МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Список використаної літературиСловник термінів Адаптація– це зміна рівня чутливості аналізатора до інтенсивності подразника. Аналізатор – складний нервовий апарат, який здійснює функцію аналізу і синтезу подразнень зовнішнього та внутрішнього середовища організму. Верхній абсолютний поріг чутливості – максимальна величина подразника, при якій ще зберігається відчуття. Відчуття – це пізнавальний психічний процес безпосереднього чуттєвого відображення (пізнання) окремих властивостей явищ та предметів об’єктивного світу, що виникає при їх безпосередньому впливі на органи чуття i збудженні нервових центрів кори головного мозку. Закон Фехнера – основний психофізичний закон, згідно якого відчуттязростають в алгебраїчній послідовності, в той час як інтенсивність подразників змінюється в геометричній прогресії, тобто сила відчуття знаходиться в прямопропорційній залежності від логарифма інтенсивності фізичного подразника. Закон Бугера-Вебера – один з основних законів психофізики і характеризує поріг розрізнення, згідно якого при зміні інтенсивності подразника на певну постійну величину з’являється ледь помітна зміна у відчуттях. Модальність – одна з основних властивостей відчуттів, їхня якісна характеристика (колір – у зорі, тон і тембр – у слуху, характер запаху – у нюху тощо). Нижній абсолютний поріг чутливості – мінімальна величина подразника, при якій виникає ледь помітне відчуття. Поріг розрізнення – найменша зміна в силі подразника, яка може бути відображена цим аналізатором. Сенсибілізація– це підвищення чутливості в результаті взаємодії аналізаторів, а також систематичних вправ. Синестезія (одночасне відчуття)– додаткове відчуття, яке виникає під впливом подразника, наприклад, кольоровий слух, коли звук викликає не тільки слухові відчуття, а й кольорові. Рецептор – периферійний відділ аналізатора, що реагує на певний вид фізичної енергії і переробляє її в певне нервове збудження (нервовий імпульс). Чутливість – це здатність аналізатора реагувати на дію адекватного подразника, відчувати його. 1. Большая психологическая энциклопедия. – М.: Эксмо, 2007. – 544 с. 2. Збірник завдань із загальної психології / За ред. проф. В.С. Мерліна. – К.: Вища школа, 1977. – 231 с. 3. Казаков В.Г., Кондратьева Л.Л. Психология: Учебн. для индустр.-пед. техникумов. – М.: Высш. шк., 1989. – 383 с. 4. М’ясоїд П.А. Загальна психологія: Навч. посіб. – 3-є вид., випр. – К.: Вищ. шк., 2004. – 487 с. 5. Немов Р.С. Психология: Ученик для студ. высш. пед. учеб. заведений: В 3-х кн. – Кн. 1: Общие основы психологии. – 4-е изд. – М.: Владос, 2001. – 688 с. 6. Пашукова Т.І., Допіра А.І., Дьяконов Г.В. Практикум із загальної психології / За ред. Т.І. Пашукової. – К.: Т-во «Знання», КОО, 2000. – 204 с. 7. Платонов К.К. Занимательная психология. – М.: Молодая гвардия, 1964. – 384 с. 8. Психологія: конспект лекцій для студентів: Метод. посіб. / Мартинюк І.А., Полозенко О.В., Стахневич В.І. та ін. – К.: НАУ, 2006. – 80 с. 9. Шостак В.І. Природа наших відчуттів. – К.: Рад. шк., 1989. – 118 с. 10. Штейнмец А.Э. Пособие для самостоятельной работы по общей психологии: Учеб. пособие. – Смоленск: СГПИ им. К. Маркса, 1986. – 80 с. Читайте також:
|
||||||||
|