Студопедия
Новини освіти і науки:
Контакти
 


Тлумачний словник






Розвиток картографічних знань в шкільному курсі географії

Робота із картою чи іншими картографічними творами є цікавою для школярів, бо включає зорову функцію пам’яті (нервовий зоровий канал вчетверо потужніший, ніж слуховий). Крім того, дітям завжди подобалися подорожі й екскурсії. Це слід використати для ”передачі“ учням знань. Навчити учнів картографічним словесним методам неможливо, тому для учнів слід підбирати відповідні картографічні твори, а не карти загалом.

У молодших класах учні користуються найпростішими планами місцевості, знайомляться із дрібномасштабною картою при співставленні її із планом місцевості і глобусом. Тут закладаються початкові картографічні знання – про картографічне зображення, масштаб, генералізацію. В шостому класі розширюються картографічні знання про план і карту, картографічну сітку, даються поняття про меридіани і паралелі, географічну широту і довготу, географічні координати загалом, горизонталі, висоту перерізу, абсолютні та відносні висоти. В шкільній програмі передбачено розділ ”План і карта“.

У сьомому класі теж введено у вступному розділі дані про види тематичних карт, що подаються в шкільному підручнику та шкільному атласі, звертається увага на їх зміст, деякі способи картографічного зображення – якісний (кольоровий) фон, лінійні знаки, знаки руху, ізоліній, ареалів), на взаємозв’язок між явищами на картах.

У 8 і 9 класах в курсах фізичної та економічної географії України картографічні знання поповнюються новими даними про способи картографічного зображення – картограму, картодіаграму, види тематичних карт, зокрема, соціально-економічних.

У 10 класі при вивченні економічної та соціальної географії світу використовуються вже всі наявні загальногеографічні та тематичні карти і всі наявні картографічні знання.

В шкільній програмі передбачені гурткова та факультативна робота із картографії та топографії.

Література:

3. Картография с основами топографии Учебник для студентов естеств.-геогр. фак. пед. ин-тов. Под ред А.В. Гедымина. Ч. 2. Мелкомасштабная географическая карта. Школьные географические произведения. – М.: Просвещение, 1973. – Стор. 170-213.

4. Картография з основами топографии: Учеб. пособие для студентов пед. ин-тов по спец. ”География“ / Г.Ю. Грюнберг, Н.А. Лапкина, Н.В. Малахов, Е.С. Фельдман; Под ред. Г.Ю. Грюнберга. – М.: Просвещение, 1991. – Стор. 314-341.

Тема 21

РОЗВИТОК ТОПОГРАФІЇ ТА КАРТОГРАФІЇ В УКРАЇНІ. КАРТОГРАФІЧНА ВИВЧЕНІСТЬ ТЕРИТОРІЇ УКРАЇНИ.

Картографічні відомості про територію сучасної України


Читайте також:

  1. II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
  2. II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  3. II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  4. II. Найважливіші проблеми, що визначають розвиток місцевого самоврядування і є спільними для будь-яких урядових систем.
  5. III. Актуалізація набутих знань
  6. III. Контроль знань
  7. IV. Закріплення й узагальнення знань
  8. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  9. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  10. Iv. закріплення нових знань і вмінь учнів
  11. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  12. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ




<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Сумісне використання і перетворення карт в КМД | Картографія в Україні в середньовічний період

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.