Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Реалізація адміністративно-правових норм

Встановлені адміністративно-правові норми виконують свої функції тільки у разі, якщо вони реалізуються. Реалізація норм — це практичне використання правил поведінки, що містяться в них, з метою регулюван­ня управлінських відносин, тобто втілення у життя волевиявлення, що вони містять.

Відомо кілька підходів до питання щодо реально існуючої кількості способів реалізації адміністративно-правових норм. Найчастіше виділя­ють чотири способи: виконання, використання, додержання, застосуван­ня. Рідше виділяють тільки два способи: застосування і виконання, а ви­користання і додержання розглядаються як форми виконання. Однак практика показує, що перший варіант краще відображає її потреби, у тео­ретичному розумінні переконливіший.

Виконання це активна поведінка суб'єкта адміністративних право­відносин щодо виконання юридичних обов'язків. До цього варіанта реа­лізації адміністративно-правових норм належать такі дії, як сплата подат­ків, подання звітів, здійснення реєстрації, одержання паспорта тощо.

Використання — це активна поведінка суб'єкта адміністративних правовідносин щодо здійснення наданих йому юридичних прав (можли­востей). Діями щодо використання адміністративно-правових норм є: по­дання скарги, заява про відпустку, використання наданих державою пільг тощо.

Додержання це пасивна поведінка суб'єкта адміністративних право­відносин, який не допускає порушень адміністративно-правових заборон.

Застосування це діяльність державних виконавчо-розпорядчих орга­нів з вирішення управлінських справ і видання індивідуальних юридичних актів, що грунтуються на вимогах матеріальних або процесуальних норм.

У юридичній літературі неодноразово зазначалося, що неправильне застосування норм кримінального, кримінально-процесуального, цивіль­ного та інших галузей права завдає суспільству значної шкоди. На жаль, Щодо наслідків неправильного застосування норм адміністративного пра-


60_______________________________________________ Глава З

ва згадується значно рідше. Неправильне їх застосування завдає шкоди не менше, а іноді навіть і більше.

Неправильне тлумачення норм адміністративного права, необ'єктив­на оцінка фактичних обставин справи, до яких застосовується норма, ви­дання незаконного, необгрунтованого, недоцільного акта реалізації нор­ми завдає шкоди не тільки окремій особі, а й колективу людей, суспіль­ству в цілому. Це пояснюється особливою значущістю управлінських від­носин, що регулюються адміністративно-правовими нормами. Вони тор­каються інтересів громадян, організацій, закладів, підприємств, цілих га­лузей і сфер управління, а різні реорганізації управлінських структур коштують платникам податків задорого.

Це свідчить про те, наскільки важливо додержуватися основних ви­мог щодо застосування адміністративно-правових норм.

До таких вимог належать: законність, обгрунтованість і доцільність.

Законність застосування норм полягає в тому, що компетентні орга­ни та посадові особи в процесі вирішення управлінської справи мають за­стосовувати норму тільки в межах своїх повноважень і відповідно до її змісту. Порушення цих правил може призвести до шкідливих наслідків.

Разом з тим на практиці відомі випадки, коли формальне додержан­ня нормативних приписів без всебічної оцінки обставин справи дискре­дитує державні органи та їх діяльність. Законність вимагає суворо додер­жуватися встановленого процесуального порядку застосування норм. Це не пуста формальність, а необхідність, адже правильно зрозумілі й вико­нані умови застосування норми — гарантія охорони інтересів громадян, органів управління, підприємств, організацій.

Законність — це не тільки право, а й обов'язок органів управління та їх посадових осіб застосовувати адміністративно-правові норми. Незасто-сування норми у разі, якщо це приписується законом, означає порушен­ня законності.

Обгрунтованість. Цю вимогу звернено до фактичних підстав засто­сування адміністративно-правової норми. Суб'єкта застосування норм мають цікавити не лише власне факти (події, дії, обставини), для регулю­вання яких застосовується норма, а й уся інформація про них як явище, зовнішні умови, в яких воно перебуває.

Вимога обгрунтованості зобов'язує суб'єкта правозастосування вирі­шувати справу після всебічної перевірки фактів. Сумнівні і неперевірені обставини не можна покладати в основу рішення у справі, їх не слід бра­ти до уваги.

Вимога обгрунтованості тісно пов'язана з законністю. Цей зв'язок по­лягає в тому, що повне і всебічне дослідження обставин справи є необ­хідною умовою законності.

Доцільність. Суб'єкт застосування адміністративно-правової норми, з'ясувавши її зміст і розібравшись у фактичних обставинах справи, зо­бов'язаний прийняти найдоцільніше рішення. Доцільність застосування



Читайте також:

  1. XV. Реалізація права вступників на вибір місця навчання
  2. Адекватна реалізація принципів міжнародної економіки можлива лише в стабільному політичному середовищі.
  3. Альтернативна реалізація із вільним вихідним кодом – сервер SAMBA
  4. Важливою складовою економічної політики 60-х рр. була реалізація програми “нових рубежів” президента Дж. Кенеді.
  5. Види адміністративно-правових відносин
  6. Види адміністративно-правових відносин
  7. Види адміністративно-правових методів 1 страница
  8. Види адміністративно-правових методів 10 страница
  9. Види адміністративно-правових методів 11 страница
  10. Види адміністративно-правових методів 2 страница
  11. Види адміністративно-правових методів 6 страница
  12. Види адміністративно-правових методів 7 страница




Переглядів: 653

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Види адміністративно-правових норм | Адміністративно-правові норми

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.