Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Практичні завдання

Завдання 1.Аграрне підприємство стоїть перед вибором купівлі для власних потреб трактору. На основі індексного методу визначення конкуренто­спро­мож­нос­ті товарів вибрати один з них (ХТЗ-121 або Jonh Deere 8100”). Зробити відповідні висновки[ 41].

Таблиця 3.

Вихідні дані

Показники ХТЗ- 121 Jonh Deere 8100 Умовний трактор Вагомість показника  
 
Технічні 1.Маса, кг 0,1  
2.Вантажопідйомність задньої навісної системи, кг 0,1  
3.Найменший радіус повороту, м 7,1 5,6 5,0 0,1  
4.Питома витрата палива, г/кВт*г 0,2  
5.Запас крутного моменту, % 0,1  
6.Потужність двигуна, кВт 0,2  
7.Енергонасиченість, (потужність/маса), кВт/кг 0,013 0,0147 0,016 0,2  
Економічні 1.Ціна трактора, грошових одиниць         0,7  
2. Вартість техобслуговування, грошових одиниць 0,3  

Методика розв’язання

Конкурентоздатність товару вимірюється як відношення корисного ефекту, що отримує споживач від придбання даного товару, до ціни його споживання.

Вибір товара-аналога. Для даного товару вибираємо товар-аналог для порівняння їх конкурентоздатності. Якщо даний товар не має аналогів, то і немає сенсу розраховувати його конкурентоздатність, бо він - товар-монополіст. Переважна більшість товарів мають аналоги, тому визначення їх конкурентоздатності - важливе завдання маркетологів фірми. Товар-аналог має бути співставним, тобто належати не лише до однієї товарної групи, а й до одного виду товарів.

Формування показників конкурентоздатності передбачає виділення двох основних груп показників - технічних та економічних. До технічних ми відносимо такі показники, що характеризують корисні властивості для споживача, а до економічних - грошові витрати, які в сумі дають ціну споживання. Далі ми зіставимо технічні показники з економічними, тобто одержане споживачем із його витратами, і отримаємо вигоду споживача, яка і буде визначенням конкурентоздатності товару.

Вибір базового товару. На ньому вибирається базовий товар - той, що є основою (еталоном) при визначенні конкурентоздатності. Існують два варіанти вибору базового товару - вибирається:

а) кращий із представлених товарів-аналогів;

б) умовний (оптимальний) товар. Він реально не існує,
проте всі його показники є оптимальними для споживача.

Визначення коефіцієнтів вагомості показників конкуренто­здатності. Коефіцієнти вагомості визначаються шляхом визначення їх рангу, тобто розподілу за ступенем важливості для споживача. Кількість коефіцієнтів вагомості дорівнює кількості показників конкурентоздатності (припустимо, в нашому розрахунку технічних 7).

Розрахунок індексів конкурентоздатності. Є три види індексів конкурентоздатності - одиничний, груповий та інтегральний.

Одиничний (параметричний) індекс визначається для кожного показника кожного товару шляхом ділення числового значення даного показника на значення аналогічного показника базового товару. При цьому враховуємо, що одиничний індекс будь-якого технічного показника не може бути більшим за " 1", бо за одиницю прийняті найкращі, "ідеальні" технічні характеристики базового товару. Тому у деяких випадках, коли оцінка технічного показника гірша за базовий і за своїм абсолютним значенням перевищує базовий, показник базового товару ділиться на показник конкретного товару. Одиничний індекс показує, наскільки даний показник порівнюваного товару далекий від оптимального значення.

Груповий індекс конкурентоздатності визначається по групах показників (технічних та економічних) шляхом підсумовування добутків одиничного індексу конкурентоздатності даного показника на його коефіцієнт вагомості.

Інтегральний індекс конкурентоздатності визначається шляхом ділення групового індексу з технічних показників на груповий індекс з економічних показників. Інтегральний індекс є узагальнюючим числовим значенням конкурентоздатності товару.

Найчастіше розрахунок інтегрального показника конкурентоспроможності товару (Kінт)здійснюють за формулою:

(1)

де ІТП - індекс технічних параметрів (індекс якості); ІЕП - індекс економічних параметрів (індекс цін).

Для розрахунку індексу технічних параметрів використовують формулу:

, (2)

де - одиничний показник і-го технічного параметра; - коефіцієнт вагомості -го параметра.

Численні одиничні показники технічних параметрів визначаються таким чином:

, (3)

де Роцін значення конкретного параметра оцінюваного виробу; - значення цього ж параметра базового виробу.

Для розрахунку індексу економічних параметрів використовують формулу:

(4)

де ціна споживання відповідно оцінюваного та базового виробів, що розраховується у наступний спосіб:

(5)

де Цпродажу – продажна ціна товару; - сумарні витрати споживання, пов'язані з експлуатацією товару протягом усього періоду його служби.

Якщо Kінт>1, то оцінюваний товар вважається більш конкурентоспроможним, ніж товар-аналог, обраний базу для порівняння; якщо Kінт<1, то рівень конкурентоспроможності оцінюваного товару є нижчим, ніж у товару - суперника; якщо Kінт=1, то ця ситуація інтерпретується як тотожність рівнів конкурентоспроможності обох товарів. Безумовно, мета виробника — отримати Kінт>1, цілеспрямовано збільшуючи ІТП та зменшуючи ІЕП.

Завдання 2.Розробіть концепцію упаковки для морозива вищого гатунку.

Завдання 3.Розробіть концепцію сучасної упаковки для товару: МОЛОКО СГУЩЕНЕ.

Завдання 4.На підприємстві важливо створити в колективі творчу атмосферу, яка сприяє появі нових ідей. Сформулюйте перелік заходів, які доцільно здійснювати на підприємстві з метою підвищення творчої активності його співробітників. Заходи можуть мати різну спрямованість стимулів, наприклад, службовий ріст, можливість реалізувати свою ідею на практиці, виплату премій, відвідування виставок і т.д. Заходи слід орієнтувати на різні групи співробітників [ 41].

Таблиця 4.

Групи співробітників Мета Зміст заходів, які забезпечують:
моральне стимулювання матеріальне стимулювання
1. Співробітники науково-дослідних та конструкторських підрозділів 1. Забезпечення творчої активності 2. Попередження можливого супротиву змінам, які пропону-ються іншими співробітниками    
2. Інженерно-технічні працівники та працівники виробничих підрозділів, які приймають участь у створенні новацій 1. Забезпечення творчої активності 2. Попередження можливого супротиву змінам, які пропонуються іншими співробітниками    
3. Виробничий персонал, який безпосередньо не приймає участі в створенні новацій Подолання супротиву змінам    

 

Завдання 5.Заповніть таблицю прикладами відомих товарних знаків в АПК України. При описуванні товарного знаку слід оцінити його перспективність на ринку, популярність, ефективність просування власником

Таблиця 5.

Тип товарного знаку Опис товарного знаку Власник товарного знаку Сильні сторони Слабкі сторони
         

 

Тести

?1

Підприємство виходить на ринок з новим товаром. Виробничі потужності дозволяють вже на першому етапі забезпечити цим товаром весь платоспроможний попит споживачів. Фірма не має досвіду в організації торгівлі, не має власної роздрібної мережі. Найбільш оптимальним каналом розподілу товарів є:

а) Використання оптових підприємств.

б) Канал нульового рівня.

в) Корпоративна вертикальна маркетингова система.

г) Горизонтальна маркетингова система

? 2

До товарів попереднього вибору відносять:

а) Ті, що купують часто без роздумів із мінімальними зусиллями.

б) Ті, що мають унікальні характеристики, на придбання яких покупець згоден витратити додаткові зусилля.

в) Ті, що споживач порівнює з іншими за показниками придатності, якості, ціною та дизайном.

г) Всі відповіді вірні.

? 3

Під час розробки нового товару на стадії формування ідей виробник має за мету:

а) Вибрати варіант з альтернативних задумів.

б) Розробити якомога більше ідей.

в) Провести ринковий тест товару.

г) Розробити задум товару.

? 4

Новим товаром на ринку вважається товар:

а) Що має новий дизайн.

б) Товар з принципово новими технічними характеристиками.

в) Правильна відповідь відсутня.

г) Товар, який є новим на конкретному ринку.

? 5

Заключним етапом в процесі створення нового товару є:

а)Експериментальна розробка товару.

б) Комерційне виробництво.

в) Ринковий тест товару.

г) Добір ідей.

? 6

Товар є новим на ринку, якщо:

а)Виробник по-новому рекламує товар.

б) Виробник використовує сучасну технологію його виготовлення.

в) Правильна відповідь відсутня.

г) Він має великий попит на ринку

? 7

Першим етапом в процесі створення нового товару є:

а) Конструювання товару.

б) Формування ідей.

в) Розробка і перевірка задуму товару.

г) Ринковий тест товару

?8

Які з факторів можуть бути причинами провалу нового товару на ринку?

а) Правильна відповідь відсутня.

б) Протидія конкурентів.

в) Слабка реклама.

г) Помилкова оцінка попиту.

? 9

На етапі виведення товару на ринок використовується реклама:

а) Інформативна. б) Переконуюча.

в) Підсилююча. г) Запобіжна

? 10

В життєвому циклі товару на стадії впровадження:

а) Важливо відразу продемонструвати широкий асортимент товарної групи.

б) Необхідно запровадити декілька товарних новинок одночасно.

в) Доцільно інтенсивно формувати попит та спонукати до перших закупівель.

- Всі відповіді вірні.

? 11

На якому етапі життєвого циклу товару фірма отримує максимальний прибуток:

а) Впровадження. б) Зростання.

в) Зрілість. г) Спад

? 12

До видів кривих життєвих циклів товару не відноситься:

а) Крива поновлення.

б) Крива захоплення.

в) Крива байдужості.

г) Сезонна крива

? 13

На якому етапі життєвого циклу товару конкуренція максимальна:

а) Зростання. б) Впровадження.

в) Зрілість. г)Спад

? 14

На якому етапі життєвого циклу товару конкуренція мінімальна:

а) Впровадження. б) Зростання.

в) Спад. г) Зрілість

? 15

Підприємство планує покращити якість товару за рахунок зміни чинників, що впливають на якість зберігання:

а) Процес виробництва.

б) Упаковка.

в) Якість сировини.

г) Жодне з наведеного.

? 16

На якій із стадій життєвого циклу товару витрати в розрахунку на покупця є найвищі?

а) Впровадження. б) Зростання.

в) Спад. г) Зрілість

? 17

На стадії зрілості витрати в розрахунку на покупця є:

а) високими б) середніми

в) низькими г) найвищими

?18

Торгово-виробнича фірма "Вимпел" час від часу розміщує відрізні купони в газеті. Це дає можливість кожному, хто має цей купон отримати знижку при купівлі будь-якої речі в розмірі 10% від вартості товару. Ці заходи здійснюються з метою

а) Стимулювання збуту товарів.

б) Підвищення інформованості потенційних покупців.

в) Покращання іміджу фірми.

г) Привернення уваги до діяльності фірми.

?19

Позиціювання товару на ринку необхідно:

а) у разі підвищення інтенсивності конкуренції;

б) для кращого впізнавання товару на полицях магазину;

в) у період впровадження товару на ринок;

г) у період зняття товару з ринку;

?20

Конкурентоспроможність товару - це

а) можливість збуту товару на ринку шляхом порівняння його з товарами конкурентів;

б) ступінь задоволення товару критеріям оцінки покупців;

в) комплексна ринкова характеристика товару і його здатності бути

проданим на конкретному ринку в певні строки при наявності аналогічних товарів-конкурентів;

г) висока якість товару;

Тема 8.Маркетингова цінова політика

Практичне заняття №1

Питання для підготовки до практичних та семінарських занять

1.Сутність маркетингової цінової політики.

2. Цілі, що досягаються через цінову політику.

3. Фактори ціноутворення.

4. Методи ціноутворення, орієнтовані на витрати.

[Література 7,8,9,20,23,24 ]


Читайте також:

  1. I. Постановка завдання статистичного дослідження
  2. I. ПРЕДМЕТ, МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ
  3. II. Завдання
  4. II. Завдання на проект.
  5. II. Перевірка домашнього завдання.
  6. II. Перевірка домашнього завдання.
  7. II. Перевірка домашнього завдання.
  8. II. Перевірка домашнього завдання.
  9. II. Перевірка домашнього завдання.
  10. II. Перевірка домашнього завдання.
  11. II. Перевірка домашнього завдання.
  12. II. Перевірка домашнього завдання.




Переглядів: 469

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 7. Розробка нових товарів | Теми рефератів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.