1. Поняття змісту освіти, його розвиток, становлення і сучасний стан.
2. Єдність загальної, політехнічної та професійної освіти як основних компонентів змісту шкільної освіти.
3. Стандартизація освіти в основній школі. Базовий навчальний план середньої загальноосвітньої школи.
4. Гуманізація і демократизація змісту освіти засобами національної культури і традицій.
1. Поняття змісту освіти: розвиток, становлення і сучасний стан
Державні документи, що визначають зміст освіти та шляхи його вдосконалення:
1. Закони України „про освіту”(1996),
2. Державні стандарти загальної середньої освіти в Україні (1997),
3. „Про загальну середню освіту”(1999),
4. Державна національна програма „Освіта” /Україна XXI століття/,
5. Національна доктрина розвитку освіти в Україні в XXI столітті (2002),
6. Концепція загальної середньої освіти (12-річна школа) (2002).
Освіта – це процес і результат засвоєння систематичних знань, умінь і навичок, одержаних у результаті навчання і за певний його період.
Питання «чого навчати дітей у школі» є одним із найдискусійніших у педагогічній науці та практиці. Як найкраще підготувати дітей до майбутнього життя, забезпечивши їх соціалізацію? Які знання та вміння є для них найнеобхідніші? Як визначити зміст освіти?