МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
V. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу.Хід уроку I. Підсумок фенологічних спостережень. 1. Зміна висоти Сонця на небозводі. 2. Тривалість дня і ночі. 3. Стан неба. Від чого він залежить? 4. Зміна температури повітря. 5. Напрям вітру. 6. Опади. У вигляді чого вони бувають? 7. Стан рослин (пробудження, буйне цвітіння, підготовка до зими, сплячка). 8. Поведінка тварин. 9. Праця людей. II. Вступна бесіда про зміст природознавства в 4-му класі. — Пригадайте, які теми ви вчили у 3-му класі на уроках природознавства. У цьому році на уроках природознавства ви навчитеся працювати з картою, глобусом, компасом, знаходити сторони горизонту, орієнтуватися на місцевості за Сонцем та іншими ознаками, креслити план найпростіших предметів, читати план; дізнаєтесь, чому змінюється день і ніч, пори року; довідаєтеся про природу в різних куточках нашої країни, про її багатства. Ви ознайомитеся не тільки з тим, як люди використовують природу, а й як охороняють і примножують її багатства. Ви теж будете брати участь в охороні природи своєї місцевості. - Я і Україна. Природознавство. 4 клас III. Повідомлення теми і мети уроку. — На сьогоднішньому уроці я запрошую вас, любі діти, полинуть в дивні і незвідані світи... Де в небесах таких прозорих пливуть космічні кораблі, а зорі сяють так казково, і все навколо загадкове, що думаєш: "Я уві сні". — Ми з вами дізнаємося, що є за межами нашої планети Земля у безкрайому просторі Космосу. IV. Актуалізація опорних знань. — Заплющіть очі і уявіть собі, що зараз ніч, і ви знаходитесь не у класі, а надворі. Що ви бачите, поглянувши на вечірнє небо? — Так, на вечірньому небі стільки яскравих зірочок горить! І місяць світить, наче нічний господар неба, який дивиться, чи всі зірочки засвітилися, чи не впала яка з них додолу. А вранці встає сонечко, піднімається із-за хмар і посилає нам на землю своє тепло. V. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу. 1. Розповідь учителя — Що насправді являють собою зорі, Місяць, Сонце, що таке наша Земля, на якій ми живемо? — У безхмарний ясний вечір небо над нашою головою всіяне міріадами яскравих зірок. Нам вони здаються маленькими блискучими крапочками, бо знаходяться дуже далеко від Землі. Насправді ж зірки — це величезні розжарені кулі, які складаються з газів і світяться власним світлом. Вони схожі на Сонце і рухаються навколо своєї осі, як і наша Земля. Зірки відрізняються одна від одної своїми розмірами. Є зірки-гіганти, а є карлики. А зараз попрацюємо у групах. 1-а група — Від температури зоряного газу залежить колір зірки: білі та блакитні мають температуру поверхні 10-20 тисяч градусів, жовті — 6-7 тисяч градусів, червоні — 3-4 тисячі. Скупчення зір, яке ми бачимо на небі і яке тягнеться світлою смугою з півдня на північ, називали в давнину Молочним шляхом, а в Україні — Чумацьким. По ньому орієнтувалися чумаки, які їздили в Крим по сіль. Наше Сонце — теж зірка, вона має температуру жовтої зорі. Сонце — це велетенська зірка. Але є зорі в тисячу разів більші. Сонце має діаметр 1 млн. 392 тис. кілометрів, тобто це на мільйон кілометрів більше, ніж відстань між Землею і Місяцем. — Діти, за скільки годин Земля обертається навколо своєї осі? (24 год.) А Сонце робить це за 27 земних діб, тобто 648 годин. Можете уявити, яке воно величезне. А що розкажуть консультанти про Сонце? 2-а група — Температура на поверхні Сонця сягає 6 тисяч градусів, а в глибинах — від 10 до 15 млн. градусів. Сонце виділяє велику кількість тепла та енергії Тільки за секунду воно випромінює більше тепла і світла, ніж його використали люди за всю історію свого життя на Землі. А до нас на планету із цієї всієї енергії надходить лише одна двомільярдна частка. Такі велетенські небесні тіла, як Сонце, мають велику силу притягання. Тому утворилися планети, які постійно рухаються навколо Сонця. 3-я група — Планети — це небесні тіла, що не випромінюють світла і тепла. За розмірами вони неоднакові і розташовані на різній відстані від Сонця. Сонячна система — це Сонце і сукупність космічних тіл, що рухаються навколо нього. До складу Сонячної системи входять 9 великих планет (Меркурій, Венера, Земля, Марс, Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун, Плутон), 32 супутники планет, декілька тисяч малих планет або астероїдів, багато комет і метеорних тіл. Кожна планета рухається по своїй орбіті. 4-а група Меркурій по першій доріжці іде, по другій — красуню Венеру веде, а рідна Земля ось по третій біжить, а Марс по четвертій за ними спішить. Юпітер за Марсом на п'ятій орбіті, Сатурн аж на шостій, в кільце він одітий. По сьомій орбіті Уран ось біжить, Нептун за Ураном по восьмій летить. Найдалі від Сонця Плутон пробігає — там довга зима, там усе замерзає. 2. Практична робота з таблицями, атласами. Діти розглядають зображення планет у Сонячній системі. — На якому місці від Сонця знаходиться Земля? Які планети знаходяться ближче до Сонця порівняно із Землею? Які знаходяться далі? — Знайдіть на малюнках орбіти кожної планети. Яка з планет має найдовшу орбіту? Яка — найкоротшу? Чому? — Наша планета знаходиться на третьому місці від Сонця після Меркурія та Венери (таблиця). Відстань її до Сонця — 150 млн. км. Сонячний промінь досягає Землі за 500 секунд. Поїзд, який має швидкість 100 км/год, подолав би цю відстань за 170 років. 3. Продовження розповіді. — У великих планет є свої супутники. У нашої Землі є один супутник. Хто скаже, який? (Місяць.) — В інших планет є різна кількість супутників: Марс, Нептун мають по 2 супутники, Уран — 5, Сатурн — 10, а Юпітер — 16. Венера супутників не має. — Крім планет та їх супутників, у Сонячній системі є безліч дрібних небесних тіл. Існують астероїди — малі планети, які можна назвати літаючими островами, метеорити — літаючі брили чи камені. Є й дрібні метеоритні частинки — літаючі піщинки і пилинки, які мчать по своїй орбіті швидше, ніж куля з гвинтівки. Навколо Сонця обертаються також комети, які складаються з ядра і хвоста. Хвіст — це речовини, з яких складається комета, що під час польоту випаровуються. Кометні хвости витягуються іноді на мільйони кілометрів. 4. Створення проблемної ситуації. — Подумайте над тим, яке значення має Сонце для Землі. — Як це небесне світило впливає на нашу планету? — Наша Сонячна система у космосі (Всесвіті) не єдина. Ви самі бачите, скільки є на небі зірок! Усі зірки разом з планетами, які обертаються навколо них, утворюють величезні зоряні системи. Одна з них називається Галактикою. До складу Галактики входить і наша Сонячна система. Таких зоряних систем дуже багато. Всі вони утворюють Всесвіт, який не має ні кінця, ні краю, який безмежний у часі й просторі. Фізкультхвилинка (під музику). — Діти, уявіть, що ми всі вийшли у відкритий космос. Сили тяжіння немає, наше тіло стало легким. Ми рухаємося. (Різноманітні рухи дітей.) Читайте також:
|
||||||||
|