Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ХІД УРОКУ

1. Актуалізація опорних знань

- Що таке цитата?

- Які види цитат ви знаєте?

- Як оформляється на письмі той чи інший вид цитат?

- Які розділові знаки ставляться при прямій мові?

1. Повідомлення нового матеріалу

Одним з різновидів передачі прямої мови є діалог (полілог).

Діалог (гр. "dia"– двоє, "logos"– слово) – розмова двох.

Полілог (гр. "роli"– багато, "logos"– слово) – розмова багатьох.

На письмі діалог передається системою нового ряду, тобто кожна репліка пишеться без лапок, з великої літери і з нового ряду, а перед нею ставитися тире. Наприклад:

– От знайдибіда, авантюрист шмаркатий! Ванько! Вилазь зараз же! Бо такого втру маку – тиждень чухатимешся!

Ми лежимо в густих бур'янах, уткнувшись носами у землю, й не дихаємо.

– Вилазь, убоїще, бо гірше буде! Ти ж мене знаєш!

– Знаю, знаю, – ледь чутно зітхає мій друг і нарешті подає голос.

– Діду! – жалібно озивається він. – Ви одійдіть за хату, ми виліземо. Бо ж ви битиметесь!

Діалог може також передаватися системою лапок і писатися в одному ряду. Тоді кожна репліка береться в лапки, а між ними ставитися тире.

"Вони ще мені умови ставлять, вишкварки! Ану вилазьте!" 'Та ми ж не хотіли, ми ж хотіли метро. Таке, як у Києві." "Я вам покажу метра! Я вам такого метра дам, що..."

2. Закріплення нового матеріалу

Вправа 1. Записати текст у вигляді діалогу. Пояснити розділові знаки.

1. Лясков і досі стовбичив за спиною Яковенка.

– Тобі чого? – спитав той.

– Нудьгую, – позіхнув Лясков. – Ніколи не хотілося йти на пост, а тепер побіг би позачергово.

– Я думав – ти розумніший, – Яковенко повільно склав книжку, лягай спи... А на пост піду я.

2. – Саво, синку! – сказав тривожним шепотом. – Я йду до міста, до Михайла! Уважай на худобу.

– Що вам бог дав? Вчора не казали ви ще нічого! – відповів заспаний Сава.

– Та що з того, що не казав? Так прийшло, що мушу йти. Я боюся, що з ним сталося щось недобре!

– Та що б мало йому статися? – обізвався хлопець неохоче.

Вправа 2. Записати діалог системою лапок. Пояснити розділові знаки:

1. “У мене був собака, що чесну людину пізнає і не зачепить, а злодія відразу роздере!” – “Добрий собака!” – “Але я його продав.” – “Чому?” – “Бо вже на мене почав кидатися.”

(УНТ)

2. “А хто ваш улюблений поет?” – питала Віра. – “Не знаю. Хіба треба мати улюбленого? І неодмінно одного?” – “Ну, – Віра знов червоніла, – а людину ж собі вибираєш одну... ”

3. Перевірка засвоєних знань:

– Що являє собою діалог?

– Які системи запису діалогу ви знаєте?

– Як він (діалог) оформлюється на письмі?

4. Домашнє завдання: скласти діалог на етичну тему.

Зразок оформлення залікового виховного заходу


Читайте також:

  1. A. Організація уроку.
  2. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  3. I. Організація класу до уроку та повторення правил техніки безпеки.
  4. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  5. III. Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми і завдань уроку.
  6. III. Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми і завдань уроку.
  7. III. Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми і завдань уроку.
  8. III. Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми і мети уроку.
  9. III. Підсумки уроку
  10. III. ПІДСУМКИ УРОКУ
  11. III. ПІДСУМКИ УРОКУ
  12. III. підсумки уроку




Переглядів: 520

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Приблизна схема щоденника психолого-педагогічних спостережень студента-практиканта | Зразок оформлення титульної сторінки

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.