Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Історія виникнення та розвиток імітаційного моделювання

ВІННИЦЬКИЙ ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

 

 

Куперштейн Л.М.

 

 

Імітаційне моделювання

 

Конспект лекцій

(для студентів напряму підготовки „Економічна кібернетика”

Денної та заочної форм навчання)

 

Вінниця − 2012


к.т.н. доц. Куперштейн Л.М. Конспект лекцій (для студентів напряму підготовки "Економічна кібернетика" денної та заочної форм навчання) з курсу „Імітаційне моделювання”. – Вінниця: ВФЕУ, 2012. − с.

 

 

У даному конспекті лекцій розкривається основний зміст навчальної дисципліни. Матеріал викладається логічно, системно і цілісно.

Чітко формулюються навчальні проблеми дисципліни, визначаються взаємозв’язки між темами і розділами

 

 

Конспект лекцій розглянуто і схвалено на засіданні кафедри економічної кібернетики від 16 січня 2009 року протокол № 6 та на засіданні Методичної ради від 27 лютого 2009 року протокол № 6

 

 

Рецензент:


ЗМІСТ

Вступ.............................................................................................................................

Тема 1. Вступ до курсу "Імітаційне моделювання".................................................

Тема 2. Сутність, розвиток і застосування імітаційного моделювання..............

Тема 3. Основні етапи побудови імітаційних моделей.....................................

Тема 4. Імітаційна модель керування запасами...............................................

Тема 5. Поняття про метод Монте-Карло.........................................................

Тема 6. Генерування РВП [0,1].......................................................................

Тема 7. Генерування випадкових подій і дискретно розподілених випадкових величин............................................................................................................

Тема 8. Генерування неперервних випадкових величин.......................................

Тема 9. Планування імітаційних експериментів.................................................

Тема 10. Одержання апроксимуючих поліномів........................................................

Тема 11. Статистична перевірка результатів імітаційних експериментів.............

Тема 12.Планування імітаційних експериментів у процесі дослідження та оптимізації систем.......................................................................................................

Список рекомендованої літератури...........................................................................

ВСТУП

Мета курсу - формування теоретичних знань і практичних навиків з основ створення імітаційних моделей та їхнього застосування у економічних дослідженнях, формування методологічно−світоглядних уявлень про застосування математичних моделей в управлінні економікою.

Завдання курсу − вивчення методів створення імітаційних моделей складних економічних систем, вивчення методів машинної імітації випадкових подій та величин, методів моделювання дискретних та неперервних процесів. Вивчаючи дисципліну «Імітаційне моделювання», студент набуває знань з теорії розробки імітаційних моделей на ЕОМ, набуває вміння розробляти програмне забезпечення з допомогою мов програмування та мов моделювання, знайомиться з практикою створення імітаційних моделей економічних об'єктів.

Студенти повинні засвоїти методологічні основи створення детермінованих і стохастичних імітаційних моделей складних економіко-організаційних та виробничих процесів, методи застосування імітаційних моделей різних економічних систем. Ознайомитися з сучасним станом програмних засобів імітаційного моделювання.

Студенти повинні вміти використовувати відомі імітаційні моделі дослідження економічних та економіко-виробничих систем; використовувати розширення відомих імітаційних моделей для дослідження конкретних систем; розробляти змістовний опис об’єкта моделювання; розробляти концептуальні моделі та; проводити побудову, оцінку придатності та випробовування імітаційної моделі.


Тема 1

Вступ до курсу "Імітаційне моделювання"

План

1. Історія виникнення та розвиток імітаційного моделювання.

2. Види моделювання та особливості їх використання.

3. Основні напрями використання машинної імітації.

4. Сфери застосування імітаційних моделей

5. Програмна реалізація імітаційних моделей

6. Приклад імітаційної моделі

 

Література: [1,3,4].

Історія виникнення та розвиток імітаційного моделювання

Одним з головних напрямів розвитку економіки України, а також вітчизняної науки і техніки є впровадження засобів інформатики і автоматизації в різні галузі суспільного виробництва, зокрема в проектуванні та управлінні виробництвом і технологічними процесами на базі використання сучасної високопродуктивної обчислювальної техніки і нової інформаційної технології. Широкий розвиток комп’ютеризації як самого виробництва, так і управління ним неможливий без застосування ефективних наукових методів аналізу й оптимізації складних економіко-організаційних систем. Адже завдяки саме цим методам вдається в повному обсязі реалізувати колосальні потенційні можливості прогресивних технологій і передової техніки.

Машинна імітація як метод розв’язування складних проблем виникла дещо пізніше, ніж було створено перші електронно-обчислювальні машини. Становлення машинної імітації як дисципліни припало на кінець 50-х — початок 60-х років нинішнього століття. Перші публікації з цієї проблематики належать ученим США. У цій країні вперше було й практично застосовано метод машинної імітації, зокрема у військовій справі.

У колишньому Радянському Союзі дослідження в галузі машинної імітації провадилися з початку 60-х років. Великий внесок у розвиток цієї науки зробив відомий вчений М.П. Бусленко. Йому належать і перші публікації з відповідних проблем. Розвитку машинної імітації сприяли праці українських вчених, зокрема В.М. Глушкова, М.І. Коваленка, М.В. Яровицького та інших. І сьогодні в Україні маємо певні досягнення як у розробці методології машинної імітації, так і у практичному використанні цього методу для розв’язування важливих наукових і народногосподарських завдань.


Читайте також:

  1. D моделювання ландшафтних комплексів
  2. D – моделювання в графічній системі КОМПАС
  3. II. Найважливіші проблеми, що визначають розвиток місцевого самоврядування і є спільними для будь-яких урядових систем.
  4. II. Розвиток математичних знань учнів.
  5. II. Розвиток математичних знань.
  6. II. Розвиток математичних знань.
  7. II. Розвиток математичних знань.
  8. II. Розвиток математичних знань.
  9. II. Розвиток математичних знань.
  10. II. Розвиток математичних знань.
  11. II. Розвиток математичних знань.
  12. II. Розвиток математичних знань.




Переглядів: 979

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Створення таблиць в режимі конструктора | Види моделювання та особливості їх використання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.