Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Загальне поняття про CASE-технології

В сучасних інформаційних технологіях важливе місце посідають інструментальні середовища та засоби розробки автоматизованих інформаційних систем, зокрема систем розробки та супроводу їхнього програмного забезпечення. Ці технології і середовища утворюють системи, що прийнято називати CASE-системами [3].

CASE-технології представляють собою методологію проектування інформаційної системи, а також набір інструментальних засобів, що дозволяють у наочній формі моделювати предметну область, здійснювати аналіз цієї моделі під час усіх етапів від розробки до супроводу інформаційної системи. Більшість існуючих CASE-засобів засновано на методологіях структурного або об’єктно-орієнтованого аналізу і проектування [9].

Використання двоякого тлумачення абревіатури CASE відповідає двом напрямкам використання CASE-систем. Перший з них – Computer Aided Software Engineering – автоматизоване проектування програмного забезпечення, відповідає CASE-системам (інструментальні засоби розробки програмного забезпеченя – Rapid Application Development). Другий – Computer Aided System Engineering підкреслює напрямок підтримки концептуального проектування складних систем, переважно слабоструктурованих. Такі CASE-системи часто називають системами BPR (Business Process Reengineering) [3].

Засоби CASE за своїм функціональним призначенням можуть належати до однієї з наступних груп:

1) засоби програмування;

2) засоби управління програмним проектом;

3) засоби верифікації (аналізу) програм;

4) засоби документування.

Огляд технологій та ринку CASE-засобів, найбільш поширених дозволив виявити їхні основні можливості і переваги [9]:

§ Єдина графічна мова.

CASE-технології забезпечують всіх учасників проекту, включаючи замовників, єдиною строгою, наочною і інтуїтивно зрозумілою графічною мовою, що дозволяє одержувати доступні для огляду компоненти з простій і ясну структуру. При цьому програми представляються двовимірними схемами (які простіше використовувати, ніж багато сторінок текстового опису), що дозволяють замовнику брати участь у процесі розробки, а розроблювачам – спілкуватися з експертами предметної області, розділяти діяльність системних аналітиків, проектувальників і програмістів, полегшуючи їм захист проекту перед керівництвом, а також забезпечуючи легкість супроводу і внесення змін у систему.

§ Єдина БД проекту.

Основа CASE-технології – використання бази даних проекту для збереження всієї інформації про проект, що може розділятися між розроблювачами відповідно до їхніх прав доступу. Уміст сховища включає не лише інформаційні об'єкти різних типів, але і зв’язки між їх компонентами, а також правила чи використання обробки цих компонентів.

§ Інтеграція засобів.

На основі сховища здійснюється інтеграція CASE-засобів і поділ системної інформації між розроблювачами.

§ Підтримка колективної розробки й управління проектом.

CASE-технологія підтримує групову роботу над проектом, забезпечуючи можливість роботи в мережі, експорт-імпорт будь-яких фрагментів проекту для їхнього розвитку і/чи модифікації, а також планування, контроль, адміністрування і взаємодія, тобто функції, необхідні в процесі розробки і супроводу проектів.

§ Макетування.

CASE-технологія надає можливості швидкої побудови макету майбутньої системи, що дозволяє замовнику на ранніх етапах розробляти оцінку сприйняття.

§ Генерація документації

Уся документація у проекті генерується автоматично на базі сховища. Беззаперечна перевага CASE-технології полягає в тому, що документація завжди відповідає поточному стану справ, оскільки будь-які фіксуються в базі сховища.

§ Верифікація проекту.

CASE-технологія забезпечує автоматичну верифікацію і контроль проекту на предмет повноти і переконливості під час ранніх етапів розробки, що впливає на успіх в цілому.

§ Автоматична генерація об'єктного коду.

Генерація програм у машинному коді здійснюється на основі даних сховища, що дозволяє автоматично згенерувати до 85-90% об'єктного чи коду текстів на мовах високого рівня.

§ Супровід і реінжинірінг.

Супровід системи в рамках CASE-технології характеризується супроводом проекту, а не програмних кодів. Засоби реінжинірінгу і зворотного інжинірингу дозволяють створювати модель системи з її кодів і інтегрувати отримані моделі в проект, автоматично оновлювати документацію при зміні кодів, автоматично змінювати специфікації при редагуванні кодів і т.д.

При розробці, з використанням CASE-систем основний обсяг роботи припадає на початкові етапи життєвого циклу, на яких важливий творчий фактор (рис. 14.1).

 

 

Рис. 14.1 Порівняльна оцінка трудозатрат за фазами життєвого циклу програмного забезпечення (розроблено автором за [9])

 

Використання CASE зводить до мінімуму монотонну роботу на етапі кодування і значно зменшує витрати часу, що пов’язані з тестуванням продукту. Фактично CASE представляють собою новий тип графічно орієнтованих інструментів, що потрібні для системи підтримки життєвого циклу програмного забезпечення.

 

 


Читайте також:

  1. II. Поняття соціального процесу.
  2. IV. Закріплення й узагальнення знань
  3. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО
  4. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  5. V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок
  6. V. Узагальнення та систематизація знань учнів.
  7. V. Узагальнення та систематизація знань учнів.
  8. VI. Узагальнення та систематизація знань
  9. VI. Узагальнення та систематизація знань учнів.
  10. VI. Узагальнення та систематизація знань.
  11. VII. Поняття про рану, рановий процес, види загоювання ран
  12. VII. Узагальнення та систематизація знань учнів.




Переглядів: 1961

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 14. CASE-технології моделювання процесів | Визначення потреби в засобах CASE

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.026 сек.