Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Матриця Мак-Кінзі.

Матриця "привабливість-конкурентоспроможність" запропонована консультаційною фірмою "МАК КІНСІ", і може вважатися розвитком моделі БКГ.

У побудові цієї матриці використовується два фактори - привабливість ринку і конкурентоспроможність СГО. Кожен з цих факторів характеризується не одним (як у матриці БКГ), а кількома показниками. Так, індикаторами привабливості ринку можуть бути:

  • Темпи зростання ринку;
  • Рентабельність;
  • Рівень конкуренції;
  • Можливість нецінової конкуренції;
  • Місткість ринку;
  • Державне регулювання ринку;
  • Концентрація клієнтів тощо.

Для визначення конкурентоспроможності СГО можуть бути використані такі показники:

  • Ринкова частка;
  • Відносна ринкова частка;
  • Витрати;
  • Рівень цін;
  • Привабливість асортименту;
  • Імідж підприємства.

Для побудови матриці спочатку формуються показники привабливості ринку та СГО. У межах одного фактора визначається вагомість окремих показників. Далі кожному показнику присвоюється ранг (за п'яти бальною або десятибальною шкалою), після чого визначається зважена оцінка показника з врахуванням отриманої оцінки і коефіцієнта вагомості показника. На основі отриманих значень привабливості ринку і СГО, визначених як сума загальних оцінок кожного з показників, будується матриця. Горизонтальні лінії ділять поле матриці на три зони (висока, середня, низька привабливість ринку і проходять через значення 2,33 і 3,67 - в разі якщо показники привабливості визначалися за п'ятибальною шкалою). Вертикальні лінії аналогічно розбивають поле матриці на три зони КСП СГО - висока, середня, низька. У результаті поле матриці розбивається на 9 квадратів.

Далі позиція СГО визначається відповідно до оцінки привабливості ринку і КСП СГО; зображується у вигляді кола, діаметр якого визначається розміром ринку. На цьому колі заштриховується сегмент, який вказує на ринкову частку підприємства на даному ринку.

Для кожного підрозділу залежно від позиції, яку він займає в матриці, визначається маркетингова стратегія (рис. 3).

Переваги - докладний стратегічний аналіз і можливість диференційованої оцінки СГО. Недоліки - складність побудови, пов'язана з потребою збору та аналізу великого обсягу інформації, суб'єктивність у виборі показників і визначення їх значень, що позначається на результатах оцінок і висновків.

 

Привабливість   Конкурентоспроможність СГО
Висока Середня Низька
Висока Стратегія захисту позиції
  • Великі інвестиції у розширення виробництва
  • Підтримання конкурентних переваг
Стратегія розвитку
  • Визначення конкурентних переваг
  • Кинути виклик конкурентам у сферах, де можна знайти чільні позиції
  • Посилення слабких позицій
Стратегія вибіркового розвитку
  • Спеціалізація та обмеження переваг
  • Пошук шляхів подолання слабких сторін
  • Пошук можливостей співпраці
  • Елімінування
Середня Стратегія розвитку
  • Інвестування сегментів, що зростають
  • Підвищення прибутку шляхом економії на масштабах виробництва
Стратегія вибіркового розвитку
  • Інвестування сегментів, де ризик низький, а рентабельні сит висока
  • Спеціалізація на сегменті, що зростає
  • Пошук шляхів отримання конкурентних переваг
Стратегія «збору врожаю»
  • Спеціалізація
  • Пошук ніші
  • Зменшення інвестування
Низька Стратегія вибіркового росту
  • Зберегти позиції, захистити ринкову частку
  • Концентрація на привабливих сегментах
  • Короткострокові перспективи
  • Підтримувати рівень капіталовкладень
Стратегія «збору врожаю»
  • Скоротити асортимент
  • Звести до мінімуму капіталовкладення
  • Короткострокові перспективи
  • Зайняти позицію відступу
Стратегія елімінації
  • Припинити інвестування
  • Знизити постійні витрати
  • Продати частину бізнесу

 

  Зона росту
  Зона вибіркового росту
  Зона "збору врожаю"

 


Читайте також:

  1. Блочна матриця.
  2. Дiї над матрицями
  3. Дії над матрицями
  4. Дії над матрицями
  5. ЕВОЛЮЦІЙНА МАТРИЦЯ ДЛЯ СХІДНОЇ ЄВРОПИ
  6. Лінійний оператор та його матриця
  7. Мал.28. Матриця можливостей
  8. Мал.29. Матриця загроз
  9. Матриця BCG.
  10. Матриця PEST-аналізу
  11. Матриця PEST-аналізу
  12. Матриця АДЛ (ADL) .




Переглядів: 2750

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Матриця Бостонської консалтингової групи. | Склад та класифікація доходів державного бюджету.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.