Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



МЕТА І ЗАВДАННЯ ПРАКТИКИ МАГІСТРАНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «ПЕДАГОГІКА ВИЩОЇ ШКОЛИ»

Практику студенти проходять у вищих навчальних закладах І-ІV рівнів акредитації, в інститутах післядипломної освіти. Головна мета практики - удосконалити професійні вміння та навички на основі ознайомлення з практичною діяльністю педагога вищої школи та її теоретичного осмислення, закріплення теоретичних знань практикантів з педагогіки вищої школи, специфіки організації та функціювання навчально-виховного процесу, соціально-психологічних та педагогічних основ підготовки фахівців, концептуальних положень професійної педагогічної діяльності у вищому навчальному закладі.

Спираючись на теорію пізнання, педагогічна практика забезпечує підготовку до самостійної діяльності майбутнього фахівця, дозволяє навчити раціонально обґрунтувати не тільки поточну діяльність, але і найближчу перспективу розвитку суб`єкта педагогічного простору в залежності від напрямків розвитку освітнього простору.

Під час проходження педагогічної практики магістри набувають досвіду практичної, науково-дослідницької, виховної, організаційної роботи у вищих навчальних закладах м. Запоріжжя та Запорізької області і збирають матеріали для дипломної роботи та звіту.

Основними завданнями педагогічної практики є:

· закріплення і практичне використання теоретичних знань з фахових дисциплін;

· формування професійної ідентифікації майбутніх педагогів вищої школи, їх професійної самосвідомості;

· формування вмінь і навичок для реалізації функціональних обов’язків педагога вищої школи;

· формування та закріплення вмінь складати програму дій на основі самостійно сформульованих гіпотез;

· вивчення технології проведення наукового педагогічного дослідження;

· поглиблення і закріплення теоретичних знань з «Педагогіки вищої школи» та професійної діяльності;

· використання положень Конституції (Основного Закону) України, постанов Верховної Ради, Кабінету Міністрів з питань освітньої політики;

· підбір нормативно-правових, інформаційних, звітних і статистичних матеріалів, їх систематизація та аналіз;

· вивчення законодавчих актів і нормативно-інструктивних документів з питань вищої освіти;

· вивчення досвіду роботи педагогічних закладів, видатних педагогів, аналіз системи організації, управління та реалізації педагогічного процесу у вищій школі;

· вивчення діючого в Україні механізму професійної підготовки, його недоліків і шляхів подальшого удосконалення.

Відповідно до специфіки бази практики практикантам пропонуються різні види та класи завдань професійної діяльності, види умінь та рівні їх сформованості, які представлені у Галузевому стандарті вищої освіти для спеціальності “Педагогіка вищої школи”. До типових завдань діяльності педагога вищої школи належать:

• професійна - викладацька;

• соціально-комунікативна;

• фасилітативна.

До видів вмінь, які повинен засвоїти педагог вищої школи освітнього рівня “магістр”, належать: предметно-практичні; предметно-розумові; знаково-практичні; знаково-розумові; вміння виконувати дію, використовуючи на матеріальні носії інформації щодо неї; уміння виконувати дію, спираючись на постійний розумовий контроль без допомоги матеріальних носіїв інформації; уміння виконувати дію автоматично, на рівні навички.

Після проходження практики студент повинен знати:

• структуру програми наукового педагогічного дослідження;

• етапи підготовки та реалізації проведення заняття у вищій школі;

• технологію проведення лекційних та семінарських занять у вищій школі;

• технологію розроблення методие педагогічного дослідження;

• специфіку застосування психологічних знань у роботі педагога вищої школи.

Специфіка діяльності конкретної бази практики вимагає від студентів-практикантів сумлінного виконання відповідних завдань. Проходження практики в науково-дослідних інститутах передбачає виконання студентами таких завдань:

Застосовувати загальнотеоретичні та прикладні знання при розробці конкретних проектів з педагогічної проблематики.

Використовувати наукові підходи для організації конкретних педагогічних досліджень.

Здійснювати педагогічну експертизу навчального процесу у ВНЗ.

Представити результати практичної роботи в наукових звітах.

Застосовувати математико-статистичні методи для репрезентації результатів науково-практичних розробок у галузі педагогіки вищої школи.

Планувати проведення науково-практичного дослідження.

Застосовувати необхідні методи для реалізації поставленого завдання.

Використовувати відповідні кількісно-якісні методи емпіричного аналізу отриманих даних.

Інтерпретувати отримані результати відповідно до поставлених завдань.

Застосовувати комп’ютерні технології в вищій школі.

Визначати репрезентативність отриманих даних відповідно до математико-статистичних методів обробки.

Брати участь у формуванні висновків і рекомендацій.

Проходження практики у вищих навчальних закладах передбачає реалізацію таких завдань:

Аналізувати педагогічні складові навчально-виховного процесу в вищій школі.

Здійснювати педагогічний аналіз засобів педагогічного впливу та видів комунікації у навчально-виховному процесі.

Здійснювати аналіз особистості учня з урахуванням віку.

Аналізувати результати власної викладацької діяльності.

Проводити конкретну методичну роботу у сфері профорієнтації на етапі професійного визначення.

Забезпечувати та здійснювати навчально-виховну роботу у вищій школі.

Розробляти психолого-педагогічні засоби формування та розвитку особистості, методичного забезпечення виховного процессу.

Впроваджувати новітні психолого-педагогічні методи для забезпечення ефективного спілкування та психологічного впливу у вищій школі.

Визначати основні види проблемних ситуацій, що виникають у вищій школі, шляхи їх розв’язання.

Проектувати зміст і напрями індивідуального розвитку особистості студентів та складання на цій основі життєвих планів.

Аналізувати особливості спільної та індивідуальної професійної діяльності, що впливають на ефективність засвоєння студентами знань.

Застосовувати активні методи навчання

Після проходження практики в студент має:

знати:

- методи та прийоми викладання у вищій школі;

- особливості організації наукових досліджень з педагогіки вищої школи;

- основні етичні засади професійної діяльності педагога вищої школи;

- методи обробки результатів педагогічних експериментів;

отримати навички:

- роботи на посаді викладача ВНЗ;

- проведення науково-педагогічних досліджень;

- систематизації та обробки даних науково-педагогічних досліджень;

- складання звітів з проходження практики.

 
 


Читайте також:

  1. I. Постановка завдання статистичного дослідження
  2. I. ПРЕДМЕТ, МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ
  3. I. Формула спеціальності
  4. I. Формула спеціальності
  5. I. Формула спеціальності
  6. II. Завдання
  7. II. Завдання на проект.
  8. II. Перевірка домашнього завдання.
  9. II. Перевірка домашнього завдання.
  10. II. Перевірка домашнього завдання.
  11. II. Перевірка домашнього завдання.
  12. II. Перевірка домашнього завдання.




Переглядів: 530

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ ПРАКТИЧОЇ ПІДГОТОВКИ ТА СТАЖУВАННЯ | ОРГАНІЗАЦІЯ ТА ПРОВЕ ДЕННЯ ПРАКТИКИ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.