МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Бухгалтерський балансБухгалтерський баланс відображає фінансовий стан підприємства на певну дату. Фінансовий стан – це сума ресурсів (тобто активів) та зобов'язань (пасивів) підприємства. Тому бухгалтерський баланс часто називають звітом про фінансовий стан. Облікова формула бухгалтерського балансу має такий вигляд: Активи = Зобов'язання + Капітал власників(2.2.) Облікова формула – це алгебраїчне рівняння, же підлягає загальним алгебраїчним правилам. Складові частики рівняння можна переносити з однієї частини в іншу з відповідною змінною знаку, наприклад: Активи – 3обов'язання = Капітал власників(2.3.) Активи – це ресурси, які належать підприємству; пасиви – це сума, що належить власникам підприємства. Капітал власників у корпорації має назву акціонерного капіталу. Графічно бухгалтерський баланс представляє таблицю з двох сторін: зліва – активи, а з права – зобов'язання та акціонерний капітал. Внаслідок цього існує рівність між лівою та правою сторонами, що відповідає обліковій формулі, яка є наріжним каменем усього облікового процесу. Баланс складається на певну дату, а не за період. Бухгалтерський баланс нашої компанії буде мати наступний вигляд (табл. 2.3.). Таблиця 2.3. “Business Aids, Inc.” Бухгалтерський баланс на 31грудня 20хх року
Продовження таблиці 2.3.
Активи, як ресурси, можуть мати матеріальний характер (тобто фізично існувати) наприклад: земельні володіння, будівлі, обладнання тощо. Активи також можуть бути нематеріального характеру, наприклад, суми, які підприємству заборгували покупці (юридичні права, відомі як рахунки до отримання), або патенти (права, що захищаються законом). У балансі наводиться вартість кожного з активів – це сума всіх витрат, пов'язаних з їх придбанням. Наприклад, у бухгалтерському балансі “Business Aids, Inc.” відображено $20000 – суму, яку свого часу було сплачено, щоб придбати певну земельну ділянку. Може виявитися, що дійсна ринкова вартість цієї землі змінилася і на час складання балансу (31.12.20хх року) значно збільшилася чи зменшилася порівняно з $20000. Проте, незалежно від цього, у бухгалтерському балансі ця земля буде відображатися згідно з первинною вартістю придбання. Тобто бухгалтерський баланс не відображає поточну ринкову вартість наведених у ньому активів. Так, офісне обладнання теж відображається у балансі згідно з первинною вартістю придбання ($6000). Нарахований знос ($600) віднімається від первинної вартості, тому що він був використаний на отримання прибутку. Сума зносу накопичується, тобто наприкінці наступного року (20х1) сума нарахованого зносу вже буде дорівнювати $1200 ($600 х 2). Може виникнути питання, чому бухгалтер не відображає зміни дійсної ринкової вартості активів? Цю переоцінку не роблять тому, що первинна вартість придбання – це об'єктивна величина (а не чиясь оцінка), яка дійсно існувала. Тим часом як ринкова вартість активів, які належать підприємству, – це лише міркування про те, якою ця вартість може бути. З будь-яких обставин оцінка дійсної ринкової вартості активів буде мати суб'єктивний характер (активи ж бо не продаються фактично наприкінці кожного року). Така суб'єктивність може зменшити достовірність фінансових звітів. Зобов'язання – це борги чи інші зобов'язання підприємства, які виникають, головним чином, через придбання товарів та послуг в кредит, чи кредитів, які отримує підприємство для свого фінансування. Перші операції призводять до виникнення заборгованості, відомої як кредиторська. В балансі вона відображається як рахунки до сплати. Ще один вид зобов'язань, який виникає у підприємства – це зобов'язання щодо сплати податку на прибуток (стаття “Прибутковий податок до сплати”). Це зобов'язання виникає тому, що як правило, податок сплачується через декілька місяців після закінчення фінансового року. Тому його треба відображати в балансі до того часу, поки його не буде фактично сплачено. Наступний розділ балансу – це “Капітал власників”. Облікова модель показує, що капітал власників дорівнює активам підприємства за вирахуванням його зобов'язань (пасивів). Оскільки зобов'язання перед кредиторами мають за законом виконуватися в першу чергу, капітал власників (або права власника) – це залишкова частка прав на активи підприємства. Отже, капітал власників – це фактично чиста вартість підприємства. В різних випадках краще використовувати різні терміни: а) “капітал власника” – для власного діла; б) “капітал власників (або партнерів)” – для товариства; в) “акціонерний капітал” – для корпорації. Капітал власників підприємство отримує двома шляхами: 1) капітал (гроші або інші активи), який вносять (сплачують) власники підприємства – внесений капітал; 2) нерозподілений дохід – тобто накопичена сума доходу, яка залишається на підприємстві. Термін “нерозподілений дохід” використовується, як правило, у корпораціях. У разі, коли ми маємо справу з власним ділом чи товариством, нерозподілений дохід включається в капітал власників, тому цей термін не використовується. В нашому прикладі “Капітал власників” (“Акціонерний капітал”) складається з таких статей: 1) Внесений (сплачений) капітал. Троє акціонерів разом внесли в підприємство $30000. Кожний отримав 1000 акцій номінальною вартістю $10 кожна. Акціонери заплатили в середньому $11 за акцію, або $1 у надлишок номінальної вартості акцій. 3000 акцій, що були випущені в обіг, відображаються за їх номінальною вартістю (3000 х $10) як “Внесений акціонерний капітал за номіналом”. Суму, отриману при первісній реалізацій (продажу) акцій у перевищення їх номінальної вартості (3000 акцій х $1 = $3000), називають “прибуток засновників” і відображають як “Внесений капітал у надлишок номіналу”. 2) Нерозподілений дохід – це накопичена сума доходу за вирахуванням всіх збитків та дивідендів, виплачених акціонерам. Це підсумкова величина за всі року існування підприємства. За перший рік існування “Business Aids, Inc.” отримала чистого доходу $16600 (див. Звіт про прибутки і збитки). Цю ж суму відображено як нерозподілений дохід у балансі на кінець цього року. Згадані суми дорівнюють одна одній, тому що за перший рік існування корпорації дивіденди акціонерам не сплачувались і не нараховувались. Отже, акціонерний капітал – це сума інвестицій, зроблених акціонерами ($33000), та нерозподіленого доходу ($16600), яка дорівнює $49600. Ця величина може бути перевірена за допомогою базисної облікової формули. Активи ($52000) – Зобов'язання ($2400) = Капітал власників ($49600)
2.6. Звіт про зміни у фінансовому стані (ЗЗФС) Підприємство потребує багато грошей для фінансування своїх операцій та подальшого розвитку. Гроші можуть надходити, головним чином, із чотирьох джерел: 1) інвестиції власників підприємства; 2) кредити та інші гроші, одержані в борг; 3) зароблені гроші (прибуток); 4) продаж активів, які перебувають у негрошовій формі. Інформація про джерела надходження та напрямки використання грошей дуже важлива для осіб, які використовують дані фінансових звітів, тому що це допомагає прогнозувати майбутні грошові потоки. Іншими словами, потрібен звіт саме про зміни у фінансовому стані підприємства. Мета цього звіту – донести до зацікавлених осіб інформацію про джерела (надходження) грошей та напрямки їх використання. Облікова формула для ЗЗФС має такий вигляд: Джерела (надходження) грошей – Використання (виплата) грошей = Зміни у сумі наявних грошей (збільшення чи зменшення(2.4.) Розглянемо структуру ЗЗФС нашої компанії (див. табл. 2.4). Інформація в ЗЗФС буде корисною для інвесторів та кредиторів при прогнозуванні грошових потоків підприємства в майбутньому. Таблиця 2.4. “Business Aids, Inc.” Звіт про зміни у фінансовому стані (рух грошових коштів) за рік, що закінчується 31 грудня 20хх р.
ЗЗФС складається на основі даних балансу та звіту про прибутки та збитки. Наприклад, вся сума виручки (звіт про прибутки та збитки) становить $63000 за вирахуванням $13000 – вартості послуг, наданих у кредит (поштові послуги), що дорівнює $50000. Це сума готівкових грошових надходжень від реалізації товарів та послуг за рік (ЗЗФС). Всю суму витрат, включаючи витрати на сплату прибуткового податку, взято зі звіту про прибутки та збитки [$46400 = 43000 (витрати) + 3400 (податок)], за вирахуванням витрат негрошового характеру – $2000 ($600 (витрати на знос) + $900 (рахунки до сплати) + $500 (прибутковий податок)) – з балансу. Вона становить $44400, що відображається у ЗЗФС, як грошові видатки сплачені. Таким чином, $16600 отриманого чистого доходу (зі звіту про прибутки і збитки) призвели до надходження $ 5600 (ЗЗФС). Продаж акцій дав надходження ще $33000. Також було отримано кредит в $1000, що теж входить до грошових надходжень підприємства. Разом сума грошових надходжень підприємства за рік становить, таким чином $39600. На протязі року $26000 було витрачено на придбання офісного обладнання та землі. Отже, за звітом ми маємо, що грошові надходження підприємства за рік на $13600 більші, ніж грошові витрати.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|