МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Список рекомендованої літературиТеорія конфліктів Р.Дарендорфа, Л.Козера.
У сер. 60-х років ХХ ст. у структурно-функціональному підході західної соціології як протест проти теорії стабільності, порядку соц. системи виникає теорія конфлікту – конфліктологічна парадигма. Основоположники – Чарльз Мілс (1916 – 1962), Льюїс Козер (1913 – 2003), Ральф Дарендорф ( нар. 1929).
Основне положення теорії: будь-якому суспільству притаманні нестабільність і конфлікти. На думку Л.Козера, іноді конфлікти мають позитивну роль – за певних умов сприяють збереженню соц. системи або позитивним змінам у ній, зумовлюють відкриття в економічній і технологічній сферах. Конфліктні процеси за певних умов сприяють пристосуванню соціальної системи до нових обставин. Не може існувати згоди серед всіх верств населення, тому соціальна напруженість суспільства є постійною; але конфлікт, особливо соціально контрольований, дозволяє краще пізнавати один одного і навіть зближуватись в межах однієї спільноти. Конфлікт сприяє соціальним змінам і виникненню всього нового. Нарешті, конфлікт із зовнішнім ворогом краще гуртує суспільство проти нього.
Р.Дарендорф у своїй конфліктній моделі суспільства напротивагу положенням структурно-функціонального аналізу затвердив положення: 1) кожне суспільство перебуває у процесі безперервних повсякденних змін; 2) у кожному суспільстві соц. конфлікти є повсюдними; 3) кожен елемент суспільства сприяє його інтеграції та змінам; 4) кожне суспільство ґрунтується на насильстві одних над іншими. Діалектика влади і опір владі – рушійна сила історії, а влада неминуче породжує конфлікти. Р.Дарендорф вважає, що конфлікти як природний стан суспільства потрібно регулювати, не допускаючи «соц. потрясінь».
Основні риси конфліктної соц. парадигми: - соціальні системи роздирають суперечності; - соц. системи прагнуть до змін; - в основі соц. життя лежать непримиренні інтереси, тому конфлікт - це постійний органічний внутрішній стан кожної соц. системи; - соціальні конфлікти мають позитивне значення, сприяючи адаптації суспільства до змін і прогресу; - конфлікти вимагають соц. контролю для запобігання соц. вибухів і руйнації системи, а соціологія посідає провідне місце у профілактиці конфліктів і їх оптимальному розв’язанню.
1. Болотіна Є.В., Мішура В.Б. Соціологія. Навчальний посібник. – К.: Центр навчальної літератури, 2007. – 128 с. 2. Викладання соціології: досвід інноваційних прийомів: Навчальний посібник. – К.: Центр учбової літератури, – 2008. – 280 с. 3. Ґіденс Е. Соціологія / Пер. С англ. В.Шовкун, А.Олійник; Наук. ред. О.Іващенко. – К.: Основи, 1999. – 726 с.
Читайте також:
|
||||||||
|