Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Стратегії підприємств великого, середнього і малого бізнесу

Розподіл підприємств на категорії в більшості країн світу і в Україні. Вибір стратегії підприємств великого бізнесу. Матриця вибору стратегії залежно від динаміки зростання ринку на продукцію та конкурентної позиції фірми. Стратегія середнього підприємства. Стратегія виходу з ніші. Стратегія збереження. Стратегія лідерства. Стратегія «пошуку загарбника». Стратегія малого бізнесу ( копіювання, малого розміру, кооперації з великим підприємством, використання переваг великої організації, франчайзинг).

Дуже важливим чинником вибору стратегії підприємств слід вважати їх розміри. В більшості країн розмір оцінюється за кількістю працюючих (осіб):

1. Дуже малі підприємства – до 20.

2. Малі підприємства – 20-99.

3. Середні підприємства – 100-499.

4. Великі підприємства – 500 і більше.

В Україні всі підприємства залежно від кількості працюючих розподілені на 3 категорії:

1. Малі (1-50).

2. Середні (50-250).

3. Великі (понад 250).

Вибір стратегій організацій великого бізнесу здійснюється керівництвом на підставі аналізу ключових факторів, які характеризують стан фірми, з урахуванням результатів аналізу портфеля бізнесів, а також характеру й сутності реалізованих стратегій. Стан та позиція фірми в галузі найчастіше можуть відігравати вирішальну роль при виборі стратегії зростання підприємства. Провідні, сильні підприємства повинні прагнути максимально використати можливості і зміцнити це положення.

Лідируючі підприємства, залежно від стану галузі, повинні вибирати різні стратегії зростання. Так, якщо галузь занепадає, варто зробити ставку на стратегії диверсифікованості, а якщо галузь бурхливо розвивається, то слід обрати стратегію концентрованого зростання або стратегію інтегрованого зростання.

Слабкі фірми мають вчиняти по-іншому. Вони повинні вибирати ті стратегії, які можуть збільшити їхню силу. Якщо ж таких стратегій немає, вони мають залишити галузь. Наприклад, якщо спроби посилити позицію у швидко зростаючій галузі за допомогою стратегії концентрованого зростання не приведуть до бажаного результату, то фірма повинна реалізувати одну зі стратегій скорочення.

А. А. Томпсон і А. Дж. Стрікленд запропонували матрицю вибору стратегії залежно від динаміки зростання ринку на продукцію (еквівалент зростання галузі) та конкурентної позиції підприємства (рис. 5.1).

Для вибору стратегії середнього підприємства визначають темпи зростання підприємства та темпи розширення ніші (рис. 5.2).

 

  Конкурентна позиція
Слабка Сильна
Темпи зростання ринку   Високий Стратегічні можливості Перегляд стратегії концентрації Купівля іншої фірми в тій самій галузі (для підсилення конкурентних переваг) Вертикальна інтеграція Диверсифікація Злиття або продаж сильній фірмі Закриття (остання можливість)   Стратегічні можливості Продовження концентрації в одній сфері Міжнародна експансія (якщо є можливість ринку) Вертикальна інтеграція (для посилення конкурентних позицій) Диверсифікація в суміжні галузі (для переносу досвіду та знань з базової галузі)
Низький Стратегічні можливості Перегляд стратегії концентрації Злиття з конкуруючою фірмою Вертикальна інтеграція Диверсифікація «Зняття вершків» та вихід з ринку Ліквідація (якщо інші заходи не допомогли)   Стратегічні можливості Міжнародна експансія (якщо є можливість ринку) Диверсифікація в суміжні галузі Спільні підприємства в нових галузях Вертикальна інтеграція Продовження стратегії концентрації зростання за рахунок відвоювання частки в слабких конкурентів  

 


Читайте також:

  1. Cистеми безпеки торговельних підприємств
  2. ERP і управління можливостями бізнесу
  3. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  4. IV група- показники надійності підприємства
  5. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  6. WEB - сайт підприємства в Інтернет
  7. Або продукція підприємств, що знаходяться за кордоном.
  8. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  9. Автопідприємства вантажних автомобілів
  10. Автопідприємство пасажирських автомобілів
  11. Адміністративно-правовий статус торговельного підприємства
  12. Активами торговельного підприємства




Переглядів: 862

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Найбільш розповсюджені стратегії бізнесу | ТЕМА 6. РЕАЛІЗАЦІЯ СТРАТЕГІЇ ПІДПРИЄМСТВА

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.026 сек.