МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ВисновокКонституційний проект характеризується рядом вихідних позицій щодо формування основ суспільного і державного устрою. В ньому визначений порядок утворення органів державної влади, їх співвідношення між собою, а також шляхи і способи вирішення юридичних коллізій. Визначено суб’єкти державно-правових відносин: державу, народ (нація), етнічні меншини, громадські об’єднання, громадяни, іноземні громадяни, депутати всіх рівнів, державні органи і посадові особи. Закріплено основні права громадян, які С.С.Дністрянський розглядав у двох аспектах: юридично-аксиологічному (права і свободи громадянина як вища цінність) і природноправовому (вроджений характер і невід’ємність основних прав і свобод громадян). Як представник соціологічної школи права, поряд з існуючими юридичними школами та напрямками С.С. Дністрянський обгрунтував свою теорію «суспільних зв’язків. Наукова новизна обгрунтованих вченим положень полягає в наявності підходу до вивчення права як соціологічного інституту та соціального регулятора суспільних відносин.
Виникненню фахової юридичної науки в Україні сприяло збагаченню вітчизняної державно-правової думки працями таких всесвітньо відомих учених-правників, як Олександр Кістяківський, Богдан Кістяківський, Михайло Влалимарський - Буданов та ін. Теоретичні праці українських вчених-правників були спрямовані на вивчення етичної сторони права, його соціальної природи, в якій виявляється суспільне значення юридичних інститутів. Наприклад, Б. Кістяківський, як прихильник теорії правового самовизначення держави, вважав, що єдиним творцем правових норм є держава. Найпершою вимогою існування держави є неодмінне дотримання нею створених норм. При такій умові право перебудовує державу і перетворює її на правове явище. М. Владимирський-Буданов створив оригінальну концепцію західноруського права, яка стала ідейним та науковим джерелом для подальшого дослідження українського права його учнями і послідовниками, відомими вченими М. Ясинським, О. Малиновським, М. Максимейком, Г. Демченком. Насамкінець необхідно наголосити, що українські автори концепцій про державу і право були попереду багатьох мислителів Західної Європи з питань природного права, панування в державі закону, місцевого самоврядування; у співвідношенні держави і особистості переважна більшість із них на перше місце ставили інтереси людини, а метою держави вважали забезпечення прав і свобод кожного індивіда, перед яким держава має цілу низку обов'язків, насамперед йдеться про ідею демократичної правової держави і громадянського суспільства. Читайте також:
|
||||||||
|