15. Уміння працювати з книгою. 33. Вимогливість до інших.
16. Старанність. 34. Оригінальність.
17. Колективізм. 35. Впевненість у собі.
18. Цілеспрямованість.
Порядок дослідження.
Учням пропонується ряд якостей, з яких слід вибрати лише 5, які, на думку кожного учня, є найбільш необхідними та важливими для успішного виконання спільної навчальної діяльності.
Аналіз результатів.
На основі отриманих результатів будується таблиця. У кожному рядку таблиці відмічаються ті 5 номерів (якостей), які обрав даний учень. Потім по кожному стовпчику підраховується кількість виборів кожної якості.
№
Учні
Якості особистості
…
1.
2.
3.
4.
5.
…
Сума виборів
Коефіцієнт, що характеризує міру ЦОЄ (ціннісно-орієнтаційної єдності), підраховується за флокулою:
С = (1,4n – N) / 6N, де n – сума виборів, які приходяться на 5 якостей особистості, що отримали максимальну кількість виборів у класі; N – кількість учнів, що брали участь у дослідженні.
Якщо С > 0, 5 вважається високим показником і свідчить про те, що клас можна вважати колективом. Якщо 0,3 < C < 0,5, то клас проміжний за рівнем розвитку ЦОЄ. С < 0,3 свідчить про недостатнє ЦОЄ і недостатній розвиток класу як колективу.