МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Роздіп 12 6 страницаПовноваження голів місцевих державних адміністрацій припиняються Президентом України в разі: • порушення ними Конституції України і законів України; • втрати громадянства, виявлення факту подвійного громадянства; • визнання судом недієздатним; • виїзду на проживання в іншу країну; • набрання законної сили обвинувальним вироком суду; • порушення вимог несумісності; • з власної ініціативи Президента України з підстав, передбаче • висловленням недовіри більшістю (дві третини) голосів складу • подання заяви про звільнення з посади за власним бажанням. Повноваження голів місцевих державних адміністрацій можуть бути припинені Президентом України в разі прийняття відставки голови відповідної обласної державної адміністрації; подання Кабінету Міністрів України з підстав, передбачених законодавством про державну службу; висловлення недовіри простою більшістю голосів складу відповідної ради. Повноваження голів місцевих державних адміністрацій припиняються також у разі їх смерті. У разі обрання нового Президента України голови місцевих державних адміністрацій продовжують здійснювати свої повноваження до призначення в установленому порядку нових голів місцевих державних адміністрацій. Повноваження голів місцевих державних адміністрацій встановлені статтею 39 Закону України "Про місцеві державні адміністрації". Склад місцевих державних адміністрацій формують голови місцевих державних адміністрацій, а примірні переліки управлінь, відділів та інших структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій, а також типові положення про них затверджує Кабінет Міністрів України. Місцеві державні адміністрації підзвітні та підконтрольні радам у частині повноважень, делегованих їм відповідними районними чи обласними радами, а також органам виконавчої влади вищого рівня. Місцева державна адміністрація покликана захищати права та законні інтереси громадян і держави, забезпечувати комплексний соціально-економічний розвиток території та реалізацію державної політики у визначених законодавством сферах управління. Вона діє на засадах законності, гласності, поєднання загальнодержавних і місцевих інтересів, взаємодії з відповідними представницькими органами та органами місцевого самоврядування. Наприклад, стосовно останнього обласна державна адміністрація чи Київська або Севастопольська міська виконує такі функції: • здійснює організаційне, матеріально-технічне та інше забезпе • забезпечує виконання рішень відповідно обласної, Київської, • надає допомогу депутатам, постійним комісіям відповідно об • не втручається у здійснення органами місцевого самоврядуван • сприяє органам місцевого самоврядування у вирішенні питань У процесі виконання своїх повноважень місцева державна адміністрація координує діяльність з органами прокуратури, внутрішніх справ, служби безпеки, державною контрольно-ревізійною службою та іншими органами контролю, установами та організаціями, що належать до системи центральних органів державної виконавчої влади. Місцева державна адміністрація розвиває відносини з підприємствами, установами та організаціями, що належать до сфери управління інших органів, на податковій, договірній та іншій визначеній законодавством основі в інтересах задоволення потреб населення та соціально-економічного розвитку території. Вона не втручається в господарську діяльність підприємств, установ і організацій, крім випадків, передбачених законодавством. Місцева державна адміністрація є юридичною особою, має печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, рахунки в установах банків України. На будинку, в якому розміщується місцева державна адміністрація, піднімається Державний Прапор України і встановлюється вивіска за єдиним зразком, затвердженим Кабінетом Міністрів України. Завдання місцевих державних адміністрацій викладені у статті і 19 Конституції України та статті 2 Закону України "Про місцеві державні адміністрації". Вони на відповідній території забезпечують: • виконання Конституції та законів України, актів Президента • законність і правопорядок, додержання прав і свобод грома • виконання державних і регіональних програм соціально-еконо • підготовку та виконання відповідних бюджетів і програм; • взаємодію з органами місцевого самоврядування; • реалізацію інших наданих державою, а також делегованих від Делегування повноважень районних і обласних рад відповідним місцевим державним адміністраціям відбувається на підставі статті 44 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21 травня 1997 р. Вона встановлює, що районні, обласні ради делегують відповідним місцевим державним адміністраціям такі повноваження: • підготовку та внесення на розгляд ради проектів програм со • підготовку пропозицій до програм соціально-економічного та • забезпечення збалансованого економічного й соціального роз • підготовку та подання до відповідних органів виконавчої влади • сприяння інвестиційній діяльності на території району, об • об'єднання на договірних засадах коштів підприємств, установ чення та на заходи з охорони навколишнього природного середовища; • залучення в порядку, встановленому законом, підприємств, ус • затвердження маршрутів і графіків руху місцевого пасажир • підготовку питань про визначення в установленому законом по • організацію охорони, реставрації та використання пам'яток істо • підготовку висновків щодо проектів місцевих містобудівних • видачу забудовникам відповідно до законодавства архітектурно- • забезпечення відповідно до законодавства розвитку науки, усіх • підготовку та подання на затвердження ради пропозицій щодо що мають екологічну, історичну, культурну або наукову цінність, пам'ятками історії чи культури, які охороняються законом; • здійснення необхідних заходів щодо ліквідації наслідків еколо • координацію діяльності місцевих землевпорядних органів на • здійснення контролю за використанням коштів, що надходять у Додатково до зазначених обласні ради делегують обласним державним адміністраціям такі повноваження: • визначення відповідно до закону розміру відрахувань під • у випадках, передбачених законом, погодження з відповідни • підготовка проектів рішень про зарахування лісів до категорії • прийняття в установленому законом порядку рішень про забо • визначення відповідно до законодавства режиму використання • затвердження для підприємств, установ і організацій, розташо На виконання Конституції України, законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, власних і делегованих по- вноважень голова місцевої державної адміністрації в межах своїх повноважень видає розпорядження, а керівники управлінь, відділів та інших структурних підрозділів — накази. Розпорядження голів місцевих державних адміністрацій, прийняті в межах їх компетенції, обов'язкові для виконання на відповідній території всіма органами, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами і громадянами. Рішення голів місцевих державних адміністрацій, що суперечать Конституції України та законам України, іншим актам законодавства України, можуть бути відповідно до закону скасовані Президентом України чи головою місцевої державної адміністрації вищого рівня. Окремі функції органів державної виконавчої влади згідно із Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" виконують виконавчі органи сільських, селищних, міських рад, але зрозуміло, вони не входять у систему цих органів. Особливості здійснення виконавчої влади в місті Києві встановлюються Законом України "Про столицю України місто-герой Київ" від 15 січня 1999 р. Зазначимо лише (на підставі Рішення Конституційного Суду України № 21-рп від 25 грудня 2003 p.), що Київська міська державна адміністрація є єдиним в організаційному плані органом, який виконує функції виконавчого органу Київської міської ради та паралельно функції місцевого органу виконавчої влади. З питань, віднесених до віддання місцевого самоврядування, цей орган підзвітний і підконтрольний Київській міській раді, а з питань здійснення повноважень у сфері виконавчої влади — Кабінету Міністрів України. Київську міську державну адміністрацію має очолювати лише особа, обрана Київським міським головою, яка Президентом України призначається головою Київської міської державної адміністрації. Як голова Київської міської державної адміністрації Київський міський голова з питань здійснення виконавчої влади відповідальний перед Президентом України і Кабінетом Міністрів України, підзвітний і підконтрольний Кабінету Міністрів України. На посадову особу, яка є Київським міським головою і одночасно головою Київської міської державної адміністрації, не поширюються вимоги щодо граничного віку перебування на державній службі. Верховна Рада України Законом України "Про внесення змін до Конституції України" від 8 грудня 2004 р. постановила викласти статті 113—115 Конституції України (розділ VI "Кабінет Міністрів України. Інші органи виконавчої влади") у такій редакції: "Стаття 113.Кабінет Міністрів України є вищим органом у системі органів виконавчої влади. Кабінет Міністрів України відповідальний перед Президентом України Верховною Радою України, підконтрольний і підзвітний Верховній Раді України у межах, передбачених цією Конституцією. Кабінет Міністрів України у своїй діяльності, керується цією Конституцією та законами України, а також указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України. Стаття 114.До складу Кабінету Міністрів України входять Прем'єр-міністр України, Перший віце-прем'єр-міністр, віце-прем'єр-міністри, міністри. Прем'єр-міністр України призначаються Верховною Радою України за поданням Президента України. Кандидатуру для призначення на посаду Прем'єр-міністра України вносить Президент України за пропозицією коаліції депутатських фракцій у Верховній Раді України, сформованої відповідно до статті 83 Конституції України, або депутатської фракції, до складу якої входить більшість народних депутатів України від конституційного складу Верховної Ради України. Міністр оборони України, Міністр закордонних справ України призначаються Верховною Радою України за поданням Президента України. Інші члени Кабінету Міністрів України призначаються Верховною Радою України за поданням Прем'єр-міністра України. Прем'єр-міністр України керує роботою Кабінету Міністрів України, спрямовує її на виконання Програми діяльності Кабінету Міністрів України, схваленої Верховною Радою України. Стаття 115.Кабінет Міністрів України складає повноваження перед новообраною Верховною Радою України. Прем'єр-міністр України, інші члени Кабінету Міністрів України мають право заявити Верховній Раді України про свою відставку. Відставка Прем'єр-міністра України, прийняття Верховною Радою України резолюції недовіри Кабінету Міністрів України мають наслідком відставку всього складу Кабінету Міністрів України. У цих випадках Верховна Рада України здійснює формування нового складу Кабінету Міністрів України у строки і в порядку, що визначені цією Конституцією. Кабінет Міністрів України, який склав повноваження перед новообраною Верховною Радою України або відставку якого прийнято Вер- ховною Радою України, продовжує виконувати свої повноваження до початку роботи новосформованого Кабінету Міністрів України". Питання для самоконтролю 1. Поняття виконавчої влади. 2. Кабінет міністрів України — вищий орган у системі органів ви 3. Центральні органи виконавчої влади. Порядок їх формування, 4. Місцеві органи виконавчої влади. Порядок їх формування, 5. Делеговані повноваження місцевих органів виконавчої влади. 6. Особливості здійснення виконавчої влади в Автономній Рес Розділ 15 Конституційно-правові засади здійснення правосуддя в Україні Правосуддя — самостійна галузь державної діяльності, яку здійснює суд шляхом розгляду й вирішення в судових засіданнях в особливій встановленій законом процесуальній формі цивільних, кримінальних та інших справ. Існування судової влади поряд із законодавчою та виконавчою є ознакою демократичності держави. Головне призначення судової влади — охорона членів суспільства від будь-якого свавілля — як від свавілля громадян, так і від неправильних дій власне держави, її органів, посадових осіб. Без здійснення такої діяльності держава не може вважатися правовою. Разом із законодавчою й виконавчою гілками влади судова входить у систему народовладдя. Вона забезпечує реалізацію важливих конституційних прав і свобод людини й громадянина, прав колективів і народу загалом. Демократичні засади організації та діяльності судової влади (участь суддів із народу — присяжних і засідателів, гласність, незалежність суддів, змагальність і рівноправність сторін) дають змогу розглядати її як особливий канал реалізації волі народу. Судова влада має всі ознаки державної влади. Рішення, що їх приймають судові органи в межах своєї компетенції, обов'язкові для всіх державних органів, посадових осіб і громадян. Судові органи застосовують різноманітні види державного примусу. Правомірною є характеристика судової влади як форми соціального регулювання у відповідній сфері суспільних відносин. При цьому судова влада має специфічні ознаки: • винятковість — "правосуддя в Україні здійснюється виключно судами" (стаття 124 Конституції України);
• особливий статус і режим діяльності посадових осіб — суддів, • особлива система контролю за діяльністю судової влади (тільки Основу судової влади в Україні становлять судові органи, різні за компетенцією та юрисдикцією. Вона реалізується шляхом здійснення правосуддя у формі цивільного, господарського, адміністративного, кримінального, а також конституційного судочинства. На підставі статті 124 Конституції України судочинство в Україні здійснюється Конституційним Судом України та судами загальної юрисдикції, а на підставі статті 125 Конституції України система судів загальної юрисдикції повинна будуватися за принципами територіальності та спеціалізації. Перший з них означає, що суди загальної юрисдикції створюються в районах, містах, областях, в Автономній Республіці Крим, а також, що діяльність окремих судів може поширюватися на певну територію, у тому числі й на кілька областей і на всю територію держави. Другий принцип передбачає спеціалізацію суддів зазначених судів, запровадження відповідних організаційних структур — галузевих судів для розгляду окремих категорій справ, зокрема кримінальних, цивільних, сімейних, адміністративних, як це передбачено Концепцією судово-правової реформи в Україні, схваленою Верховною Радою України 28 квітня 1992 р. Нині в Україні функціонує система судів загальної юрисдикції, встановлена Конституцією України та Законом України "Про судоустрій України" від 7 лютого 2002 р. На підставі статті 18 цього Закону цю систему становлять місцеві суди, апеляційні суди, Апеляційний суд України, вищі спеціалізовані суди і Верховний Суд України. Цією ж статтею встановлюється, що до системи судів загальної юрисдикції належить Касаційний суд України, але Конституційний Суд України своїм рішенням № 20-рп від 11 грудня 2003 р. визнав положення Закону України "Про судоустрій України" про утворення в системі судів загальної юрисдикції Касаційного суду України таким, що не відповідає Конституції України (є неконституційним). За статтею 125 Конституції України та статтею 47 Закону України "Про судоустрій України" найвищим судовим органом у системі судів загальної юрисдикції є Верховний Суд України. Він діє у складі Пленуму Верховного Суду України, Судової палати в цивільних справах; Судової палати у кримінальних справах; Судової палати в господарських справах; Судової палати в адміністративних справах. У складі Верховного Суду України діє також Військова судова колегія. Крім того, для вирішення внутрішніх організаційних питань діяльності Верховного Суду України діє Президія Верховного Суду України. Верховний Суд України очолює Голова Верховного Суду України, який обирається Пленумом Верховного Суду України строком на п'ять років шляхом таємного голосування і не може бути обраний на цю посаду більше як на два строки поспіль. До складу Верховного Суду України входять обрані на посаду безстроково судді Верховного Суду України, кількість яких встановлюється указом Президента України за поданням Голови Верховного Суду України, погодженим з Радою суддів України. До складу судових палат, що розглядають справи з питань юрисдикції спеціалізованих судів, призначаються судді, які мають стаж суддівської діяльності у відповідному вищому суді не менше трьох років або відповідному апеляційному спеціалізованому суді не менше п'яти років. Верховний Суд України здійснює правосуддя і забезпечує однакове застосування законодавства всіма судами загальної юрисдикції. Верховний Суд України виконує такі функції: • переглядає справи у зв'язку з винятковими обставинами у по • дає суддям роз'яснення з питань застосування законодавства на • складає висновок щодо наявності чи відсутності в діяннях, у
• звертається до Конституційного Суду України у випадках ви • веде і аналізує судову статистику, вивчає і узагальнює судову • у межах своїх повноважень вирішує питання, що випливають з • здійснює інші повноваження, передбачені законом. Суддя Верховного Суду України здійснює правосуддя в порядку, встановленому процесуальним законом, необхідні процесуальні та організаційні заходи з метою забезпечення своєчасного та якісного розгляду справ; бере участь у розгляді питань, що вносяться на засідання відповідної Судової палати та Пленуму Верховного Суду України; вивчає в судах нижчого рівня стан організації здійснення судочинства, подає їм методичну допомогу; аналізує судову практику, вносить у встановленому порядку пропозиції щодо її поліпшення і вдосконалення законодавства; здійснює інші передбачені законодавством повноваження. Судові палати Верховного Суду України мають такі повноваження: • здійснюють судочинство у справах, що належать до їх відання, • аналізують судову статистику і вивчають судову практику; • готують проекти постанов Пленуму Верховного Суду України; • здійснюють інші передбачені законом повноваження. Президія Верховного Суду України діє у складі Голови Верховного Суду України, його заступників, голів судових палат, секретаря Пленуму Верховного Суду України та суддів Верховного Суду України, кількісний склад яких визначається Пленумом Верховного Суду України. Президія Верховного Суду України виконує такі функції: • розглядає питання організації діяльності Верховного Суду Ук • затверджує персональний склад судових палат; заслуховує ін • розглядає матеріали узагальнення судової практики і аналізу • розглядає питання фінансування та організаційного забезпечен • розглядає питання роботи з кадрами суддів і працівників апара • затверджує положення про преміювання суддів і працівників • заслуховує інформацію голів апеляційних загальних судів та • виробляє пропозиції щодо кількості суддів у відповідних су • вирішує питання щодо заснування друкованих видань Верхов • вносять на розгляд Пленуму Верховного Суду України питання • здійснює інші передбачені законом повноваження. рідше як один раз на два місяці. Пленум Верховного Суду України є колегіальним органом, повноваження якого визначаються Конституцією України та Законом України "Про судоустрій України". До складу Пленуму Верховно- го Суду України входять усі судді Верховного Суду України, голови вищих спеціалізованих судів, їх перші заступники та голова Апеляційного суду України. Пленум Верховного Суду України здійснює такі повноваження: • відповідно до Конституції України обирає на посаду та звіль • утворює судові палати Верховного Суду України, визначає їх • визначає кількісний склад суддів Президії Верховного Суду Ук • призначає на посаду з числа суддів Верховного Суду України за Читайте також:
|
||||||||
|