Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Підсумки теми

ü Податково-бюджетна (фінансова) політика полягає у маніпулюванні податками та державними витратами. Вона може використовуватись як стимулююча в період спаду та як стримуюча в період піднесення.

ü Податкова система країни — це певний порядок стягування податків, у межах якого визначаються: суб’єкти, об’єкти оподаткування, податкові ставки та механізми стягування податків.

ü Податки бувають прямими (особистий прибутковий, податок на прибуток корпорацій, на майно та платежі по соціальному страхуванню) та непрямими (акцизи, податок на додану вартість, мито).

ü Велику стимулюючу роль відіграють податкові пільги (неоподатковуваний мінімум зарплати, капітальні знижки, податковий кредит, соціальні знижки, прискорена амортизація).

ü Податки становлять основну частину державного бюджету. Крім них, державний бюджет формується за рахунок неподаткових надходжень. Видатками держбюджету є: витрати на державне управління, соціальний захист населення, соціальну сферу, державні капіталовкладення (інвестиції) тощо.

ü Бюджетна система країни складається з різних (вищий, середній, нижчий) рівнів. Бюджет кожного рівня спеціалізується на своїх надходженнях і видатках.

ü В умовах дефіциту держбюджету виникає державний борг, відшкодування якого здійснюється за рахунок продажу державних цінних паперів (ощадних бонів, скарбницьких бонів і векселів).

МОЖЛИВОСТІ ПРАКТИЧНОГО ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ ІЗ ТЕМИ

Ø Після вивчення цієї теми має змінитись ваше ставлення до податків, якщо воно було раніше негативним. Тепер ви сприйматимете їх не лише як тягар, що покладається на громадян державою, але й як суспільно корисне явище.

Ø Тепер ви розумієте механізм сплати податків і, знаючи розмір власних заробітків та існуючі податкові ставки, зможете перевірити, чи правильно обкладені податком ваші доходи, доходи ваших батьків.

Ø Знання всіх видів податків, що їх має сплачувати громадянин, допоможе вам у спілкуванні з представниками податкової адміністрації, при заповненні податкової декларації.

Ø Знаючи причини та наслідки появи дефіциту бюджету, ви зможете критично оцінити ті політичні програми, які передбачають збільшення соціальних витрат, але не містять рекомендацій щодо збільшення доходів бюджету.

Контрольні запитання та завдання

1. Заповніть таблицю, спираючись на те, що ви знаєте про податки:

 

 

2. Податок на прибуток корпорації визначено в обсязі 35 тис. дол. Оподаткований прибуток становив 125 тис. дол. Якою була ставка оподаткування?

3. У 1997 р. видатки консолідованого бюджету України становили 43086,0 млн. грн., а доходи — 36889,6 млн. грн.

Чи був бюджет дефіцитним? Якщо так, то визначте абсолютний розмір дефіциту та його відносну величину у процентах до доходів та у процентах до видатків. На скільки треба було б збільшити доходи бюджету або скоротити витрати, щоб доходи і видатки балансувались?

4. У 1988 р. державний борг США становив 2 600,8 млрд. дол., а по боргових зобов’язаннях держава сплатила 154,2 млрд. дол. Визначте, якою в середньому була ставка сплачуваного державного процента за борговими зобов’язаннями? Як змінився процент, якщо відомо, що у 1940 р. норма процента по державному боргу становила 2,2%.

5. Дефіцит бюджету України 1997 р., що склав 6196,4 млн. грн., був профінансований так: 71,3% — державний борг (продаж державних цінних паперів), 27,1% — допомога міжнародних валютно-фінансових організацій? За рахунок яких джерел профінансована ще одна частина дефіциту. Розрахуйте розмір цієї частини (у % та у млн. грн.).


Читайте також:

  1. III. ПІДСУМКИ
  2. III. підсумки уроку
  3. III. ПІДСУМКИ УРОКУ
  4. III. ПІДСУМКИ УРОКУ
  5. Iv. підсумки уроку
  6. IV. ПІДСУМКИ УРОКУ
  7. Iv. підсумки уроку
  8. IV. ПІДСУМКИ УРОКУ
  9. V. ПІДСУМКИ УРОКУ
  10. V. ПІДСУМКИ УРОКУ
  11. V. ПІДСУМКИ УРОКУ
  12. V. ПІДСУМКИ УРОКУ




Переглядів: 341

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Схема 62 | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.