МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Курс профорієнтаційного спрямування «Побудова кар’єри» - системоутворююча основа професійної орієнтації старшокласниківПрофесійна спрямованість навчання у старшій профільній школі потребує пошуку шляхів удосконалення підготовки учнів 10-11 класів до обґрунтованого вибору майбутньої професії. Розв’язати означену проблему має допомогти програма курсу «Побудова кар’єри». Курс профорієнтаційного спрямування «Побудова кар’єри» - обов’язкова і невід’ємна складова профільного навчання старшокласників, його зміст є системоутворюючою основою для узагальнення учнем отриманих знань про світ професій та напрями побудови майбутньої професійної кар’єри. Головна мета курсу «Побудова кар’єри» - підготовка учнів 10-11 класів до професійного самовизначення в умовах ринку праці. Мета курсу реалізується у процесі вирішення комплексу навчальних і виховних завдань: · Виховання в учнів ставлення до себе як до суб’єкта майбутньої професійної діяльності; · Усвідомлення своєї індивідуальної неповторності, відповідальності та впевненості у досягненні майбутнього професійного успіху; · Активізація процесів самопізнання, самооцінки та актуалізація потреби в самовдосконаленні; · Формування системи знань учнів про зміст та структуру світу професій, сучасні вимоги соціального середовища до фахівців на ринку праці, стратегію і тактику реалізації визначених напрямів власного кар’єрного зростання в майбутньому; · Ознайомлення учнів із способами і прийомами прийняття обґрунтованих рішень про вибір майбутньої професії, забезпечення їх практичним досвідом пошуку необхідної інформації для розробки та удосконалення стратегії професійного зростання у майбутньому. Результатом реалізації змісту курсу «Побудова кар’єри» є готовність учнів 10-11 класів до професійного самовизначення. Змістовно рух до такого результату є процесом узгодження учнем знань про світ професій і їх вимог до людини (Образ «Я»-у світі професій) зі сформованими та усвідомленими ним в процесі розвитку можливостями та потребами (образ «Я»). Програма курсу «Побудова кар’єри» складається з пояснювальної записки і таких розділів: - Навчальний матеріал, який включає знання, вміння і навички з основ побудови професійної кар’єри учнями 10 – 11 класів; - Орієнтовні критерії оцінювання підготовленості учнів до професійного самовизначення, результатом якого є стратегія і тактика досягнення у майбутньому професійного успіху; - Додатки (критерії оцінювання навчальних досягнень учнів, перелік рекомендованої літератури, орієнтовний зміст «Щоденника вибору майбутньої професії»). Головними компонентами навчального матеріалу, який включає знання, вміння і навички з основ побудови кар’єри учнями 10 – 11 класів є три модуля: - Світ професій, що поєднує в собі знання про види професійної діяльності та їх вимоги до людини; - Образ «Я», який поєднує в собі знання про індивідуально-психологічні особливості учня, його можливості та прагнення, напрями самовдосконалення до рівня вимог обраної професії; - Технологія побудови кар’єри, яка поєднує в собі знання правил вибору учнем майбутньої професії, його вміння складати та корегувати індивідуальну освітню траєкторію, аналізувати суперечності й уникати усталених помилок. Обов’язковою умовою реалізації курсу «Побудова кар’єри» є активізація внутрішніх механізмів (самооцінка, самопізнання і самовдосконалення) самодіяльності особистості, формування у старшокласника прагнення до реалізації побудованого плану кар’єрного зростання. Для виконання цієї умови у програмі курсу «Побудова кар’єри» передбачено ведення кожним учнем «Щоденника вибору майбутньої професії», в якому узагальнюються навчальні та особисті досягнення, результати професійних проб, індивідуальних та колективних творчих справ. Важливою складовою «Щоденника вибору майбутньої професії» є «Робочий зошит» для виконання самостійних робіт. Кількість таких робіт визначається темами програмового матеріалу. Головною функцією «Робочого зошита» є накопичення учнем даних про власні досягнення, які використовуються для складання програми самовдосконалення. Надзвичайно важливим є те, що зміст «Робочого зошита» - обмежена для розповсюдження особиста інформація учня, яка використовується вчителем лише у процесі індивідуальної роботи. Важливою умовою здійснення навчально-виховного процесу з основ вибору учнями 10 – 11 класів майбутньої професії є дотримання принципів організації профорієнтаційної діяльності суб'єкта профільного й професійного навчання. Найвагомішими серед них є принцип: науковості, полікультурності, системності, інтегрованості, єдності навчання і виховання, наочності, доступності, системності й послідовності. У процесі реалізації змісту курсу «Побудова кар'єри» використовуються різноманітні форми педагогічної роботи, добір яких залежить від складу і кількості осіб, місця проведення, тривалості роботи. Домінуючою формою організації навчально-виховного процесу з основ побудови учнями 10-11 майбутньої програми кар'єрного самозростання є урок. Профорієнтаційний урок – це форма організації діяльності педагога та учнів в умовах, які лімітовані заздалегідь визначеними часовими і просторовими параметрами. Крім профорієнтаційного уроку, можуть використовуватися також лекції, конференції, тематичні зустрічі, усні журнали, читацькі диспути, творчі конкурси, вікторини, ігри, екскурсії тощо. Головними вимогами до організації заняття з основ побудови учнями 10-11 класів майбутньої програми кар'єрного самозростання є: забезпечення диференційованого підходу до учнів із урахуванням індивідуально-психологічних особливостей, навчальних і особистісних досягнень, фізичного розвитку, стану здоров'я та статі; формування в учнів уміння самостійно відшуковувати та аналізувати необхідну професіографічну інформацію, навичок прийняття обґрунтованого рішення в галузі праці та власної відповідальності за нього; розвиток початкових навичок прийняття обґрунтованого рішення щодо побудови кар'єри та власної відповідальності за її реалізацію; використання інноваційних методів активізації профорієнтаційної діяльності учнів; здійснення міжпредметних зв'язків із навчальними предметами інваріантної та варіативної складової базового навчального плану; залучення батьків до наповнення та проведення профорієнтаційних уроків. ПРОГРАМА КУРСУ «ПОБУДОВА КАР'ЄРИ» 10-11 клас (70 годин) Таблиця 2.1 Орієнтовна сітка розподілу навчальних годин за темами програмового матеріалу
Обов'язковою умовою реалізації змісту курсу «Побудова кар'єри» є проведення практичних і самостійних робіт, які включені до програми для ґрунтовного вивчення блоку питань, пов'язаних із розумінням загальних понять про деякі психічні процеси та індивідуальні особливості старшокласників. Учні, досліджуючи свої якості під час виконання практичних робіт, виробляють уміння аналізувати професії та зосереджуватися на самоаналізі. Така діяльність спрямована на формування в них адекватної самооцінки та потреби в самовдосконаленні до рівня вимог обраної професії.
Таблиця 2.2
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|