Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






V. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу.

Хід уроку

I. Підсумок фенологічних спостережень.

1. Зміна висоти Сонця на небозводі.

2. Тривалість дня і ночі.

3. Стан неба. Від чого він залежить?

4. Зміна температури повітря.

5. Напрям вітру.

6. Опади. У вигляді чого вони бувають?

7. Стан рослин (пробудження, буйне цвітіння, підготовка до зими, сплячка).

8. Поведінка тварин.

9. Праця людей.

II. Вступна бесіда про зміст природознавства в 4-му класі.

— Пригадайте, які теми ви вчили у 3-му класі на уроках природознав­ства.

У цьому році на уроках природознавства ви навчитеся працювати з картою, глобусом, компасом, знаходити сторони горизонту, орієнту­ватися на місцевості за Сонцем та іншими ознаками, креслити план найпростіших предметів, читати план; дізнаєтесь, чому змінюється день і ніч, пори року; довідаєтеся про природу в різних куточках нашої країни, про її багатства. Ви ознайомитеся не тільки з тим, як люди використовують природу, а й як охороняють і примножують її багатства. Ви теж будете брати участь в охороні природи своєї місцевості.

- Я і Україна. Природознавство. 4 клас

III. Повідомлення теми і мети уроку.

— На сьогоднішньому уроці я запрошую вас, любі діти, полинуть в дивні і незвідані світи... Де в небесах таких прозорих пливуть космічні кораблі, а зорі сяють так казково, і все навколо загадкове, що думаєш: "Я уві сні".

— Ми з вами дізнаємося, що є за межами нашої планети Земля у безкрайому просторі Космосу.

IV. Актуалізація опорних знань.

— Заплющіть очі і уявіть собі, що зараз ніч, і ви знаходитесь не у класі, а надворі. Що ви бачите, поглянувши на вечірнє небо?

— Так, на вечірньому небі стільки яскравих зірочок горить! І місяць світить, наче нічний господар неба, який дивиться, чи всі зірочки засвітилися, чи не впала яка з них додолу. А вранці встає сонечко, піднімається із-за хмар і посилає нам на землю своє тепло.

V. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу.

1. Розповідь учителя

— Що насправді являють собою зорі, Місяць, Сонце, що таке наша Земля, на якій ми живемо?

— У безхмарний ясний вечір небо над нашою головою всіяне міріадами яскравих зірок. Нам вони здаються маленькими блискучими крапочками, бо знаходяться дуже далеко від Землі. Насправді ж зірки — це величезні розжарені кулі, які складаються з газів і світяться власним світлом. Вони схожі на Сонце і рухаються навколо своєї осі, як і наша Земля.

Зірки відрізняються одна від одної своїми розмірами. Є зірки-гіганти, а є карлики. А зараз попрацюємо у групах.

1-а група

— Від температури зоряного газу залежить колір зірки: білі та блакитні мають температуру поверхні 10-20 тисяч градусів, жовті — 6-7 тисяч градусів, червоні — 3-4 тисячі.

Скупчення зір, яке ми бачимо на небі і яке тягнеться світлою смугою з півдня на північ, називали в давнину Молочним шляхом, а в Україні — Чумацьким. По ньому орієнтувалися чумаки, які їздили в Крим по сіль.

Наше Сонце — теж зірка, вона має температуру жовтої зорі.

Сонце — це велетенська зірка. Але є зорі в тисячу разів більші. Сонце має діаметр 1 млн. 392 тис. кілометрів, тобто це на мільйон кілометрів більше, ніж відстань між Землею і Місяцем.

— Діти, за скільки годин Земля обертається навколо своєї осі? (24 год.) А Сонце робить це за 27 земних діб, тобто 648 годин. Можете уявити, яке воно величезне. А що розкажуть консультанти про Сонце?

2-а група

— Температура на поверхні Сонця сягає 6 тисяч градусів, а в глибинах — від 10 до 15 млн. градусів. Сонце виділяє велику кількість тепла та енергії Тільки за секунду воно випромінює більше тепла і світла, ніж його використали люди за всю історію свого життя на Землі. А до нас на планету із цієї всієї енергії надходить лише одна двомільярдна частка.

Такі велетенські небесні тіла, як Сонце, мають велику силу притягання. Тому утворилися планети, які постійно рухаються навколо Сонця.

3-я група

— Планети — це небесні тіла, що не випромінюють світла і тепла. За розмірами вони неоднакові і розташовані на різній відстані від Сонця.

Сонячна система — це Сонце і сукупність космічних тіл, що рухаються навколо нього. До складу Сонячної системи входять 9 великих планет (Меркурій, Венера, Земля, Марс, Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун, Плутон), 32 супутники планет, декілька тисяч малих планет або астероїдів, багато комет і метеорних тіл. Кожна планета рухається по своїй орбіті.

4-а група

Меркурій по першій доріжці іде,

по другій — красуню Венеру веде,

а рідна Земля ось по третій біжить,

а Марс по четвертій за ними спішить.

Юпітер за Марсом на п'ятій орбіті,

Сатурн аж на шостій, в кільце він одітий.

По сьомій орбіті Уран ось біжить,

Нептун за Ураном по восьмій летить.

Найдалі від Сонця Плутон пробігає —

там довга зима, там усе замерзає.

2. Практична робота з таблицями, атласами.

Діти розглядають зображення планет у Сонячній системі.

— На якому місці від Сонця знаходиться Земля? Які планети знаходяться ближче до Сонця порівняно із Землею? Які знаходяться далі?

— Знайдіть на малюнках орбіти кожної планети. Яка з планет має найдовшу орбіту? Яка — найкоротшу? Чому?

— Наша планета знаходиться на третьому місці від Сонця після Меркурія та Венери (таблиця). Відстань її до Сонця — 150 млн. км. Сонячний промінь досягає Землі за 500 секунд. Поїзд, який має швидкість 100 км/год, подолав би цю відстань за 170 років.

3. Продовження розповіді.

— У великих планет є свої супутники. У нашої Землі є один супутник. Хто скаже, який? (Місяць.)

— В інших планет є різна кількість супутників: Марс, Нептун мають по 2 супутники, Уран — 5, Сатурн — 10, а Юпітер — 16. Венера супутників не має.

— Крім планет та їх супутників, у Сонячній системі є безліч дрібних небесних тіл. Існують астероїди — малі планети, які можна назвати літаючими островами, метеорити — літаючі брили чи камені. Є й дрібні метеоритні частинки — літаючі піщинки і пилинки, які мчать по своїй орбіті швидше, ніж куля з гвинтівки.

Навколо Сонця обертаються також комети, які складаються з ядра і хвоста. Хвіст — це речовини, з яких складається комета, що під час польоту випаровуються. Кометні хвости витягуються іноді на мільйони кілометрів.

4. Створення проблемної ситуації.

— Подумайте над тим, яке значення має Сонце для Землі.

— Як це небесне світило впливає на нашу планету?

— Наша Сонячна система у космосі (Всесвіті) не єдина. Ви самі бачите, скільки є на небі зірок! Усі зірки разом з планетами, які обертаються навколо них, утворюють величезні зоряні системи. Одна з них називається Галактикою. До складу Галактики входить і наша Сонячна система.

Таких зоряних систем дуже багато. Всі вони утворюють Всесвіт, який не має ні кінця, ні краю, який безмежний у часі й просторі. Фізкультхвилинка (під музику).

— Діти, уявіть, що ми всі вийшли у відкритий космос. Сили тяжіння немає, наше тіло стало легким. Ми рухаємося. (Різноманітні рухи дітей.)


Читайте також:

  1. II. Вивчення нового матеріалу.
  2. II. Вивчення нового матеріалу.
  3. II. Вивчення нового матеріалу.
  4. II. Вивчення нового матеріалу.
  5. II. Вивчення нового матеріалу.
  6. II. Вивчення нового матеріалу.
  7. II. Вивчення нового матеріалу.
  8. II. Вивчення нового матеріалу.
  9. II. Вивчення нового матеріалу.
  10. II. Вивчення нового матеріалу.
  11. II. Вивчення нового матеріалу.
  12. II. Вивчення нового матеріалу.




Переглядів: 517

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | VI. Осмислення учнями знань.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.