Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Завдання 10. Навчіться правильно та швидко вимовляти скоромовки.

• Невеличка перепеличка під полукіпком розпідпадьомкалась. У Кіндрата куртка короткувата.

• Коваль кулю кував, кував і перековував.

• Дзижчить над житом жвавий жук, Бо жовтий він вдягнув кожух

• Бабин біб розцвів у дощ - Буде бабі біб у борщ.

• Бурі бобри брід перебрели, Забули бобри забрати торби.

• Бобер на березі з бобренятами бублики пік.

• Був бик тупогуб, Тупогубенький бичок. У бика була тупа губа.

• Був собі цебер, та переполуцебрився на полуцебренята.

• Був собі паламар, його діти паламаренята перепаламарилися.

• Бук бундючивсь перед дубом, Тряс над дубом бурим чубом. Дуб пригнув до чуба бука - Буде букові наука.

• Вередували вереднички, Що не зварили вареничків. Не вередуйте, вередниченьки, Ось поваряться варениченьки.

• Ішов Прокіп, кипів окріп, прийшов Прокіп - кипить окріп, як при Прокопі, так і при Прокопі і при Прокопенятах.

 

Завдання 11. Підготуйтеся до участі в дискусії на тему

«Становлення української фахової мови: історія та перспективи».

 

Питання для обговорення під час дискусії:

Ø Культура мовлення молодого спеціаліста.

Ø Проблеми фахового мовлення та шляхи їх розв’язання на сучасному етапі.

Ø Особливості функціонування професійного жаргону в усному мовленні Вашої майбутньої спеціальності.

Ø Витоки термінології Вашої вгалузі.

Ø Роль термінологічних словників у підвищенні культури фахового мовлення.

Ø Зв’язок мови професійного спілкування з науковим стилем.

Правила дискусії:

1. Всі відкрито висловлюють свої думки.

2. Всі точки зору повинні поважатися.

3. Слухайте інших, не перебиваючи.

4. Не говоріть занадто довго та занадто часто.

5. Водночас говорить лише одна особа.

6. Дотримуйтесь позитивних ідей та стосунків.

7. Не критикуйте себе та інших.

8. Незгоди й конфлікти відносно ідей не повинні бути направлені на конкретну особу.

Рекомендована література: 1, 7, 12, 19, 20, 23.

Тема 14. Модульний контроль №2

 

Література:

1. Гриценко Т.Б. Українська мова та культура мовлення: Навчальний посібник. — Вінниця: Нова книга, 2003.

2. Ділова українська мова / за ред. О.Д.Горбула. – К..2002. – 273 с.

3. Загнітко А.П., Данилюк І.Г. Українське ділове мовлення. – Донецьк,2007. – 440с.

4. Зубков М.Г. мова ділових паперів. – Харків,1999. – 282 с.

5. Культура фахового мовлення: Навчальний посібник/ За ред..Н.Д.Бабич. — Чернівці: Книги –ХХІ, 2005.

6. Мацько Л.І., Кравець Л.В. Культура фахової мови: Навч. посіб. — К.: ВЦ «Академія», 2007.

7. Мацюк З., Станкевич Н. Українська мова професійного спрямування: Навчальний посібник. — К.: Каравела, 2008.

8. Радевич-Винницький Я. Етикет і культура спілкування: Навчальний посібник. — К.: Знання, 2006.

9. Український правопис / НАН України, Інститут мовознавства ім О.О.Потебні; Інститут української мови. — К., 1997.

10. Універсальний довідник-практикум з ділових паперів / С.П. Бибик, І.Л. Михно, Л.О.Пустовіт, Г.М. Сюта. — К.: Довіра; УНВЦ «Рідна мова», 1999.

11. Шевчук С.В. Ділове мовлення: Модульний курс: Підручник. — К. Арій, 2009.

12. Шевчук С.В., Кабиш О.О. Практикум з українського ділового мовлення: Навчальний посібник. — К.: Арій, 2009.

13. Шевчук С.В., Кабиш О.О., Клименко І.В. Українська мова. Комплексна підготовка до тестування: Навчальний посібник. — К.: Арій, 2008.

14. Шевчук С.В., Клименко І.В. Українська мова за професійним спрямуванням. –К.,2011. – 694с.

15. Шевчук С.В., Лобода Т.М. Практикум з української мови: Модульний курс: Навч. посіб. — К.: Алєрта, 2009.

Тестові завдання для самоперевірки

1. Аркуш паперу з відтвореними на ньому реквізитами, що містять постійну інформацію, називається:

а) бланком;

б) формуляром;

в) грифом;

г) штампом.

 

2. Гриф узгодження – це:

а) внутрішнє узгодження документа;

б) зовнішнє узгодження документа;

в) узгодження документа з підрозділами та службовими особами установи.

 

3. Віза – це:

а) внутрішнє узгодження документа;

б) узгодження документа з підвідомчими та непідвідомчими організаціями;

в) зовнішнє узгодження документа.

 

4. Змінний реквізит, який містіть інформацію про подальшу роботу з документом, - це:

а) гриф погодження;

б) резолюція;

в) підтвердження;

г) гриф затвердження.

 

5. Сукупність послідовно об’єднаних змістом і побудованих за правилами мовної системи речень – це:

а) документ;

б) текст документа;

в) назва виду документа;

г) абзац.

 

6. Від першої особи пишуться такі документи:

а) протокол;

б) заява;

в) автобіографія;

г) довідка;

д) доповідна записка;

е) наказ;

є) характеристика.

 

7. На бланках дату підписання документа ставлять:

а) під текстом зліва;

б) у правій верхній частині під назвою виду документа і заголовком;

в) у лівій верхній частині разом з індексом на спеціально відведеному для цього місці.

 

8. Сукупність розміщених у встановленій послідовності реквізитів документа називається:

а) індексом;

б) бланком;

в) формуляром.

 

9. Певна модель побудови однотипних документів – це:

а) формуляр-зразок;

б) стандарт;

в) трафарет.

 

10. Слова «Таємно», «Цілком таємно», «Для службового користування» – це:

а) резолюція;

б) гриф;

в) рекомендація;

г) віза.

11. Слова «До протоколу», «Вжити заходів», «Підготувати доповідь» – це:

а) гриф;

б) віза;

в) резолюція.

 

12. Найпростішим видом рубрикації текста документа є:

а) нумерація

б) абзац

в) розділ

г) підрозділ

д) частина

е) параграф

ж) глава

 

13. Автобіографія – це документ, у якому…

а) коротко викладаються освітні та професійні відомості про особу;

б) особа повідомляє про основні факти своєї біографії;

в) міститься прохання особи або установи щодо здійснення своїх прав та захисту інтересів;

г) усі відповіді неправильні.

 

14. Заява містить такі реквізити:

а) адресат;

б) адресант;

в) дата народження;

г) місце народження;

д) дата написання та підпис автора.

 

15. Особовий листок з обліку кадрів – це обов`язковий документ, …

а) в якому коротко викладаються освітні та професійні відомості про особу;

б) в якому особа повідомляє про основні факти своєї біографії;

в) який містить прохання особи або установи щодо здійснення своїх прав та захисту інтересів;

г) який заповнює особа під час зарахування її на посаду, навчання тощо.

 

16. Наказ містить такі реквізити:

а) місце видання;

б) печатка;

в) номер документа;

г) дата підписання;

д) дата написання та підпис автора.

 

17. Дієслово має такі граматичні ознаки:

а) не змінюється;

б) має ступені порівняння;

в) відмінюється;

г) змінюється за способами, часами, числами, особами.

 

18. Відмінюються такі форми дієслів:

а) неозначена форма;

б) безособові дієслова;

в) дієприкметник;

г) дієприслівник.

 

19. Категорія особи виражається за допомогою:

а) займенників;

б) суфіксів;

в) закінчень роду і числа;

г) особових закінчень.

 

20. До другої дієвідміни належать дієслова:

а) хотіти, жити, наводити, дорожити, сприяти.

б) просити, зробити, радити, любити, залежати;

в) повідомляти, вчити, захищати, бачити, платити;

г) планувати, тлумачити, досліджувати, водити, простити.

 

21. Неправильно складено словосполучення:

а) вжити заходів, надати допомогу, дійти висновку, скласти подяку; припускатися помилок;

б) приймати до уваги, відігравати велике значення, прийнятися за роботу, відновлювати на посаді; здавати іспит;

в) дотримувати регламенту. завдавати шкоди, припускати думку; вважати за доцільне, мати на меті;

г) набувати чинності, обіймати посаду, порушувати справу, укладати контракт, опанувати виробництво.

 

22. Умовний спосіб виражається:

а) часткою ся (сь);

б) частками не, ні;

в) часткою хай (нехай);

г) часткою би (б).

 

23. Ви вирішили повідомити засоби масової інформації про важливу подію з життя вашої установи. Це можна зробити, оформивши:

а) лист-повідомлення;

б) лист-запит;

в) прес-реліз.

 

24. Документ, що укладається на підтвердження фактів, подій, пов’язаних із діяльністю установ та окремих осіб, називається:

а) звіт;

б) довідка;

в) заява.

 

25. У документах варто вживати стандартизовані сполучення типу:

а) згідно з, у зв’язку із, у відповідності;

б) згідно, у зв’язку, відповідно;

в) згідно до, у зв’язку з, відповідно з;

г) згідно з, у зв’язку з, відповідно до.

 

26. Довідка може бути:

а) індивідуальною та стандартною;

б) секретною і несекретною;

в) особистою й службовою.

 

27. Відмову слід формулювати так:

а) На жаль, ми не можемо прийняти Вашої пропозиції;

б) Ми не можемо прийняти Вашої пропозиції;

в) Не приймаємо Вашу пропозицію.

 

28. Питання, які розглядають на зборах, нараді або конференції, становлять:

а) порядок денний;

б) повістку денну;

в) питання протоколу.

 

 

29. Правильно написано словосполучення:

а) моя автобіографія;

б) вільна вакансія;

в) особистий підпис;

г) мій власний погляд.

 

30. За формою оголошення бувають:

а) повні, стислі, стенографічні;

б) писані, мальовані; друковані; в газетах, журналах тощо;

в) звичайні, термінові.

 

v Рефлексійна анкета

Я повторив (ла)…

Я згадав (ла)…

Я навчився (лась)…

Додаток 1


Читайте також:

  1. I. Постановка завдання статистичного дослідження
  2. I. Правильно визначена мета.
  3. I. ПРЕДМЕТ, МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ
  4. II. Завдання
  5. II. Завдання на проект.
  6. II. Перевірка домашнього завдання.
  7. II. Перевірка домашнього завдання.
  8. II. Перевірка домашнього завдання.
  9. II. Перевірка домашнього завдання.
  10. II. Перевірка домашнього завдання.
  11. II. Перевірка домашнього завдання.
  12. II. Перевірка домашнього завдання.




Переглядів: 963

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
О.Т. Гончар | Закінчення іменників другої відміни чоловічого роду в родовому відмінку однини

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.022 сек.