевпорядної експертизи.

15. Структура кадастрового номера земельної ділянки.

Структура кадастрового номера земельної ділянки є одно­рідною на всій території України і має ієрархічну структуру (див. схему 10.1).

Перший рівень - номери областей, міст державного підпо­рядкування (Київ, Севастополь);

Другий рівень - номери адміністративних районів, міст об­ласного підпорядкування, а також районів у містах державного підпорядкування;

Третій рівень - номери сільських, селищних рад, міст рай­онного підпорядкування або підпорядкованих міськраді, рай­раді міст, номери районів міст обласного підпорядкування, но­мери кадастрових зон у містах державного підпорядкування;

Четвертий рівень - номери сільських населених пунктів, кадастрових зон на території сільських (селищних) рад за межами населених пунктів, номери кадастрових кварталів у містах (СМТ);


 
 


Земельне право України

П'ятий рівень - номер земельної ділянки.

Схема 10.1. Структура кадасторового номера земельної ділянки

Щоб забезпечити унікальність кадастрового номера, засто­совують підхід, який базується на ієрархічній фрагментації те­риторії України за такою схемою: "Об'єкт адміністративно-те­риторіального поділу України" => "Кадастрова зона" => "Кадастровий квартал (фрагмент)" => "Земельна ділянка". Відповідно до* наведеної схеми позиційна структура кадастро­вого номера земельної ділянки складається з чотирьох частин.


Розділ X. Правові форми управління замельними ресурсами________

Використовуючи нотацію Бекуса-Наура, представимо структу­ру кадастрового номера земельної ділянки в такому вигляді:

де |ЯОЛ7УУ| - код одиниці адміністративно-територіально­го устрою України; \НКЗ\ - номер кадастрової зони; \НКК\ - номер кадастрового кварталу (фрагмента) у межах

кадастрової зони; \НЗД - номер земельної ділянки в межах кадастрового квар­талу (фрагмента); | : | - роздільник між складовими кадастрового номера. З метою ефективного використання реляційних систем управління базами даних (СУБД) і застосування стандартно­го програмного забезпечення, а також для уніфікації структури кадастрового номера та уніфікації відповідного прикладного програмного забезпечення використовують фіксовану позицій­ну структуру кадастрового номера, яка має вигляд:

<ХХХХХХХХ>:<ХХ>:<ХХХ>:<ХХХХ>,

де <Х...Х> - складова кадастрового номера;

X - одна позиція в структурі номера.

Перша частина відповідає КОАТУУ й складається з вось­ми чисел типу Integer. З метою забезпечення одношарового (одноплощинного) покриття території України фрагментами територій об'єктів адміністративно-територіального устрою України доцільно використовувати такі типи одиниць адміні­стративно-територіального устрою України: для сільськогоспо­дарських регіонів - код сільських (селищних) рад; для не-сільськогосподарських регіонів - код населених пунктів. Особливістю КОАТУУ є те, що його використовують тільки один раз для визначення зовнішніх меж земель населеного пункту чи земель сільської (селищної) ради, після чого означе­ну територію поділяють на кадастрові зони, кадастрові кварта-


Земельне право України

ли і так далі. Це стосується також тих об'єктів адміністративно-територіального устрою, які мають у своїх межах інші об'єкти адміністративно-територіального устрою. Так, після встановлен­ня КОАТУУ для земель сільської ради ті території населених пунктів, що розташовані в межах сільської ради, розглядаються як кадастрові зони (одна чи декілька). Це дає змогу реалізува­ти єдиний уніфікований підхід до створення індексних карт, контролювати баланс площ земель відповідних адміністратив­но-територіальних утворень (району, області), здійснювати то­пологічний контроль тощо.

Друга частина кадастрового номера вказує на номер кадас­трової зони (НКЗ) у межах території, визначеної КОАТУУ. Номер кадастрової зони складається з двох чисел типу Integer. Отже, максимальна кількість кадастрових зон в межах земель населеного пункту чи земель сільської (селищної) ради стано­вить 99. Якщо у межах населеного пункту або в межах земель сільської (селищної) ради існують інші населені пункти чи ад­міністративно-територіальні утворення, то їхня територія розг­лядається як кадастрова зона (одна або декілька) відповідно до їхніх зовнішніх меж.

Третя частина складається з трьох чисел типу Integer і свідчить про номер кадастрового кварталу (фрагмента) НКК у межах кадастрової зони з номером НКЗ. Термін "кадастровий квартал" тісно пов'язаний із терміном "містобудівний квартал" і, як правило, з ним і співвідноситься для земель населених пунктів. При встановленні меж кадастрових кварталів може бути використана структуризація території населеного пункту на оціночні райони, яка здійснюється в процесі грошової оцін­ки. Щодо земель сільськогосподарського призначення, то зас­тосування терміну "кадастровий квартал" не є в повній мірі коректним. Тому для цієї категорії земель можна використову­вати термін "кадастровий фрагмент". Кадастрові фрагменти можуть співвідноситися з окремими полями (чи групою полів) сільськогосподарських підприємств або підприємств іншого профілю на землях сільськогосподарського призначення. Акту­альність поділу кадастрових зон на кадастрові фрагменти зу-


Розділ X. Правові форми управління замельними ресурсами___________

мовлена суттєвою динамікою реформування аграрного сектора економіки та виникненням значної кількості земельних ділянок сільськогосподарського призначення в результаті виділення земельних часток (паїв) у натурі у вигляді окремих земельних ділянок і перспективою їх подальшого включення в земельний обіг. Такий підхід дає можливість зарезервувати потенційно достатню кількість кадастрових номерів для цілей первинного обліку земельних ділянок.

Четверта частина складається з чотирьох чисел типу Integer і вказує на номер земельної ділянки у межах кадастрового квар­талу (фрагмента) НКК. Максимальна кількість земельних діля-юк в межах кадастрового кварталу (фрагмента) може станови­ти 9999. Максимальна кількість земельних ділянок, яким може бути присвоєний кадастровий номер за запропонованою струк­турою у межах визначеного КОАТУУ об'єкта адміністративно-територіального устрою, становить 99*999*9999= 98 000 199. Звичайно, це дуже велика кількість земельних ділянок для од­ного населеного пункту чи однієї сільської ради, але йдеться не тільки про можливу кількість земельних ділянок, а головне -про можливу кількість кадастрових номерів земельних ділянок, які в умовах розвинутого земельного ринку можуть змінюва­тися в результаті поділу чи консолідації земельних ділянок. Тому з метою уникнення тупикової ситуації, коли всі можливі кадастрові номери будуть вичерпані, запропонована така струк­тура кадастрового номера, за допомогою якої можна буде успі­шно розв'язувати проблему присвоєння кадастрових номерів земельним ділянкам без зміни схем поділу об'єкта адміністра­тивно-територіального устрою на кадастрові зони й кадастрові квартали протягом доступного для огляду часу. Враховуючи сучасний стан і перспективи розвитку комп'ютерної техніки та інформаційних технологій, такий підхід не призведе до яких-небудь технічних труднощів.


Земельне право України


Читайте також:

  1. C. 3. Структурна побудова управління організаціями.
  2. ERP і управління можливостями бізнесу
  3. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  4. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  5. ISO9000. Як працює система управління якістю
  6. IV розділ. Сегментація ринку та вибір цільового сегменту
  7. IІI розділ. Аналіз стану маркетингового середовища підприємства
  8. Oracle Управління преміальними
  9. V розділ. Товарна політика підприємства
  10. VI розділ. Маркетингова цінова політика
  11. VII розділ. Маркетингові рішення з розподілу та збуту товару
  12. VIII розділ. Маркетингова політика комунікацій




Переглядів: 464

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розділ X. Правові форми управління замельними ресурсами | Порядок присвоєння кадастрових номерів земельним ділянкам

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.028 сек.