МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Система провадження в адміністративних судах
Поняття системи певної правової категорії зазвичай визначається як внутрішня її структура, яка відповідає змісту тих суспільних відносин, що регулюються. Відповідно й систему провадження в адміністративних судах доцільно визначати як диференціацію норм права, які встановлюють та регулюють процесуальний порядок розгляду та вирішення адміністративними судами публічно-правових спорів на певні структурні складові. Традиційно головним критерієм об’єднання норм права та їх розподілу за структурними частинами є предмет правового регулювання. Відповідно система провадження в адміністративних судах передбачає виокремлення правових інститутів, що об’єднуються взагальну і особливу частинизгідно зі структурою нормативно-правового акта, який регулює розгляд та вирішення адміністративними судами публічно-правових спорів – КАС України. Значення загальної частини провадження в адміністративних судах полягає у тому, що вона містить у собі фундаментальні положення, визначає основні правила адміністративного судочинства. Ця частина закріплює понятійний апарат, який застосовується в інститутах особливої частини. До загальної частини входять норми права, які так чи інакше застосовуються у всіх сферах провадження в адміністративних судах. Загальна частинапровадження в адміністративних судах відповідає змісту І, II, VI розділів КАС. До неї належать правові норми, які закріплюють: – принципи адміністративного судочинства; – правовий статус учасників адміністративного судочинства (адміністративного суду, сторін, третіх осіб, їх представників. Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, прокурора, органів державної влади, органів місцевого самоврядування, фізичних та юридичних осіб, секретарів судового засідання, судових розпорядників, свідків, експертів, спеціалістів, перекладачів); – питання судових викликів і повідомлень, засобів фіксування адміністративного судочинства, доказів, судових витрат і строків; – заходи процесуального примусу. Перераховані питання, які регулюються процесуальними нормами КАС, дають можливість визначити основоположні засади, необхідні для вирішення по суті адміністративної справи, яка є предметом розгляду в адміністративному суді, здійснення провадження в судах першої, апеляційної та касаційної інстанцій. При цьому, слід враховувати, що більш детальний розгляд окремих з наведених питань, передбачено в рамках вивчення спецкурсів «Адміністративна юстиція» та «Адміністративне судочинство». Особлива частина, використовуючи положення загальної, дає відповіді на запитання: як саме має порушуватись і розглядатись адміністративна справа, як слід процесуально оформити рішення, прийняте адміністративним судом щодо публічно-правового спору, які саме існують процесуально-правові засоби забезпечення законності, повноти та обґрунтованості судового рішення в адміністративному судочинстві, яким чином забезпечується виконання судових рішень в адміністративних справах. Положення особливої частини провадження в адміністративних судах закріплені відповідно у III, IV, V та VII розділах КАС України. Вона об’єднує правові норми, як закріплюють: – порядок порушення адміністративної справи в адміністративному суді першої інстанції; – зміст і особливості розгляду та вирішення адміністративної справи в адміністративному суді першої інстанції; – зміст та порядок ухвалення судових рішень в адміністративних справах; – порядок порушення адміністративної справи в апеляційному адміністративному суді; – змісті особливості розгляду та вирішення адміністративної справи в апеляційному адміністративному суді; – порядок порушення адміністративної справи в адміністративному суді касаційної інстанції; – зміст і особливості розгляду та вирішення адміністративної справи в адміністративному суді касаційної інстанції; – зміст і особливості порушення, розгляду та вирішення адміністративної справи у порядку провадження Верховного Суду України; – зміст і особливості порушення, розгляду та вирішення адміністративної справи у порядку провадження за нововиявленими обставинами; – порядок розгляду питань, що виникають під час виконання судових рішень в адміністративних справах; – порядок відновлення втраченого судового провадження в адміністративній справі. Однак, оскільки виконання судових рішень в адміністративних справах не є, з огляду на його специфіку і зміст, класичною стадією провадження в адміністративних судах, відтак цілком обґрунтовано слід вважати, що виконання судових рішень в адміністративних справах, яке покладається на органи Державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, не входить до особливої частини провадження в адміністративних судах. Отже,система провадження в адміністративних судах – це внутрішньо узгоджена, логічно, послідовно організована сукупність адміністративних процесуальних норм КАС, які встановлюють основоположні засади та регулюють процесуальний порядок розгляду та вирішення адміністративними судами публічно-правових спорів. Навчальний курс «Провадження в адміністративних судах» є частиною матеріалу з навчальної дисципліни «Адміністративний процес», що зумовлюється адміністративно-правовою спеціалізацією фахівців, яких готує університет. Для майбутніх юристів з адміністративно-правовою спеціалізацією читаються як основні дисципліни «Адміністративне право» та «Адміністративний процес», так і спецкурси «Адміністративна юстиція», «Адміністративно-деліктне право», «Провадження в адміністративних судах», «Виконавче провадження» тощо. Найбільш повною виглядатиме характеристика даного навчального курсу, що побудована на його тематичному плані. Останній передбачає 36 годин аудиторних занять, у тому числі 12 лекційних, 12 семінарських та 12 практичних, а також 2 модуль-контроля. Формою підсумкового контролю знань студентів є семестровий екзамен.
Читайте також:
|
||||||||
|