МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Транспортний процес і загальна характеристика всіх його учасників.Трампове судноплавство. Взаємодія суб'єктів сервісної діяльності, мета і задачі взаємодії Транспортний процес і загальна характеристика всіх його учасників. СЕРВІСНА ДІЯЛЬНІСТЬ ЯК САМОСТІЙНИЙ ВИД ДІЯЛЬНОСТІ
План лекції
Транспортний процес – це сукупність дій, взаємопов'язаних технічних засобів і живої праці, у результаті яких відбувається зміна просторового стану вантажів і пасажирів. Транспортний процес є складовою частиною будь-якого виробничого процесу і його різновидом. Особливістю транспортного процесу є те, що в результаті переміщення зростає вартість початкового продукту, що відображує суспільно необхідні витрати на його транспортування. Процес транспортування повинний відбуватися з мінімальними витратами. «Транспорт – це неминуче зло», і мінімізація витрат транспортного процесу веде до зниження вартості товару, до збільшення прибутку продавця цього товару. Особливий характер міжнародної торгівлі, невід'ємним елементом якої є переміщення товару від продавця до покупця, потребує на сучасному етапі участі великої кількості посередників, без яких практично не може бути початий і закінчений складний процес перевезення вантажів. Крім того, здійснення транспортного процесу неможливо без належного берегового обслуговування як вантажовласників, так і судновласників цілою низкою посередницьких операцій. За родом своєї діяльності посередництво на морському транспорті в експлуатаційно-комерційному аспекті виявляється головним чином у таких сферах, як фрахтування тоннажу, суднове агентування, транспортно-експедиторське обслуговування й ін. Спрощена схема взаємодії учасників транспортного процесу представлена на рис.2.1.
Рис.2.1. Принципова схема взаємодії учасників транспортного процесу.
На рис. 2.2 наведена повна принципова схема взаємодії учасників транспортного процесу.
Рис.2.2. Повна схема взаємодії учасників транспортного процесу.
Тенденція концентрації і централізації капіталу в судноплавстві приводить до того, що фірми-посередники в багатьох випадках не мають чіткої вузької спеціалізації. Та сама компанія часто займається усіма видами діяльності. Наприклад, у ряді випадків судновий агент сполучає свою діяльність із транспортно-експедиторськими функціями, стивідорними роботами, підрахунком вантажу і т.д. Припустимо, що товар проданий з умовою місця постачання у конкретному порту і продавець, як відправник вантажу, зобов'язаний погрузити товар на судно, що у цьому випадку повинно бути зафрахтованим і поданим під навантаження покупцем, який є вантажоодержувачем. У цьому випадку відправник вантажу укладає договір з посередником – транспортно-експедиторським підприємством, що бере на себе обов'язок організувати приймання вантажу в порту від залізниці (автотранспорту), складування і очікування навантаження, а також і саме навантаження на судно. У той же час вантажоодержувач попередньо повинний укласти із судновласником за посередництвом фрахтового брокера договір перевезення – чартер. За згодою із судновласником морський агент контролює виконання фрахтувальником судна чартерних умов тривалості стоянки судна в порту, організує виконання всіх необхідних операцій по оформленню приходу і відходу судна, сприяє наданню йому портом необхідних послуг, оплачує за рахунок судновласника усі витрати судна по зборам у порту й одержує за свої послуги посередницького характеру винагороду.
Вантажоодержувач – покупець товару – оплачує судновласнику за перевезення вантажу обумовлений чартером фрахт і, у свою чергу, у порту призначення користується платними послугами іншого транспортно-експедиторського підприємства, що забезпечує організацію розвантаження судна, збереження і вивіз вантажу з цього порту. Судновласник у порту розвантаження судна користується послугами морського агента, що виконує посередницькі послуги аналогічні тим, що виконує агент у порту навантаження. У сказаному вище йшла мова про внутрішньопортову транспотно-експедиторську діяльність. Вантажовласник може також укласти договір з транспортно-експедиторською компанією (ТЕК), яка буде генеральним експедитором і у свою чергу при необхідності буде укладати договір на внутрішньопортове експедирування з портової ТЕК. Забезпечення доставки товарів покупцю, як правило, покладається на експедиторські фірми, обов'язки яких складаються з виконання комплексу допоміжних операцій у пунктах відправлення, прибуття і перевалки вантажів, використання в перевізному процесі роботи морського, залізничного, річкового, автомобільного чи повітряного транспорту. Сюди, наприклад, входять перевірка стану і ремонт тари, маркірування, організація доставки вантажу в морський порт, оформлення за дорученням експортера товаросупроводжувальних документів, оплата вартості перевезення з доручення вантажовласника, організація за домовленістю зі стивідорними компаніями вантажно-розвантажувальних робіт, виконання доручень по збереженню і страхуванню вантажів, підбор і комплектація дрібних відправок, інформація вантажоодержувача про прибуття вантажу, здійснення митних формальностей, забезпечення вантажних відправлень документами карантинного, санітарного і ветеринарного нагляду і т. д. Велика експедиторська фірма, яка володіє відповідним апаратом, звичайно інформована не тільки про стан фрахтового ринку, але і про положення справ на інших видах транспорту; знаходячись у постійних ділових контактах, вона має можливість вибору та рекомендації (консалтинг) найбільш доцільного варіанта перевезень суміжними видами транспорту. Виконуючи операції по транспортно-експедиторському обслуговуванню, експедитор діє на договірних засадах з відправником чи одержувачем вантажу, що оформляється договором доручення. За цим договором експедитор діє від імені і за дорученням свого принципала, одержуючи визначену комісію. Фрахтування є тією сферою, де інтереси судновласників зустрічаються з інтересами власників вантажів, що перевозяться морем, — фрахтувальників. Воно складає специфічну область діяльності, предметом якої є укладання договорів морського перевезення. В даний час, як і в минулому, найбільш прийнятим є укладання фрахтових угод через посередників. Фрахтовий брокер — це комісіонер, в обов'язок якого входить підбор суден для перевезення вантажів, чи навпаки. Своїми посередницькими діями він сприяє зближенню позицій фрахтувальників і судновласників, з його участю відбувається укладання фрахтової угоди. При цьому, якщо брокер представляє інтереси однієї зі сторін, він виступає в ролі агента свого принципала. У цьому випадку фірма-агент намагається вторгувати більш вигідні умови фрахтової угоди для своєї сторони. Фрахтові брокери й агенти звичайно спеціалізуються по роду тоннажу, що обслуговується, чи вантажу, а також по географічних районах. Посередництво при агентуванні тоннажу викликано специфікою і різноманіттям операцій, виконуваних суднами в портах, проробити які, як правило, силами судновласника і капітана судна практично неможливо. Процес роботи морського агента по обслуговуванню заходу судна в порт, як відомо, починається з підготовки прийому судна і його декларування. Далі, в основні функції агента входять: - забезпечення прискорення обробки судна в порту; - оплата всіх портових зборів і послуг за рахунок судновласника; - захист інтересів судна перед усіма структурами; - інформація судновласника про хід обробки судна. Однією з тенденцій розвитку агентських функцій є їхня спеціалізація, що здійснюється в двох основних напрямках: по об'єкті агентування і по виконуваних функціях. Спеціалізація по об'єкту агентування полягає в розподілі агентських фірм на обслуговуючих трампові (Ship’s agent) і лінійні судна (Liner ship’s agent). Якщо перші обслуговують на договірних засадах (або за дорученням інших агентських фірм) судна будь-яких судновласників, то другі — звичайно судна лінійних судновласників визначених лінійних судноплавних конференцій. У трамповому судноплавстві взаємовідносини судового агента з морським перевізником залежать від того, чиї інтереси він представляє, тобто, чи оказує він послуги в якості: Owner’s agent – агента судновласника; Shipper’s agent – агента вантажовідправника; Charterer’s agent – агента фрахтувальника; Receiver’s agent – агента вантажоодержувача. В лінійному судноплавстві агенти здебільшого діють на підставі довгострокових договорів, згідно яким виступають у ролі агентів у портах лінії з розширеними функціями. Поряд зі звичайним колом обов'язків по декларуванню судна й оплаті портових витрат, лінійні агенти спеціалізуються на аквізації, тобто займаються також рекламою роботи судноплавної лінії, участю в розробці розкладу заходів суден у порти, підготовкою вантажного плану, оформленням вантажних документів (коносаментів, маніфестів і т.д.), інкасацією фрахту, у ряді випадків фрахтують трамповий тоннаж у Time Charter для вивозу вантажів, що накопичилися у портах лінії. Мережа посередників, що обслуговують транспортний процес дуже широка. Крім названих вище, слід зазначити таких посередників як шіпчандлери (займаються постачанням суден), митних брокерів (улагоджують митні формальності, оформляють митні декларації), також існує ціла ніша ринку, що займається технічним обслуговуванням флоту.
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|