Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



V. Сприймання та усвідомлення матеріалу.

1. Розповідь учителя.

— Промисловість охоплює близько 20 великих галузей — електро­енергетичну, паливну, металургійну, хімічну, машинобудівну, дерево­обробну, паперову, легку, харчову та інші.

Провідними галузями промисловості є паливна та електроенергетична. Від рівня їхнього розвитку залежить стан усіх інших галузей господарства та добробут людей.

Паливна промисловість представлена вугільною, нафтовою, газовою і торф'яною галузями. Провідне місце серед них займає вугільна.

Головною вугільною базою країни є Донбас, де видобувається 95% вугілля. Вугілля з Львівсько-Волинського басейну використовується для потреб господарства і населення західної частини України.

В Україні створено потужну нафтопереробну промисловість. На цих підприємствах з добутої у нас і купленої за кордоном нафти одержують бензин, гас, мазут і інші речовини.

Торф'яна промисловість (видобуток торфу і виробництво торфо­брикетів) поширена в Поліссі і на півночі лісостепової зони.

Крім місцевого паЛива, торф використовується в сільському госпо­дарстві для покращення родючості ґрунтів.

Наше життя неможливе без електроенергії. Половину всієї електро­енергії виробляють теплові електростанці (ТЕС). Вони працюють на вугіллі, мазуті, торфі, природному газі, тому розміщуються поблизу джерел палива.

2/5 електроенергії країни виробляють 4 атомні електростанції (АЕС). У 1986 році на Чорнобильській АЕС стався вибух реактора, що вважається найбільшою технічною катастрофою на планеті. У зв'язку з небезпекою експлуатації ЧАЕС український уряд закрив її у грудні 2000 року.

Гідроелектростанції (ГЕС) дають майже 5% електроенергії. Вони перетворюють на електроенергію енергію води. ГЕС розташовані на Дніпрі, Дністрі, Південному Бузі, в Карпатах.

Незважаючи на те, що на території України (у Криму) була побудована одна з перших у світі експериментальних сонячних електростанцій, сонячна електроенергетика в країні так і не розвивається. Але починає освоюватися енергія вітру: перші вітрові електростанції побудовані у Криму, на узбережжі морів, у степовій зоні і Карпатах.

Багато електроенергії споживає металургійна промисловість. Ця галузь об'єднує підприємства, які послідовно здійснюють видобування, переробку руд металів, виробництво чавуну, сталі, кольорових і дорого­цінних металів, сплавів, переробку металобрухту.

Найбільшими металургійними комбінатами в Україні є "Криво-ріжсталь", "Азовсталь", "Запоріжсталь", Дніпровський, Алчевський, Макіївський.

Машинобудування — це галузь промисловості, яка забезпечує випуск різноманітних машин і устаткування для інших підприємств, шахт. На підприємствах машинобудівної галузі випускаються вантажні й легкові автомобілі, кораблі, літаки, електровози, трактори, комбайни, сівалки, верстати, телевізори, холодильники, гірничошахтне і металургійне устаткування.

На підприємствах хімічної промисловості виробляють мінеральні добрива, кислоти, соду, пластмасу, штучні тканини, лаки, фарби, ліки. Хімічна промисловість використовує, головним чином, нафту, газ, кам'яне вугілля, відходи переробки деревини, сільського господарства.

— Поміркуйте, де можуть бути підприємства хімічної промисловості? (Придністров'я, Донецьк, Прикарпаття.)

— На жаль, значна їх концентрація приводить до сильного забруднення довкілля хімічними речовинами, що негативно відбивається на здоров'ї людей, які живуть у тих районах. Необхідне проведення заходів для очищення від цих забруднень.

У лісових районах, у місцях, де є електроенергія і вода, розвивається деревообробна і паперова промисловості. З деревини виробляють меблі, фанеру, плити, сірники, будматеріали, картон, папір. Основою розвитку галузі є лісове господарство. Воно займається розведенням (насадженням), упорядкуванням, захистом та охороною лісів, розвинене в усіх регіонах України, а найбільше — у Карпатах і на Поліссі.

По всій Україні діють підприємства легкої і харчової промисловості. Легка промисловість включає галузі, які виробляють товари народного споживання — тканини, одяг, взуття, парфумерію, іграшки, сумки.

Харчова промисловість об'єднує понад 40 галузей, які виробляють продукти харчування. Основними серед них є цукрова, борошномельно-круп'яна, олійно-жирова, хлібопекарська, консервна, рибна, молочна, м'ясна, кондитерська.

2. Практична робота з картою "Промисловість України" (с. 169 у підручнику).

Робота в групах.

Група 1. По карті визначити області, де найкраще розвинена паливна і металургійна промисловості. Чи є підприємства цих галузей у нашій області?

Группа 2. По карті встановити, у яких регіонах є підприємства машинобудівної промисловості. Що на них виробляють?

Група 3. Де в Україні найбільше підприємств хімічної і деревообробної промисловості? Що на них виробляють? Чи є такі підприємства у нашій області?

Група 4. Визначити, де в Україні зосереджено підприємства легкої і харчової промисловості. Які з них є у нашій області? Яку продукцію вони дають?

3. Розповідь учителя про промисловість своєї області. Фізкультхвилинка.


Читайте також:

  1. II. Вивчення нового матеріалу.
  2. II. Вивчення нового матеріалу.
  3. II. Вивчення нового матеріалу.
  4. II. Вивчення нового матеріалу.
  5. II. Вивчення нового матеріалу.
  6. II. Вивчення нового матеріалу.
  7. II. Вивчення нового матеріалу.
  8. II. Вивчення нового матеріалу.
  9. II. Вивчення нового матеріалу.
  10. II. Вивчення нового матеріалу.
  11. II. Вивчення нового матеріалу.
  12. II. Вивчення нового матеріалу.




Переглядів: 567

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
VI. Осмислення знань учнями. | VI. Осмислення знань учнями.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.