Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Завдання 2.

Товариство з обмеженою відповідальністю ТОВ “Агрофірма Агросвіт” виступає в якості типового представника сучасного приміського господарства. Місткий ринок, який формують обласний та районні центри, а також інші населені пункти області, високий рівень розвитку дорожньої інфраструктури і транспортної мережі, що забезпечують рух продукції до її споживачів, можуть служити об¢єктивною базою ефективного управління виробництвом і маркетингом овочів та продуктів їх переробки в ТОВ “Агрофірма Агросвіт”

Управління маркетинговою діяльністю ТОВ “Агрофірма Агросвіт” на регіональному овочевому ринку здійснюється господарською структурою управління (Рис.1) Проте ринкові умови оточуючого середовища не відбиваються на організаційній структурі управління. Функції маркетингу здійснюються не фахівці даного профілю, а спеціалісти, які за спеціальною освітянською підготовкою переважно є технологами.

Вивчення економічної ефективності виробництва і збуту овочевої продукції в ТОВ “Агрофірма Агросвіт” показує, що товарна політика товариства повинна бути спрямована на підвищення конкурентоспроможності даної галузі в цілому та в розрізі основних овочевих культур, до яких слід віднести помідори, огірки, цибуля ріпчаста, часник , капуста, морква, буряки столові. Має значні перспективи овочева диверсифікація через розширення асортименту інших овочів.

Посилення конкурентоспроможності ТОВ “Агрофірма Агросвіт” можливе при поглибленій роботі з наявними товарами на раніше освоєному доступному ринку регіону, виході на нові ринки і нових покупців, розширенні асортименту овочевих товарів і підвищенні їхньої товарності. Важливо також формувати систему стимулювання збуту овочевої продукції, використовуючи сучасні досягнення маркетингу. Розширення маркетингової діяльності повинно здійснюватися за рахунок вивчення попиту споживачів і пошуку ефективних каналів збуту овочів.

Підприємство має промислові потужності для переробки овочів. Цю продукцію можна зберігати на власних складах, реалізуючи поступово протягом року і, таким чином, забезпечуючи постійне надходження грошових коштів на рахунок підприємства. До того ж продукція переробки в сучасних умовах є більш прибутковою, ніж сільськогосподарська продукція, що постає у вигляді сировини.

Збільшення обсягів продажу продукції власної промислової переробки в умовах посилення конкуренції передбачає постійне поліпшення якісних параметрів товарів, максимально наближуючи їх за смаком, інгредієнтами, упаковкою, маркуванням до вимог споживачів. В цьому контексті актуальною залишається для підприємства проблема удосконалення технології, оновлення обладнання переробних ліній.

Тому умовою ефективного функціонування ТОВ “Агрофірма Агросвіт” в перспективі на овочевому ринку виступає організація відділу маркетингу. Створення такої структурної одиниці розраховано на її економічну самоокупність та на належне матеріально-технічне забезпечення виробництва і збуту продукції господарства. Слід вказати на те, що потреба в послугах такої служби має не тільки дане господарство, а й інші юридичні і фізичні особи.


       
 
 
   
Рис. 1 - Існуюча організаційна структура управління ТОВ “Агрофірма Агросвіт”  

 

1. Вказати недоліки існуючої організаційної структури управління ТОВ “Агрофірма Агросвіт”

2. Розкрити зміст системи маркетингового управління та навести аргументи щодо доцільності її запровадження в даному підприємстві.

3. Керуючись методичними рекомендаціями, розробити проект організації служби маркетингу в ТОВ “Агрофірма Агросвіт” .

Методичні рекомендації до виконання

Для впровадження системи управління маркетингом та забезпечення ефективного її функціонування на підприємстві необхідно чітко визначитися з тим:

- що потрібно розуміти під системою управління маркетингом, яка впроваджується в господарстві?

- що повинно відбуватися внаслідок її впровадження?

- якою має бути технологія (послідовність) впровадження системи управління маркетингом в господарстві?

Послідовність впровадження маркетингової служби включає декілька вузлових позицій. На перед проектному етапі розглянуться базові умови розробки і впровадження служби маркетингу. Для цього необхідно вивчити діючі довгострокові, середньострокові та короткострокові цілі, задачі та функції ТОВ “Агрофірма Агросвіт” .

Проектний етап містить розробку служби маркетингу та опис цільових умов ведення бізнесу в ТОВ “Агрофірма Агросвіт”. Саме тут визначається структурна побудова служби маркетингу, розподіляються основні функції служби маркетингу, розробляються положення про службу маркетингу та посадові інструкції і кваліфікаційні вимоги для працівників служби маркетингу та кожної її ланки.

Після проектний етап складається з впровадження і корегування служби маркетингу. На даному етапі відбудеться підготовка наказу керівника ТОВ “Агрофірма Агросвіт” про створення маркетингової служби, призначення на посаду її керівника, набір співробітників в службу маркетингу.

На рисунку 2 приведена схема процесу проектування служби маркетингу, яка призначена відобразити логічну послідовність дій, взаємозв’язок результатів виконаної на тих чи інших етапах роботи, формування основних документів, що регламентують впровадження та діяльність служби маркетингу.

Визначення довгострокових, середньострокових та короткострокових цілей і задач служби маркетингу виходитиме з цілей і задач бізнес-діяльності господарства.

Відповідно поставленим цілям бізнес-діяльності підприємства визначаються цілі та задачі служби маркетингу, які, в свою чергу, обумовлюють виділення конкретних функцій маркетологів. Деталізацію основних функцій працівників служби маркетингу необхідно проводити в рамках трьох груп функцій маркетингу:

- група функцій інформаційного забезпечення маркетингової діяльності;

- група функцій комплексу маркетингу;

- група функцій управління і контролю.

Побудова організаційної структури служби маркетингу передбачає

вибір оптимального з позицій умов функціонування агропідприємства її варіанту. Тому необхідно вивчити існуючі моделі організації маркетингових служб, їх недоліки та переваги, можливості практичної реалізації в ТОВ “Агрофірма Агросвіт”. Проектування організаційної структури служби маркетингу важливо поєднувати з раціоналізацією існуючої в агрофірмі структури управління, розглядаючи варіанти реорганізації існуючих в господарстві служб, трансформації посад, перерозподілу функцій між працівниками апарату управління з метою оптимізації його якісного та кількісного складу.

 

 

 

 

 

Рис. 2 – Логічна схема проектування служби маркетингу

Положення про службу маркетингу містить такі розділи як: загальні положення, основні задачі служби маркетингу та конкретні маркетингові функції, що нею виконуються. Зразок Положення про службу маркетингу приводиться в Додатку А.

Посадові інструкції працівників служби маркетингу розробляють на базі Положення і матриці розподілу функцій ( таблиця 1).

Таблиця 1. Матриця розподілу функцій в службі маркетингу

Функції Фахівці служби маркетингу
     
1. Група функцій інформаційного забезпечення маркетингової діяльності: Р,К    
-     П
-   У  
-      
2. Група функцій комплексу маркетингу Р,К    
- -   В У
3. Група функцій управління і контролю: Р,К    
-   П  
-     П, У
-   П,В  
-   В  

Для характеристики управлінських дій щодо реалізації прав і виконання обов’язків рекомендуються наступні позначення:

Р – прийняття рішення; П – підготовка рішення; У – обов’язкове узгодження на стадії підготовки рішення; В – виконання рішення; К – контроль виконання рішення.

Посадова інструкція включає наступні розділи: загальні положення, задачі, функції (обов’язки), права, відповідальність. Зразок посадової інструкції маркетинг-директора наводиться в Додатку Б.

Коректування функцій, а при необхідності і реструктуризація (зміна структури) виконується в умовах реального функціонування служби маркетингу її маркетинг- директором.


Читайте також:

  1. I. Постановка завдання статистичного дослідження
  2. I. ПРЕДМЕТ, МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ
  3. II. Завдання
  4. II. Завдання на проект.
  5. II. Перевірка домашнього завдання.
  6. II. Перевірка домашнього завдання.
  7. II. Перевірка домашнього завдання.
  8. II. Перевірка домашнього завдання.
  9. II. Перевірка домашнього завдання.
  10. II. Перевірка домашнього завдання.
  11. II. Перевірка домашнього завдання.
  12. II. Перевірка домашнього завдання.




Переглядів: 602

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Завдання 1. | Практичне заняття №2

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.