Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



V. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу.

1. Розповідь учителя з елементами бесіди.

— Земля — це край, де ти народився і живеш, край неповторної краси і багатства. Кожне дерево, квітка, травинка — це частина природи, частина рідної землі. Природа подарувала їх людям навіки. Людина живе і працює серед природи і тому зобов'язана її зберегти. Україна здавна славиться своїми природними багатствами: лісами, горами, річками, морями. Особливо шанобливо люди ставляться до землі, яку називають годувальницею. І від того, як ми будемо ставитися до землі, води, повітря, лісу, буде залежати наше майбутнє. Знищити природу легко, а зберегти важко. Сьогодні ми поговоримо про охорону природи.

— Ви знаєте чорного лелеку?

На відміну від білого лелеки, живе в лісах, подалі від людей. Своє гніздо будує на старому дереві поблизу річки. Живиться рибою, жабами. Потребує охорони.

Зникають і рослини. Усі ви знаєте ніжні і запашні квіти конвалії. У наших лісах з кожним роком їх стає все менше і менше.

Такими ж рідкісними стали перші вісники весни — підсніжники, ряст. Окрасою наших водойм влітку є біла водяна лілія або біле латаття.

— Що потрібно зробити, щоб ці красиві рослини не зникли?

Для збереження рідкісних видів рослин і тварин, які потребують охорони, створено "Червону книгу".

В Червону книгу вчені занесли світ неповторний та чудесний, що поступово вимирає, давно рятунку в нас благає. Назва книги — "Червона", бо вона подібна до червоного сигналу світлофора, має будити в людей тривогу за долю природи: "Зупинися, людино! Подумай! Будь обережною!"

Понад 20 років Міжнародна спілка охорони природи працювала над створенням "Червоної книги". Вона побудована так, що про долю кожного виду можна довідатися за кольором сторінки. Червона сторінка сповіщає, що видові загрожує загибель. Біла сторінка — що вид хоч ще не зникає, але все меншає і меншає. А зелена сторінка — то сторінка надії. Сюди із червоних та білих сторінок "переводять" ті види, яким, завдяки піклуванню людини, більше не загрожує знищення. До "Червоної книги" України занесено 923 види рідкісних і зникаючих тварин та рослин. У Тернопільській області до "Червоної книги" занесено:

— з рослин: береза темна, вовчі ягоди пахучі, бруслина карликова, анемона розлога, беладона звичайна, зозулині черевички справжні, лілія лісова, росичка англійська, сон великий та інші.

— з тварин: метелики махаон і мертва голова; риби стерлядь і марена звичайна; полоз лісовий; лелека, орел-карлик; горностай, тхір степовий, видра річкова, кріт лісовий та інші.

— Крім "Червоної книги", створено заповідники і заказники.

— Що таке заповідники? (Природні ділянки, які охороняються та де заборонена будь-яка господарча діяльність.)

— З якою метою їх створюють?

— Які заповідники та в яких зонах діють на території України? (За картою на с. 118 у підручнику.)

— Що таке заказники? Національний парк?

— Нині в Україні нараховується 19 заповідників, 2 національні парки, більш як 15000 державних заказників і близько 4000 заповідних об'єктів.

2. Розповіді учнів (заздалегідь підготовлених) про природоохоронні об'єкти свого краю.

1 учень. За кількістю заповідних об'єктів Тернопільська область займає третє місце в країні. Станом на 01.01.1996 р. в області охоронялося 390 заповідних об'єктів, з них 1 державний заповідник, 13 заказників державного і 46 заказників місцевого значення, 307 державних пам'яток природи, 2 дендропарки, 18 парків-пам'яток садово-паркового мистецтва, 4 запо­відних урочища.

2 учень. 1 квітня 1990 року в області створено державний заповідник "Медобори" (території Підволочиського і Гусятинського районів).

Тут ростуть рідкісні види, що потребують охорони: первоцвіт весняний, шиверкія подільська, ясенець білий, горицвіт весняний, сон широколистий.

98% території масиву "Медобори" вкрито лісами — дубовими, грабовими, буковими.

У Кременецьких горах, що є філіалом "Медоборів", нараховується більше 1000 видів вищих рослин, серед яких і надзвичайно рідкісні: сонце-світ сивий, змієголовник австрійський, береза Клокова, шавлія кременецька.

3 учень. Ось кілька заказників республіканського значення. Ботанічні (охорона рослин):

— Веселівський, Кременецький р-н. Місце зростання рідкісної цибулі ведмежої;

— Жижавський, Заліщицький р-н. Місце зростання чорниці, брусниці, спіреї польської;

— Урочище Криве, Залішицький р-н. Дубово-грабові насадження на крутих схилах р. Дністер з рідкісними лікарськими рослинами: ефедра, двоколоса, горицвіт весняний;

гідрологічний (охорона водойм):

— Серетський. Система боліт на р. Серет у верхів'ї тернопільського водосховища, яке є місцем поселення і розмноження водоплавних і бо­лотних птахів;

орнітологічний (пташиний):

— Чистилівський. Водно-болотні землі в заплав'ї р. Серет, місце поселення качок, куликів та інших птахів.

4 учень. Пам'ятками природи загальнодержавного значення є: печери карстового походження: Кришталева, Вертеба, Меленки, Озерна,

Оптимістична, Перлина, Ювілейна, які знаходяться в Борщівському, Чортківському, Гусятинському районах.

На території є два державні дендрологічні парки:

— Гермаківський у Борщівському районі, в якому налічується понад 1500 видів деревних і чагарникових порід;

— Хоростківський у Гусятинському районі. За цінністю і значенням багато заповідних об'єктів області відомі далеко за межами України.


Читайте також:

  1. II. Вивчення нового матеріалу.
  2. II. Вивчення нового матеріалу.
  3. II. Вивчення нового матеріалу.
  4. II. Вивчення нового матеріалу.
  5. II. Вивчення нового матеріалу.
  6. II. Вивчення нового матеріалу.
  7. II. Вивчення нового матеріалу.
  8. II. Вивчення нового матеріалу.
  9. II. Вивчення нового матеріалу.
  10. II. Вивчення нового матеріалу.
  11. II. Вивчення нового матеріалу.
  12. II. Вивчення нового матеріалу.




Переглядів: 570

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
IV. Повідомлення теми і завдань уроку. | VI. Осмислення знань учнями.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.033 сек.