В процесі маркетингових війн підприємства туристичної індустрії здійснюється пошук унікальності туристичного продукту, яка б забезпечувала їх споживчу цінність і відрізняла від інших. Саме навкруги унікальності ведуться основні маркетингові баталії і на її основі будуються стратегії конкурентної боротьби. Відома марка, під якою працює мале підприємство, яка зуміє привести кращу раціональну і емоціональну аргументацію, що саме її туристичний продукт володіє необхідними споживчими цінностями, і перемагає в маркетинговій війні.
Маркетингова війна малих підприємств туристичної індустрії ґрунтується на певних принципах, фундаментальними серед яких є:
принцип сили;
принцип комплексного планування;
принцип концентрації ресурсів;
принцип орієнтації на конкурентів;
принцип перехоплення ініціативи;
принцип гнучкості;
Проведений нами аналіз наукових доробок та механізмів конкурентної боротьби на ринку малого підприємництва туристичної індустрії можна стверджувати, що найбільш ефективною і поширеною “зброєю” у маркетингових війнах даних підприємств є: реклама, владні структури, ціна і знижки, чутки і система лобіювання
Рис. Складові маркетингових війн у діяльності малих підприємств туристичної індустрії*
Питання для самоконтролю.
1. У чому полягає сутність поняття бенчмаркінг?
2. Визначить основні характеристики бенчмаркінгу?
3. Охарактеризуйте основні етапи бенчмаркінгу?
4. Визанчіть сутність поняття аудсортинг?
5. Визначіь види аутсортингу та визначіть їх трактування?
6. У яких випадках ефективно використовувати аутсортинг?
7. Визначить основні принципи франчайзинг?
8. Перерахуйте основні види франчайзингу?
9. Визначте основні характеристики маркетингових війн?