Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Підсумки теми

ü Суттю управління (менеджменту) є координування роботи окремих людей. Зміст цієї діяльності розкривається у плануванні, організації, мотивації та контролі.

ü Планування — це сукупність методів, що забезпечує спільне спрямування діяльності окремих людей, ланок, підрозділів підприємства. Важливим методом планування є складання бізнес-плану.

ü Організація — це певна структура підприємства, тобто створення його підрозділів, розподіл функцій та повноважень, забезпечення руху інформації між керівниками та виконавцями у прямому і зворотному напрямах.

ü Мотивація — це вплив на потреби людей та їх очікування, що досягається через оцінку результатів роботи, певну матеріальну винагороду, просування по службі тощо.

ü Контроль — це перевірка відповідності фактичного стану речей визначеній меті.

ü Значну роль у формуванні сучасної науки про управління відіграли такі школи: науковий напрям, класична, або адміністративна школа, школа людських відносин, так званий ситуаційний підхід.

ü Управлінська діяльність ґрунтується на здатності до прийняття рішень. Процедура прийняття управлінського рішення включає такі моменти: формування проблеми, визначення критеріїв та обмежень, виявлення альтернатив, вибір кращого варіанта.

ü У зарубіжному менеджменті є дві основні моделі: американська та японська, які мають певні відмінності. В сучасній економічній практиці західних країн використовуються елементи обох моделей, що веде до взаємозбагачення конкретних систем управління.

МОЖЛИВОСТІ ПРАКТИЧНОГО ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ ІЗ ТЕМИ

Ø У цій темі ви одержали уявлення про корисну і цікаву професію менеджера. Можливо, знання основних функцій, вимог, якостей менеджера знадобиться у вашій праці, якщо вона буде пов’язана з управлінням. Проте за будь-яких обставин людина в процесі своєї життєдіяльності здійснює управління, принаймні, своїми діями, часом коштами. Це — неодмінна умова її життєвого успіху, самовираження. Практичні поради, подані в темі, необхідні вам уже сьогодні. Займайтесь самоуправлінням, самоменеджментом, і це стане першим кроком до самостійного, змістовного життя.

Контрольні запитання та завдання

1. Управління ґрунтується на вмінні організувати діяльність людей, тобто налагоджувати горизонтальні та вертикальні зв’язки. Визначте, які з названих дій менеджера стосуються зв’язків горизонтальних (координації дій), а які — вертикальних (субординації):

• через перевантаженість виробничого відділу в межах підприємства створено новий відділ: конструкторський;

• керівник збирає інформацію про ставлення підлеглих до ідеї нової моделі офісного обладнання;

• підприємству Aкерівництвом визначений новий постачальник напівфабрикатів — підприємство C;

• творча група, яка раніше підпорядковувалася керівникові проекту B, дістала нового керівника, що очолює проект D.

2. Прийміть управлінське рішення — оберіть один із трьох варіантів:

А. Ви є власником 1 т яблук, роздрібна ціна на які в вашому регіоні на даний час — 1 грн. за кг. Витрати виробництва — 800 грн., витрати реалізації становитимуть не менше 100 грн.

Б. В іншому регіоні ці яблука можна продати за 2 грн. за кг, але витрати транспортування складуть додатково 600 грн. і при транспортуванні ви можете втратити 10% врожаю.

В. Підприємство, що займається тільки продажем овочів і фруктів, пропонує позбавити вас клопоту реалізації і хоче придбати яблука оптом за ціною 850 грн.

3. Процедура управлінського рішення має чотири етапи. Звернемося до ситуації, розглянутої у попередньому завданні, де ви вирішували, який варіант реалізації яблук обрати. Визначте ці чотири етапи щодо розглянутої ситуації, а саме: як треба сформулювати проблему? які прийняти критерії та обмеження? як визначити альтернативу? як обрати найкращий варіант?

4. Сподіваємося, ви вже маєте певні підприємницькі ідеї. Скориставшись схемою бізнес-плану, розробіть його власний варіант. Це можна зробити самостійно, за допомогою друзів або вчителя.

5. Пригадавши риси американського та японського менеджменту, спрогнозуйте, як би діяв американський та японський менеджер у таких ситуаціях:

• один із підрозділів підприємства не виконав визначеного йому завдання;

• вирішується питання про обрання нового керівника підрозділу; є два претенденти: один — працює на підприємстві 10 років і відзначається вмінням об’єднувати людей; інший — працює на фірмі недовго, але закінчив кращий університет країни, має значні особисті успіхи і мріє про блискучу кар’єру.


Читайте також:

  1. III. ПІДСУМКИ
  2. III. підсумки уроку
  3. III. ПІДСУМКИ УРОКУ
  4. III. ПІДСУМКИ УРОКУ
  5. Iv. підсумки уроку
  6. IV. ПІДСУМКИ УРОКУ
  7. Iv. підсумки уроку
  8. IV. ПІДСУМКИ УРОКУ
  9. V. ПІДСУМКИ УРОКУ
  10. V. ПІДСУМКИ УРОКУ
  11. V. ПІДСУМКИ УРОКУ
  12. V. ПІДСУМКИ УРОКУ




Переглядів: 445

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Порівняльна характеристика японської та американської моделей менеджменту | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.