Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Мотивація та потреби споживачів

 

Туристичний інтерес– це бажання людини реалізувати отриману ним інформацію про туристські ресурси через здійснення подорожі.

Чим у наш час керується людина, ухвалюючи рішення відправитися в подорож? Що визначає вибір нею виду подорожі, місця призначення та інших передумов для обраного підприємства? Можна стверджувати, що результатом виниклого у нього туристичного інтересу є не тільки мета подорожі, але і його мотивація. Що таке туристична мотивація?

Туристична мотивація– це спонукання людини, спрямовані на задоволення рекреаційних потреб і туристичного інтересу, залежно від його індивідуальних фізіологічних і психологічних особливостей, системи поглядів, цінностей, схильностей, освіти і так далі.

Мотивація є одним з визначальних чинників як при ухваленні рішення про подорож, так і при виборі туристичного продукту (якщо, зрозуміло, задумана подорож не є повністю самодіяльною). Майбутній мандрівник обирає туристичний продукт під свої потреби і можливості – відносно мети подорожі, його термінів і тривалості, вартості туру та інших бажань і можливостей.

Тому для туроператорів, в цілому – для виробників туристичних товарів і послуг, мотивація є одним з найважливіших об'єктів маркетингу при плануванні і розробці турів, організації відповідних виробництв. Чим точніше будуть враховані або прогнозовані мотиви потенційних туристів, тим вигідніше буде туристичний бізнес.

Алгоритм ухвалення туристом рішення про подорож полягає в тому, що у нього, на основі отриманої інформації про різні туристичні ресурси, спочатку з'являється туристичний інтерес, а вже потім, як наслідок цього інтересу, виникають цілі і мотиви подорожі. Тобто первинним для ухвалення рішення відправитися в подорож є туристсько-рекреаційні ресурси.

Мотиви подорожі формуються в залежності:

а) від виду обраного відпочинку (турбота про здоров'я, навчання );

б) від специфічних інтересів конкретного туриста (або об'єднаною загальними інтересами групи туристів);

в) від цілей подорожі;

г) від співвідношення головної і другорядної цілей задуманої подорожі.

Мотиви подорожі залежно від виду вибраного відпочинку:

1. Турбота про здоров'я (культурно-оздоровчі, лікувальні і спортивно-оздоровчі тури).

2. Заняття спортом (різні спортивні тури).

3. Навчання (вивчення мов і мовна практика; навчання по професійних програмах, наприклад, менеджменту і маркетингу; навчання по інтересах, наприклад, кулінарії і особливостям національної кухні країни перебування).

4. Самовираження і самоствердження (висококатегорійні туристичні походи, альпінізм, охота, сплав по гірських річках, в цілому – пошук пригод).

5. Вирішення ділових проблем (конгрес-тури, тематичні виставки тощо).

6. Розвага і спілкування (святкові поїздки і розважально-пізнавальні тури).

7. Задоволення цікавості і підвищення культурного рівня (подорожі по місцях, багатих природними і рукотворними визначними пам'ятками, пам'ятниками духовної і матеріальної культури людства, екзотикою).

8. Можливість зайнятися хобі в компанії однодумців (паломників, фанатів і спортивних уболівальників, гурманів, колекціонерів).

Мотиви подорожі, залежні від специфічних інтересів туриста:

1. Природно-кліматичні (прагнення жителя урбанізованого міста на лоно живої природи в очікуванні зіткнення з відповідними ландшафтами, флорою і фауною, кліматом і чистим повітрям).

2. Культурно-пізнавальні (знайомство з історією, музеями, картинними галереями, археологічними пам'ятниками, народними ремеслами).

3. Економічні (враховують фінансові можливості туриста в придбанні відповідного туру, вартість подорожі в цілому).

4. Психологічні (сентиментальні причини, сильний економічний чинник, спогади про минулі походи, ностальгія по минулому).

Мотиви подорожі залежно від його цілей:

1. Відпочинок (зняти стрес, змінити обстановку, відчути переживання, що хвилюють, отримати задоволення від незвичайних відчуттів і, нарешті, розслабитися зовні удома і витратити накопичені на відпочинок гроші).

2. Пізнання (побачити нове і незвичайне: унікальні явища природи, екзотичний рослинний і тваринний мир, історичні місця і пам'ятники, національні парки і тому подібне).

3. Розвага (відвідини атракціонів, карнавалів, кабаре, фестивалів).

4. Лікування (загальнооздоровчий чинник; лікування як основна або супутня мета подорожі).

5. Паломництво (участь в релігійних святах, самовдосконалення свого духовного стану).

Мотиви залежно від співвідношення головної і другорядної цілей подорожі:

1. Єдина, чітко переважаюча мотивація (породжена бажанням зайнятися тільки, наприклад, гірськолижним спортом, мотиваційними складовими якого є ряд специфічних інтересів: спортивний, розважальний, оздоровчий).

2. Один мотив, що превалює і декілька очікуваних (наприклад, що превалює – поїздка в конкретну країну з пізнавальними цілями, якому можуть супроводити очікувані: престижно-іміджевий, культурно-розважальний і тому подібне).

3. Головний мотив і декілька чітко виділених супутніх (наприклад, головний – пляжно-оздоровчий, а супутні – пляжні види спорту, виробництво покупок, розваги).


 


Читайте також:

  1. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  2. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  3. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  4. Аналіз потреб споживачів та аналіз конкурентів у процесі маркетингового дослідження
  5. Видатки на господарські потреби та інші поточні видатки
  6. Види приміщень для обслуговування споживачів, їх характеристика
  7. Визначення потреби в матеріалах
  8. Визначення потреби в оборотних коштах
  9. Визначення потреби в оборотних коштах
  10. Визначення потреби організації у персоналі як основа для прогнозування і планування його розвитку
  11. Визначення потреби підприємства в оборотних активах
  12. Визначення потреби підприємства в оборотних активах




Переглядів: 3304

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ресурси туризму | За ступенем організованості туризм буває: плановий, замовлений і самодіяльний (через турклуби або індивідуально).

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.