Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






IV. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу.

1. Розповідь учителя.

— У селах люди займаються сільським господарством, тобто вирощуванням культурних рослин та розведенням домашніх тварин для забезпечення населення продуктами харчування, а промисловості — сировиною. Воно включає дві взаємопов'язані великі галузі — рослинництво (його ще називають землеробством) і тваринництво.

Сільське господарство належить до найдавніших видів господарської діяльності людини. На території України на рубежі V і IV тисячоліть до н.е. розвинулося осіле землеробство. З давніх часів Україна відома своєю сільськогосподарською продукцією серед інших народів і країн. І зараз сільське господарство належить до важливих галузей нашої держави.

Рослинництво — це вирощування культурних рослин. Воно поділяється на рільництво (вирощування культур на орних землях), плодівництво (вирощування багаторічних насаджень) і луківництво (поліпшення природних пасовищ, вирощування сіяних трав).

Поле — це загальна площа, на якій вирощують культурні рослини, місце, де живе безліч різноманітних тварин і дикорослі рослини. У різні пори року поле змінює свій вигляд, змінюється і праця людей на полях. Якщо раніше всі роботи виконували вручну, то тепер людям допомагають трактори, машини, комбайни.

Протягом року кипить робота на полях. Узимку — треба своєчасно затримати сніг, вивезти добрива. Навесні — посіяти, доглянути рослини, улітку — зібрати урожай. Восени — зорати і посіяти озимину.

2. Робота з гербарієм зернових злаків та ілюстраціями зернових рослин.

— Основною галуззю землеробства є вирощування зернових рослин. На полі вирощують пшеницю, жито, овес, ячмінь, кукурудзу...Зараз ми розглянемо гербарій, де зображено зернові рослини.

Користуючись пам'яткою і гербарієм, діти вивчають зернові рослини поля. Вони визначають розкладені на партах пшеницю, рис, жито, ячмінь. При цьому враховується форма, колір, величина органів рослини. Злаки порівнюють, знаходять у них спільні і відмінні ознаки. Ця робота проводиться фронтально. Вчитель ставить ряд запитань, і діти відповідають з доповненням вчителя. Наприклад:

— Які квітки в пшениці, жита, ячменю?

— Які квітки в проса, рису, кукурудзи? (Вчитель доповнює відповіді учнів і дає визначення.)

— Квітки в пшениці, жита, ячменю зібрані в колос, у проса, рису — у волоть, а в кукурудзи — у волоть і початок.

— Як ви думаєте, що утворюється з квітки?

— А з плода зернівки?

— Тому ці рослини називаються зерновими. (Учитель вчить виділяти істотне у рослинах.)

3. Продовження розповіді вчителя про зернові рослини.

— Найважливіша зернова рослина — пшениця (займає 2/5 усіх площ). Вирощують, як правило, озиму пшеницю, яку сіють восени. Вона дає добрі врожаї на чорноземних грунтах лісостепу і степу. На сході цих природних зон, де взимку переважно малий сніговий покрив, переважають посіви ярої пшениці.

Жита найбільше вирощують на Поліссі та у Передкарпатті, де зволоження надмірне, Грунти не дуже родючі, а для пшениці — це не зовсім сприятливі умови.

Важливе продовольче значення мають і невибагливі ячмінь і овес.

Із-за посухостійкості просо росте переважно у степу, а вологолюбний рис — лише на поливних степових землях.

3. Робота з гербарієм та ілюстраціями технічних рослин.

— Розгляньте малюнки. Пригадати назви цих рослин вам допоможуть загадки.

♦ На сонечко я схожий і сонечко люблю,

до нього повертаю голівоньку свою. (Соняшник.)

♦ В полі хороше мені зеленіти навесні.

Чим же я не молодець? Маю диво-корінець. Все про нього дбаю, цукор відкладаю. (Буряк.)

♦ Звуть мене всі довгунець за високий корінець. Та оції пагінці вас вдягають у штанці. (Льон.)

♦ Хто ховає під кущі

наші супи і борщі? (Картопля.)

— Як люди використовують ці технічні рослини?

— По карті (у підручнику, с. 162) визначте, які з цих рослин вирощують на полях нашої області.

— Найбільші площі серед технічних культур в Україні займають соняшник і цукровий буряк. Соняшник займає близько 70% усіх площ технічних культур; Україна разом з Аргентиною очолює список вироб­ників цієї цінної культури у світі (річний збір близько 3-3,5 млн. т).

Цукрові буряки вибагливі до тепла, світла і вологи, потребують родючих ґрунтів, а тому в основному їх вирощують у лісостепу і на півночі степової зони. Основні посіви льону розташовані на Поліссі та у Перед-карпатті, де переважає нежарке і вологе літо. Картоплю вирощують по всій території України, але найвища її врожайність — на Поліссі та в Лісостепу.

4. Розповідь про овочеві культури і плодівництво.

а) Розгадування кросворда у зошиті з друкованою основою

б) Розповідь учителя.

— Ці рослини ми відносимо до овочів. А які ви ще знаєте овочі?

— Овочеві рослини поділяють на дві великі групи: однорічні і дворічні. Однорічні: огірки, помідори, кавуни, кріп, перець, кабачки. Дворічні: морква, петрушка, капуста, буряки, цибуля.

— А ви знаєте, чому їх так поділяють? Тому що однорічні рослини навесні висівають, а влітку чи восени вони дають плоди та насіння, тобто процес проростання і сім'яутворення проходить за 1 рік. А у дворічних — перший рік виростають плоди (утворюється і збільшується корінь). А наступного року з цього плода, коли його посадити, виросте рослина, на якій формується насіння.

— Овочівництво розвинене скрізь, найбільше посівів — у господарствах лісостепової і степової зон. На півночі та в центральних районах країни переважають такі овочеві культури, як капуста, морква, столові буряки, огірки, на півдні — помідори, перець, баклажани, цибуля. Значні площі в Україні займають баштанні культури: гарбузи, кавуни, дині, кабачки, патисони, які теж є цінними продуктами харчування. Основні їх площі знаходяться у степовій зоні.

Завдяки наявності родючих ґрунтів і м'якому клімату, Україна має значні площі садів. Яблуні, груші найкраще плодоносять у лісостепу та на Поліссі, а вишні, черешні, сливи, абрикоси, алича — у степу. На всій території України поширені ягідники, в яких ростуть смородина, порічки, малина, аґрус. У південних та центральних частинах степу, у передгір'ях Криму та на Закарпатті розвинуте виноградарство.


Читайте також:

  1. II. Вивчення нового матеріалу.
  2. II. Вивчення нового матеріалу.
  3. II. Вивчення нового матеріалу.
  4. II. Вивчення нового матеріалу.
  5. II. Вивчення нового матеріалу.
  6. II. Вивчення нового матеріалу.
  7. II. Вивчення нового матеріалу.
  8. II. Вивчення нового матеріалу.
  9. II. Вивчення нового матеріалу.
  10. II. Вивчення нового матеріалу.
  11. II. Вивчення нового матеріалу.
  12. II. Вивчення нового матеріалу.




Переглядів: 881

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
III. Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми і завдань уроку. | V. Осмислення знань учнями.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.