Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Роздіп 12 2 страница

Народний депутат має право брати участь у розгляді в органах державної влади і органах місцевого самоврядування пропозицій та вимог виборців, інших питань, пов'язаних зі здійсненням депу­татських повноважень, а також брати участь з правом дорадчого голосу в роботі сесій сільських, селищних, міських, районних у містах (у містах з районним поділом), районних і обласних рад та засіданнях їх органів. У разі потреби він має право залучати до участі в розгляді пропозицій, заяв і скарг, які надійшли на його ім'я, а також у прийомі громадян посадових осіб органів державної влади і органів місцевого самоврядування, керівників підприємств, установ та організацій. Керівник органу державної влади чи ор­гану місцевого самоврядування зобов'язаний бути присутній на прийомі народного депутата особисто або уповноважити на це замість себе іншу посадову особу за погодженням з народним де­путатом.

Народний депутат має право одержати інформацію з питань, пов'язаних зі здійсненням ним депутатських повноважень, від органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, які зобов'язані надати йому таку інформацію в порядку і строки, визначені законом, і зустрічатися з виборцями, колективами підприємств, установ та організацій, об'єднаннями громадян, у чому йому повинні невідкладно сприяти їх керівники, а також інші права, передбачені Конституцією України та закона­ми України.

У взаємовідносинах із засобами масової інформації народний депутат має право виступу з питань його депутатської діяльності не рідше одного разу в місяць у друкованих засобах масової інфор-


мації, на радіо (до 10 хвилин на місяць) та телебаченні (до 20 хви­лин на місяць), безкоштовно, засновником (співзасновником) яких є органи державної влади, організації або установи, що фінансу­ються повністю або частково за рахунок коштів державного бюд­жету. Редакції газет, засновниками яких є органи державної влади, зобов'язані публікувати подані народним депутатом матеріали не рідше одного разу на місяць обсягом до 1/16 загальної газетної площі. Редагування поданих народним депутатом матеріалів без його погодження забороняється. Народний депутат подає матеріа­ли в підготовленому до друку вигляді: статті, коментарю, інтерв'ю тощо.

Друковані та аудіовізуальні засоби масової інформації, заснов­ником (співзасновником) яких є органи державної влади чи орга­ни місцевого самоврядування, організації або установи, що фінан­суються повністю або частково за рахунок коштів державного чи місцевого бюджету, зобов'язані безкоштовно давати оголошення про зустріч виборців з народним депутатом і забезпечують висвіт­лення зустрічей народного депутата з виборцями, а також надають народному депутату не менше 15 хвилин ефірного часу на місяць для звіту перед виборцями.

Друковані засоби масової інформації регіональної та місцевої сфери розповсюдження на території області, закріпленої за народ­ним депутатом, обраним у багатомандатному виборчому окрузі, депутатською фракцією (групою), до якої він належить, засновни­ком (співзасновником) яких є органи державної влади, організації або установи, що фінансуються повністю або частково за рахунок коштів державного бюджету, зобов'язані публікувати подані на­родним депутатом авторські матеріали не рідше одного разу на місяць обсягом до 1/16 загальної газетної площі.

Права народного депутата України на забезпечення інформацією та на її використання регулюється статтею 19 Закону України "Про статус народного депутата України". Апарат Верховної Ради України зобов'язаний забезпечити його актами Верховної Ради України, а на вимогу й актами Президента України, нормативно-правовими актами Кабінету Міністрів України та інших централь­них органів виконавчої влади, рішеннями Конституційного Суду України, Верховного Суду України, офіційними матеріалами Ра­хункової палати і Центральної виборчої комісії. Органи влади Ав­тономної Республіки Крим, органи державної влади та органи


місцевого самоврядування при його зверненні зобов'язані надати йому офіційні матеріали про свою діяльність.

На вимогу народного депутата посадові особи органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ та організацій зобов'язані забезпечити його консультація­ми відповідних фахівців з питань депутатської діяльності й надати невідкладно, а за відсутності такої можливості — не пізніше як у п'ятиденний строк необхідну інформацію і документацію.

Апарат Верховної Ради України, виконавчі органи органів міс­цевого самоврядування, місцеві державні адміністрації, правоохо­ронні органи з питань, що входять до їх компетенції, зобов'язані забезпечити народному депутату безоплатну допомогу з правових питань, що виникають у зв'язку з виконанням його і депутатських повноважень.

Народний депутат має право ознайомлюватися з будь-якою конфіденційною та таємною інформацією з питань депутатської діяльності. Доступ до державної таємниці всіх ступенів секретності надається після взяття ним письмового зобов'язання щодо збере­ження державної таємниці.

Інформацію, яка становить державну таємницю і стала відомою народному депутатові України під час виконання покладених на нього повноважень, він має право використовувати лише для ви­конання цих повноважень, і не має права розголошувати її, якщо вона була йому надана під час підготовки чи розгляду питань, що були розглянуті на закритих засіданнях Верховної Ради України та її органів, або є конфіденційною чи таємною відповідно до закону і стала йому відомою у зв'язку з виконанням депутатських повно­важень.

Народний депутат не зобов'язаний повідомляти про джерело інформації, яку він використовує.

Важливою складовою статусу народного депутата України є його обов'язки.

Народний депутат зобов 'язаний:

• дбати про благо України і добробут українського народу, захи­
щати інтереси виборців і держави;

• додержувати вимог Конституції України, Закону України "Про
статус народного депутата України", закону про регламент Вер­
ховної Ради України та інших законів, присяги народного де­
путата України;


 

• бути присутній та особисто брати участь у засіданнях Верховної
Ради України та її органів, до складу яких його обрано;

• особисто брати участь у голосуванні з питань, що розглядають­
ся Верховною Радою України та її органами;

• виконувати доручення Верховної Ради України, відповідного
комітету, депутатської фракції (групи), тимчасової спеціальної
або тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України, до скла­
ду яких його обрано;

• інформувати Верховну Раду України та її органи, до складу яких
його обрано, про виконання доручень Верховної Ради України
та її органів;

• додержувати вимог трудової дисципліни і норм депутатської
етики;

• як член депутатської фракції (групи) додержуватись вимог По­
ложення про депутатську фракцію (групу); виконувати функції,
закріплені Положенням про депутатську фракцію (групу), від­
повідно до Закону України "Про статус народного депутата Ук­
раїни", закону про регламент Верховної Ради України та інших
законів України; представляти інтереси депутатської фракції
(групи) у комітеті, тимчасовій спеціальній або тимчасовій слід­
чій комісії, до складу яких його обрано;

• як член комітету, тимчасової спеціальної або тимчасової слідчої
комісії бути присутній на засіданнях комітету, підкомітету, тим­
часової спеціальної чи тимчасової слідчої комісії, до складу яких
його обрано, і брати участь у їх роботі; додержувати порядку і
норм депутатської етики на засіданнях комітету, його підкомі­
тетів, тимчасової спеціальної або тимчасової слідчої комісії та
робочих груп органів Верховної Ради України; виконувати до­
ручення комітету, підкомітету, тимчасової спеціальної чи тим­
часової слідчої комісії, визначені їх рішеннями;

• завчасно повідомляти про неможливість бути присутнім на за­
сіданні Верховної Ради України чи її органів керівників цих
органів;

• постійно підтримувати зв'язки з виборцями, вивчати громад­
ську думку, потреби і запити населення, а в разі потреби по­
відомляти про них Верховну Раду України та її органи, вносити
пропозиції та вживати в межах своїх повноважень заходи їх
урахування в роботі органів державної влади, органів місцевого
самоврядування, підприємств, установ та організацій;


інформувати виборців про свою депутатську діяльність через
засоби масової інформації, на зборах виборців періодично, але
не рідше двох разів на рік;

• розглядати звернення виборців відповідно до вимог та в по­
рядку, встановленому Законом України "Про звернення грома­
дян".

Народний депутат розглядає всі одержані ним пропозиції, заяви та скарги виборців, узагальнює їх, за необхідності вносить відпо­відні пропозиції до Верховної Ради України та її органів, а також до органів державної влади та органів місцевого самоврядування. У разі потреби він надсилає пропозиції, заяви і скарги громадян органам державної влади, органам місцевого самоврядування та їх посадовим особам, установам та організаціям, до повноважень яких входить розгляд звернень громадян чи вирішення порушених у них питань по суті. Про результати розгляду пропозицій, заяв та скарг громадян органи та посадові особи зобов'язані повідомити громадянина, від якого надійшло звернення, і народного депутата в терміни, встановлені Законом України "Про звернення гро­мадян";

• проводити особистий прийом громадян у дні, визначені Вер­
ховною Радою України для роботи з виборцями.

У разі залучення до участі в розгляді пропозицій, заяв і скарг, а також у прийомі громадян посадових осіб органів державної влади чи органів місцевого самоврядування, керівників підприємств, ус­танов та організацій не пізніше як за три дні до початку прийому народний депутат повідомляє їх про час і місце проведення прийо­му, а також про орієнтовне коло питань, які мають розглядатися на прийомі;

• здійснювати безпосередньо або із залученням своїх помічників-
консультантів, представників громадськості контроль за розгля­
дом в органах державної влади та органах місцевого самовряду­
вання, на підприємствах, в установах та організаціях пропо­
зицій, заяв та скарг громадян, які надійшли на його ім'я;

• використовувати депутатські бланки лише для офіційних за­
питів, звернень та листів, які він підписує власноручно.
Народний депутат зобов 'язаний також при оформленні на робо­
ту у Верховну Раду України, а потім щорічно протягом здійснення
своїх повноважень, але не пізніше як 1 березня року, наступного
за звітним фінансовим роком, подавати до органів податкової


служби України відомості про доходи та зобов'язання фінансового характеру, у тому числі й за кордоном, щодо себе і членів своєї сім'ї (дружина, чоловік, батьки, повнолітні діти), а також відомості про належні йому та членам його сім'ї (дружина, чоловік, батьки, повнолітні діти) нерухоме та цінне рухоме майно, вклади в банках і цінні папери.

Статус депутата місцевої ради визначається Конституцією України, законами України "Про статус депутатів місцевих рад" від 11 липня 2002 р., "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21 травня 1997 р. та ін.

Конституція України і прийнятий на її основі Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлюють, що до місцевих рад належать сільські, селищні, міські, районні та обласні ради, а їх депутати є депутатами рад.

Із Конституції України та інших законів України випливає, що депутат місцевої ради набуває повноважень у результаті обрання його до ради на основі реалізації загального, рівного та прямого виборчого права шляхом таємного голосування.

Депутати сільських, селищних, міських рад обираються грома­дянами України, які належать до відповідних територіальних гро­мад. Депутати районних, обласних рад обираються громадянами України, які належать до відповідних територіальних громад у ме­жах району, області, а депутати Верховної Ради Автономної Рес­публіки Крим обираються громадянами України, які проживають на території АРК.

Згідно із Законом України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, се­лищних, міських голів" вибори депутатів сільських і селищних рад проводяться за мажоритарною системою відносної більшості в одномандатних виборчих округах, на які поділяється вся територія відповідного села (кількох сіл, які добровільно об'єдналися у сіль­ську громаду) чи селища.

Вибори депутатів міських, районних у містах, районних, облас­них рад, міст Києва та Севастополя, а також вибори депутатів Вер­ховної Ради Автономної Республіки Крим проводяться за пропор­ційною системою: депутати обираються за виборчими списками від організацій політичних партій, виборчих блоків організацій політичних партій у багатомандатному виборчому окрузі, межі яко­го відповідно збігаються з межами міста, району у місті, району,


області, міст Києва і Севастополя, а також Автономної Республіки Крим.

Згідно зі статтею 2 Закону України "Про статус депутатів місце­вих рад" депутат сільської, селищної, міської, районної в місті, районної, обласної ради (далі — депутат місцевої ради) є представ­ником інтересів територіальної громади села, селища, міста чи їх громад і як представник територіальної громади, виборців свого виборчого округу зобов'язаний виражати і захищати інтереси від­повідної територіальної громади та її частини — виборців свого ви­борчого округу, виконувати їх доручення в межах своїх повнова­жень, наданих законом, брати активну участь у здійсненні місце­вого самоврядування.

Депутат місцевої ради є повноважним і рівноправним членом відповідної ради — представницького органу місцевого самовряду­вання і відповідно до закону наділяється всією повнотою прав, не­обхідних для забезпечення його реальної участі в діяльності ради та її органів. Він набуває свої повноваження в результаті його обрання відповідно до Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, се­лищних, міських голів", які починаються з дня відкриття першої сесії відповідної ради з моменту офіційного оголошення підсумків виборів відповідною територіальною виборчою комісією і закінчу­ються в день відкриття першої сесії цієї ради нового скликання, крім передбачених законом випадків дострокового припинення пов­новажень депутата місцевої ради, до складу якої його обрано.

Повноваження депутата місцевої ради припиняються достро­ково за наявності певних підстав, засвідчених офіційними доку­ментами, без прийняття рішення відповідної ради, зокрема:

• відкликання виборцями у встановленому законом порядку;

• припинення громадянства України або виїзду на постійне про­
живання за межі України;

• обрання або призначення на посаду, обіймання якої згідно з
Конституцією України і відповідним законом не сумісне з ви­
конанням депутатських повноважень;

• обрання депутатом іншої місцевої ради;

• визнання судом недієздатним або безвісно відсутнім;

• набрання законної сили обвинувальним вироком суду, за яким
його засуджено до позбавлення волі;

• смерті.


Повноваження депутата місцевої ради можуть припинятися до­строково також за рішенням відповідної ради з таких підстав:

• з набранням законної сили обвинувальним вироком суду, за
яким його засуджено до покарання, не пов'язаного з позбав­
ленням волі;

• за його особистою заявою про складання ним депутатських пов­
новажень.

Спори щодо дострокового припинення повноважень депутата місцевої ради вирішуються судом.

Загалом депутат місцевої ради здійснює свої повноваження, не залишаючи виробничу або службову діяльністю, але якщо такий депутат обраний секретарем сільської, селищної, міської ради, го­ловою, заступником голови районної, обласної, районної в місті ради, працює у відповідній раді на постійній основі, то не може суміщати свою службову діяльність з іншою роботою, у тому числі на громадських засадах (за винятком викладацької, наукової та творчої в позаробочий час), займатися підприємницькою діяль­ністю, одержувати від цього прибуток, якщо інше не передбачено законом.

За рішенням обласної, Київської та Севастопольської міських рад у раді на постійній основі може працювати депутат, обраний головою постійної комісії з питань бюджету.

Депутат місцевої ради, який перебуває на посаді керівника міс­цевого органу виконавчої влади чи на іншій посаді, на яку поши­рюються вимоги Конституції України та законів України щодо об­меження сумісництва, не може поєднувати службову діяльність на цій посаді з посадою сільського, селищного, міського голови, сек­ретаря сільської, селищної, міської ради, голови та заступника го­лови районної в місті, районної, обласної ради, а також з іншою роботою на постійній основі в радах, їх виконавчих органах та апа­раті.

Депутат місцевої ради не має права використовувати свій депу­татський мандат в цілях, не пов'язаних з депутатською діяльністю, і не повинен мати іншого представницького мандата.

Як представник інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу та член ради депутат місцевої ради, здійснюючи депутатські повноваження, повинен виконувати такі правила депу­татської етики:


• керуватися загальнодержавними інтересами та інтересами тери­
торіальної громади чи виборців свого виборчого округу, від
яких його, обрано;

• не використовувати депутатський мандат в особистих інтересах

чи в корисливих цілях;

• керуватись у своїй діяльності та поведінці загальновизнаними
принципами порядності, честі й гідності;

• не розголошувати відомостей, що становлять державну або ін­
шу таємницю, яка охороняється законом, інших відомостей з
питань, що розглядалися на закритих засіданнях ради чи її
органів і не підлягають за їх рішенням розголошенню, а також
відомостей, що стосуються таємниці особистого життя депута­
та місцевої ради або виборця, що охороняється законом, чи
стали йому відомі у зв'язку з його участю в депутатських пе­
ревірках;

• не допускати образливих висловлювань, не використовувати в
публічних виступах недостовірні або неперевірені відомості про
органи державної влади, органи місцевого самоврядування,
об'єднання громадян, підприємства, установи і організації, їх
керівників та інших посадових чи службових осіб, депутатських
груп, фракцій, окремих депутатів місцевих рад;

• не приймати будь-яких гонорарів, подарунків, не отримувати
винагород безпосередньо чи опосередковано за дії, пов'язані зі
здійсненням ним депутатських повноважень.
Регламентом ради чи статутом відповідної територіальної гро­
мади можуть бути встановлені також інші правила депутатської
етики і заходи впливу на депутатів місцевих рад, які порушують ці

правила.

Після набуття депутатом місцевої ради повноважень йому ви­даються посвідчення і нагрудний знак, зразки яких, а також Поло­ження про них затверджує Верховна Рада України.

Діяльність депутата місцевої ради поділяється на діяльність у виборчому окрузі і діяльність у раді та її органах. Відповідно до зазначеного він має як певні права, так і певні обов'язки.

У виборчому окрузі депутат місцевої ради зобов'язаний (стаття 10 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад"): • підтримувати зв'язок з виборцями, відповідною територіальною громадою, трудовими колективами і громадськими організа­ціями, які висунули його кандидатом у депутати місцевої ради,


а також колективами інших підприємств, установ, організацій незалежно від їх форми власності, органами місцевого самовря­дування, місцевими органами виконавчої влади, розташовани­ми на відповідній території;

• не рідше одного разу на півріччя інформувати виборців про ро­
боту місцевої ради та її органів, про виконання планів і про­
грам економічного й соціального розвитку, інших місцевих
програм, місцевого бюджету, рішень ради і доручень виборців;

• брати участь у громадських слуханнях з питань, що стосуються
його виборчого округу, в організації виконання рішень ради та
її органів, доручень виборців, у масових заходах, що здійсню­
ються органами місцевого самоврядування на території громади
або виборчого округу;

• вивчати громадську думку; вивчати потреби територіальної гро­
мади, інформувати про них раду та її органи, брати безпосеред­
ню участь у їх вирішенні;

• визначити і оприлюднити дні, години й місце прийому ви­
борців, інших громадян; вести регулярний, не рідше одного
разу на місяць, прийом виборців, розглядати пропозиції, звер­
нення, заяви і скарги членів територіальної громади, вживати
заходів забезпечення їх оперативного вирішення.

Депутат місцевої ради, який не виправдав довіри виборців, може бути в будь-який час відкликаний ними у встановленому за­коном порядку.

Депутат місцевої ради періодично, але не рідше одного разу на рік, зобов'язаний звітувати про свою роботу перед виборцями відповідного виборчого округу, об'єднаннями громадян. Орієн­товні строки проведення таких звітів визначає відповідна рада.

Звіт депутата місцевої ради повинен містити відомості про його діяльність у раді та в її органах, до яких його обрано, а також про роботу у виборчому окрузі, про прийняті радою та її органами рішення, про процес їх виконання, про особисту участь в обгово­ренні, прийнятті та в організації виконання рішень ради, її органів, а також доручень виборців свого виборчого округу. Звіт може бути здійснений у будь-який час на вимогу зборів виборців за місцем проживання, трудової діяльності або навчання, а також органів самоорганізації населення. Про час і місце звіту депутат не пізніше як за сім днів повідомляє виборців через місцеві засоби масової інформації або в інший спосіб.

7 5-211


Місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самовря­дування, їх посадові особи, керівники підприємств, установ і організацій державної й комунальної форм власності зобов'язані сприяти депутатам місцевих рад в організації їх звітів (зустрічей) перед (з) виборцями шляхом надання приміщень, інформаційних та інших довідкових матеріалів, необхідних депутату місцевої ради, на прохання депутата здійснювати інші заходи, пов'язані з проведенням його звіту (зустрічі) перед (з) виборцями, у тому числі сприяти оповіщенню виборців про час і місце його (її) про­ведення. Рішення з питань організації звітів (зустрічей) депутата перед (з) виборцями приймається на засіданні місцевої ради. У свою чергу, депутат місцевої ради інформує раду та її виконавчі органи про результати обговорення його звіту, зауважень і про­позицій, висловлених виборцями на адресу ради та її органів, а також про доручення, дані депутатові у зв'язку з його депутат­ською діяльністю.

Витрати, пов'язані зі звітами депутатів місцевої ради перед ви­борцями та зустрічами з ними, здійснюються за рахунок відповід­них місцевих бюджетів у межах затверджених на ці цілі видатків. Звіти і зустрічі депутатів місцевої ради перед (з) виборцями ви­світлюються засобами масової інформації.

Виборці можуть давати депутатові місцевої ради доручення на зборах під час його звітів чи зустрічей з питань, ідо випливають з потреб відповідного виборчого округу чи територіальної громади загалом. Таке доручення має бути підтримане більшістю учасників зборів, не повинно суперечити законодавству України, а його ви­конання має належати до відання місцевих рад та їх органів.

Доручення виборців, виконання яких потребує прийняття від­повідною радою або її виконавчим органом рішення, фінансових або інших матеріальних витрат, доводяться депутатом місцевої ради до відома відповідної ради, її органів. Ці доручення врахо­вуються при розробці планів і програм економічного та соціаль­ного розвитку відповідної території, місцевих економічних про­грам, при складанні бюджету, а також при підготовці рішень з інших питань.

У виборчому окрузі депутат місцевої ради має право (стаття 11 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад"): • офіційно представляти виборців свого виборчого округу та інте­реси територіальної громади в місцевих органах виконавчої вла-


ди, відповідних органах місцевого самоврядування, підприєм­ствах, установах і організаціях незалежно від форми власності з питань, що належать до відання органів місцевого самовряду­вання відповідного рівня;

• брати участь з правом дорадчого голосу в засіданнях інших
місцевих рад та їх органів, загальних зборах громадян за місцем
проживання, засіданнях органів самоорганізації населення, що
проводяться в межах території його виборчого округу;

• порушувати перед зазначеними вище органами і організаціями
та їх посадовими особами, а також керівниками правоохорон­
них та контролюючих органів питання, що стосуються інтересів
виборців, і вимагати їх вирішення;

• доступу до засобів масової інформації комунальної форми влас­
ності з метою оприлюднення результатів власної депутатської
діяльності та інформування про роботу ради в порядку, вста­
новленому відповідною радою;

• вносити на розгляд зазначених вище органів і організацій та їх
посадових осіб пропозиції з питань, пов'язаних з його депутат­
ськими повноваженнями у виборчому окрузі відповідно до за­
кону, брати участь у їх розгляді.

При здійсненні депутатських повноважень депутат місцевої ради має також право:

• на депутатське звернення, депутатський запит, депутатське за­
питання;

• на невідкладний прийом;

• вимагати усунення порушень законності і встановлення право­
вого порядку.

Депутат місцевої ради відповідальний перед виборцями свого виборчого округу і підзвітний їм. У своїй роботі у виборчому ок­рузі він взаємодіє з органами виконавчої влади, органами місце­вого самоврядування, органами самоорганізації населення, трудо­вими колективами, об'єднаннями громадян.

Депутатське звернення — це викладена в письмовій формі ви­мога депутата місцевої ради з питань, пов'язаних з його депутат­ською діяльністю, до місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб, а також до керів­ників правоохоронних та контролюючих органів, підприємств, ус­танов та організацій незалежно від форми власності, розташованих на території відповідної ради, здійснити певні дії, вжити заходів


чи дати офіційне роз'яснення з питань, що входять до їх компе­тенції.

Зазначені органи і керівники зобов'язані в десятиденний строк розглянути порушене депутатом питання і відповісти йому, а за потреби додаткового вивчення чи перевірки дати йому відповідь не пізніше як у місячний строк.

Якщо депутатське звернення з об'єктивних причин не може бути розглянуто у встановлений строк, то депутату місцевої ради зобов'язані письмово повідомити про це з обґрунтуванням мотивів необхідності продовження строку розгляду.

Депутат місцевої ради може взяти участь у розгляді свого звер­нення, про що місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування та їх посадові особи, керівники підприємств, уста­нов та організацій незалежно від форми власності, розташованих на території відповідної ради, повинні повідомити йому завчасно, але не пізніше як за п'ять календарних днів.

Якщо депутат місцевої ради не задоволений результатами роз­гляду свого звернення або якщо місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування та їх посадові особи, керівники підприємств, установ та організацій незалежно від форми влас­ності, розташованих на території відповідної ради, ухиляються від вирішення порушеного у зверненні питання у встановлений строк, він має право внести депутатський запит.

Депутатський запит — це підтримана радою вимога депутата місцевої ради до посадових осіб ради і її органів, сільського, селищного, міського голови, керівників підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, які розташовані або зареєстровані на відповідній території, а депутата міської (міста об­ласного значення), районної, обласної ради — також до голови місцевої державної адміністрації, його заступників, керівників відділів і управлінь з питань, які входять до відання ради.

Депутатське запитання — це засіб одержання депутатом місце­вої ради інформації або роз'яснення з тієї чи іншої проблеми. Відповідь на запитання може бути оголошена на сесії ради або дана депутату місцевої ради індивідуально. Запитання не включається до порядку денного сесії, не обговорюється й рішення щодо нього не приймається.

У раді та її органах депутат місцевої ради зобов'язаний додер­жувати Конституції України та законів України, актів Президента


України, Кабінету Міністрів України, регламенту ради та інших нормативно-правових актів, що визначають порядок діяльності ради та її органів; брати участь у роботі ради, постійних комісій та інших її органів, до складу яких він входить, всебічно сприяти ви­конанню їх рішень; виконувати доручення ради, її органів, сіль­ського, селищного, міського голови чи голови ради; інформувати їх про виконання доручень.


Читайте також:

  1. I. ОБРАЗОВАНИЕ СОЕДИНЕННЫХ ШТАТОВ 14 страница
  2. А. В. Дудник 1 страница
  3. А. В. Дудник 10 страница
  4. А. В. Дудник 11 страница
  5. А. В. Дудник 12 страница
  6. А. В. Дудник 2 страница
  7. А. В. Дудник 3 страница
  8. А. В. Дудник 4 страница
  9. А. В. Дудник 5 страница
  10. А. В. Дудник 6 страница
  11. А. В. Дудник 7 страница
  12. А. В. Дудник 8 страница




Переглядів: 372

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Роздіп 12 1 страница | Роздіп 12 3 страница

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.028 сек.