Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Філософія як проблема для самої себе.

Тема 1.Філософія як специфічний тип духовності

1. Філософія як проблема для самої себе.

2. Світогляд і філософія.

3. Природа філософського мислення і структура філос. знання.

4. Єдність, багатоманітність форм і способів буття філософії.

5. Філософія в системі культури.

6. Роль особистості в філософії.

 

 

Філософію порівнюють з Феніксом і Протеєм (багатоликий). Філософія виникає як здатність людини до сумніву.

Перший зріз «тлумачення філософії» це переклад «любов до мудрості». Перший предмет – мудрість.

Школа Піфагора.

Сутність філософії пов’язують з Платоном (прагнення до досконалості). Софія – орієнтир, певний ідеал мудрості. Вона не є досяжною, але спрямовує пошуки.

Філософія – не збірник завершених істин, а прагнення до істини, мудрості, досконалості. Для античних мудреців ця ідея є загальноприйнятою і живе. Мудрець впливає на життя інших через внутрішню, моральну досконалість.

Думки Сократа були виражені Платоном. Не досягається одномоментна істина (відкривати проблеми). Важливо бути наближеним до цієї мудрості. Сократ на місце поняття «істина» ставив «правду»», зорієнтував на моральні проблеми.

Моральний вибірМудрістьПротиставлення простим розсудочним поняттям

Мудрість:

- інтелектуальне;

- моральне.

В процесі визрівання філософії як духовної досконалості виявляються інші її аспекти.

Аристотель ввів поняття «метафізика», філософія (Ф.) – вчення про суще, як здатність філософії долучитися до основних засад буття. Перехід до системи знань. Родоначальник філософії як науки. Суще – те, що є в основі усього, що є незмінним. Предмет: роль філософії в суспільстві.

Середньовіччя: основою матеріального світу вже є Бог, а не суще. Від античності – наука.

Ототожнення з натурфілософією – наука, що вивчає природу, виявлення закономірності існування матеріального світу. Не тільки переворот у філософ. проблематиці – «коперніканський переворот Канта»

Задав питання:

1. Що я можу знати?

2. Що я повинен робити?

3. На що я можу сподіватися?

4. Що таке людина?

Мамардашвілі: «яким чином можливе мислення як таке? – Кант. Філософія акцентує увагу на знанні про знання. Кант повертає філософії її рефлексивну здатність. Філософія формувалась одночасно і як наука і система знань, метод пізнання, і як знання про людину, прагнення проникнути в тайну людського буття. Тобто тематизація філософської проблеми здійснюється через розкриття тих проблем, що задаються входженням людини в буття. Тому основним предметом філософії «є відношення «людина-світ»». Філософія акцентувала увагу на те, що у ньому і світ і людина завжди залишаються незавершеними відкриттями. І тому сама філософія і постає відкритою системою. Ця відкритість обумовлює складність існування і людини в світі, і складність філософії.

Вічні питання людини:

Звідки ми?

Куди ми?

Для кого ми?

Картина П.Гогена: тіні «Хто ми, звідки, куди ми йдемо?». Кожне покоління ставить ці питання.


Читайте також:

  1. IV. Проблема антропогенних змін клімату або «парниковий ефект».
  2. Академічна філософія кінця – XIX – поч. XX ст.
  3. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  4. Альтернативність ресурсів і проблема економічного вибору
  5. Антична філософія
  6. Антична філософія.
  7. Антична філософія.
  8. Антропологічно-гуманістична філософія XX ст.
  9. Антропологічно-ірраціоналістична філософія
  10. Б ) Філософія епохи схоластики
  11. Близькосхідна проблема на рубежі 60-70-х років.
  12. Вибір місця розташування підприємства як проблема прийняття рішень.




Переглядів: 740

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Види забруднювачів і джерела забруднення атмосфери 8 страница | Світогляд і філософія

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.