Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Логіка як наука про мислення

 

“Логос” (від давньогрецьк. Logos) – “слово”, “висловлювання”, “закон”, “смисл”.

Основні застосування терміну “логіка” в наш час:

1. Використовується для визначення взаємозв’язків, взаємозалежностей подій, дій людини. Вказує на певну закономірність, послідовність речей та явищ (“логіка речей”, “логіка подій”, “логіка суспільного розвитку” та ін.);

2. Вживається для позначення обґрунтованості, доведеності положень, які висуває людина (“логіка мислення”, “залізна логіка”, “жіноча логіка” та ін.);

3. Термін “логіка” вживається для позначення певної науки, що вивчає мислення.

Мислення – це активний процес діяльності людського мозку.

Свідомість – це процес ідеального відображення дійсності. Вона об’єднує мислення, знання, емоції, інтуїцію, пам’ять, волю.

Абстрактне мислення – це один із ступенів процесу пізнання, якому передує чуттєвий ступінь пізнання. Форми чуттєвого пізнання: відчуття, сприйняття, уявлення. Характерні особливості абстрактного мислення: узагальненість, опосередкованість, нерозривний зв’язок з мовою.

Узагальнення – це така риса абстрактного мислення, яка розкриває його здатність характеризувати предмети і явища через сукупність їх суттєвих ознак.

 

 

Логіка вивчає структуру мислення, зв’язок його елементів і відношення між ними

Психологія вивчає мислення як один із психічних процесів

 

Філософія вивчає відношення мислення до оточуючого світу

 

       
   
 
 

 


Мислення як об’єкт дослідження

 

 

 
 

 


Кібернетика виявляє загальні закономірності управління і зв’язки в живому організмі та мисленні людини, пов’язані перш за все з управлінською діяльністю
Фізіологія вищої нервової діяльності розкриває фізіологічний процес, що відбувається у корі головного мозку людини, фізичні та біологічні механізми мислення

 

Лінгвістика розкриває способи вираження думок за допомогою мовних засобів

 

 

Опосередкованість – це риса абстрактного мислення, яка фіксує факт незалежності знання від предмета пізнання. Мова є безпосередньою реальністю думки.



Читайте також:

  1. IV. НАУКА И КУЛЬТУРА
  2. IV. Осмислення учнями знань.
  3. V. Осмислення знань учнями.
  4. V. Осмислення учнями знань.
  5. V. Осмислення учнями знань.
  6. V. Осмислення учнями знань.
  7. V. Осмислення учнями знань.
  8. V. Осмислення учнями знань.
  9. V. Осмислення учнями знань.
  10. V. Осмислення учнями знань.
  11. V. Осмислення-учнями знань.
  12. VI. Осмислення знань учнями.




Переглядів: 494

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЛОГІКА В ТАБЛИЦЯХ І ВИЗНАЧЕННЯХ | Предмет логіки

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.062 сек.