Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Список рекомендованої літератури

Теорія конфліктів Р.Дарендорфа, Л.Козера.

 

У сер. 60-х років ХХ ст. у структурно-функціональному підході західної соціології як протест проти теорії стабільності, порядку соц. системи виникає теорія конфліктуконфліктологічна парадигма. Основоположники – Чарльз Мілс (1916 – 1962), Льюїс Козер (1913 – 2003), Ральф Дарендорф ( нар. 1929).

 

Основне положення теорії: будь-якому суспільству притаманні нестабільність і конфлікти. На думку Л.Козера, іноді конфлікти мають позитивну роль – за певних умов сприяють збереженню соц. системи або позитивним змінам у ній, зумовлюють відкриття в економічній і технологічній сферах. Конфліктні процеси за певних умов сприяють пристосуванню соціальної системи до нових обставин. Не може існувати згоди серед всіх верств населення, тому соціальна напруженість суспільства є постійною; але конфлікт, особливо соціально контрольований, дозволяє краще пізнавати один одного і навіть зближуватись в межах однієї спільноти. Конфлікт сприяє соціальним змінам і виникненню всього нового. Нарешті, конфлікт із зовнішнім ворогом краще гуртує суспільство проти нього.

 

 

Р.Дарендорф у своїй конфліктній моделі суспільства напротивагу положенням структурно-функціонального аналізу затвердив положення:

1) кожне суспільство перебуває у процесі безперервних повсякденних змін;

2) у кожному суспільстві соц. конфлікти є повсюдними;

3) кожен елемент суспільства сприяє його інтеграції та змінам;

4) кожне суспільство ґрунтується на насильстві одних над іншими.

Діалектика влади і опір владі – рушійна сила історії, а влада неминуче породжує конфлікти. Р.Дарендорф вважає, що конфлікти як природний стан суспільства потрібно регулювати, не допускаючи «соц. потрясінь».

 

Основні риси конфліктної соц. парадигми:

- соціальні системи роздирають суперечності;

- соц. системи прагнуть до змін;

- в основі соц. життя лежать непримиренні інтереси, тому конфлікт - це постійний органічний внутрішній стан кожної соц. системи;

- соціальні конфлікти мають позитивне значення, сприяючи адаптації суспільства до змін і

прогресу;

- конфлікти вимагають соц. контролю для запобігання соц. вибухів і руйнації системи, а

соціологія посідає провідне місце у профілактиці конфліктів і їх оптимальному

розв’язанню.

 

 

1. Болотіна Є.В., Мішура В.Б. Соціологія. Навчальний посібник. – К.: Центр навчальної літератури, 2007. – 128 с.

2. Викладання соціології: досвід інноваційних прийомів: Навчальний посібник. – К.: Центр учбової літератури, – 2008. – 280 с.

3. Ґіденс Е. Соціологія / Пер. С англ. В.Шовкун, А.Олійник; Наук. ред. О.Іващенко. – К.: Основи, 1999. – 726 с.

  1. Лукашевич М.П., Туленков М.В. Соціологія. Базовий курс: Підручник. – К.: Каравела, 2006. – 312 с.
  2. Нестуля О.О. Соціологія: практикум. Модульний варіант: Навч. пос. Для студ. вищ. навч. закл. – К.: Центр учбової літератури, 2009. – 272 с.
  3. Соціологія: Підручник / За редакцією В.П. Андрущенка, М.І.Горлача. – Харків – Київ, 1998 – 624 с.
  4. Соціологія: Підручник / За редакцією Н.П.Осипової - К.: Юрінком Інтер, 2003. – 336 с.
  5. Соціологія: Підручник /За редакцією В.М.Пічі. - Львів: "Магнолія плюс", 2004. – 277 с.
  6. Черниш Н.Й. Соціологія: Підручник за рейтингово-модульною системою навчання. – 5-те вид., перероб. і доп. – К.: Знання, 2009. – 468 с.

Читайте також:

  1. VІ. СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНИХ ДЖЕРЕЛ
  2. В 30-х роках було зроблено спробу систематизувати курс методики викладання літератури. Виходять такі праці.
  3. В.М.Шоботов. Цивільна оборона: Навчальний посібник. – Київ: «Центр навчальної літератури», 2004. – 438
  4. Вимоги до бібліографічного опису наукової літератури
  5. Виникнення куртуазної літератури.
  6. Виникнення права інтелектуальної власності на твори науки, літератури, мистецтва та об’єкти суміжних прав
  7. Відмінності в розвитку літератури у демократичних і тоталітарних державах
  8. Деякі проблеми сучасної української літератури для дітей.
  9. Джерела дитячої літератури.
  10. Для підсилення ефекту доцільно заздалегідь підготуватися і надіслати тези доповіді і список виступаючих у дебатах.
  11. Додати блоки в список
  12. Жанрово-тематична специфіка літератури латинською мовою




Переглядів: 516

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Структурний функціоналізм Т.Парсонса та Р.Мертона. | Правовий стан особи, його види

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.