Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



V. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу.

1. Пояснення вчителя.

— У кожного з вас на парті є сірникові коробки, гумки. Покладіть їх на аркуш паперу і обведіть олівцем. Ми одержимо на аркуші паперу два прямокутники. Прямокутник, який ми відмалювали із сірникової коробки, буде називатися планом сірникової коробки, а інший — планом гумки.

Так само ми можемо накреслити плани й інших предметів, які можемо покласти на аркуш паперу.

А от що б ми робили, якби нам потрібно було креслити план парти, автомобіля, домівки чи школи? Скільки потрібно було б часу та зусиль, щоб виготовити такий великий аркуш паперу, а потім ще покласти на нього парту чи автомобіль і обвести олівцем! Уявляєте, скільки потрібно було б паперу, щоб виготовити план школи?

Для того, щоб набагато швидше та легше виконати план будь-якого за розмірами предмета, люди користуються масштабом (мірилом).

2. Практична робота.

Візьміть свої сантиметрові стрічки, виміряйте довжину і ширину кришки парти. Наприклад, довжина її становить 120 см, ширина — 50 см. Такі розміри не можна розмістити на сторінці зошита. їх треба зменшити.

Наприклад, зменшимо їх у 10 разів. Отже, довжина кришки на плані буде 12 см, а ширина — 5 см.

Замість того, щоб сказати, що розміри кришки парти зменшили в 10 разів, кажуть, що використали масштаб 1 до 10-ти. Це означає, що 1 см на плані відповідає 10 см дійсних розмірів (довжини і ширини) кришки парти. Масштаб записують так: 1 см — 10 см.

А як нам накреслити план класу, довжина якого 9 м, а ширина — 7 м? Який узяти масштаб? їм дійсних вимірів візьмемо на плані за 1 см. Масштаб буде: 1 см — 1 м. Тоді довжина на плані становитиме 9 см, а ширина — 7 см.

Отже, масштаб показує, у скільки разів зменшено або збільшено справжні розміри предметів.

Запам'ятайте, діти, масштаб вибираємо такий, щоб ми змогли розмістити його на відповідному аркуші.

3. Робота з учнями біля дошки.

1) Накреслити схематично школу прямокутної форми, розміри якої 90м на 30 м.

— Який масштаб ми виберемо?

— 1 см — 10 м.

2) Прочитайте масштаб: 1см — 40 м; 1 см — 40 км. Що означають ці записи?

3) Накресліть план стола, довжина якого 120 см, ширина — 80 см. Масштаб 1 см — 10 см.

4) Накресліть план ділянки, довжина якої становить 900 м, ширина — 600 м. Масштаб плану: 1 см — 300 м.

5) Дано два плани ділянок. Визначте, котра ділянка за цими планами більша.

Буратіно потягнувся, раз нагнувся, два нагнувся, руки в сторони розвів,— мабуть, ключик загубив. А щоб ключик відшукати, треба нам навшпиньки стати. 4. Розповідь учителя.

— Ви довідалися, що таке план, масштаб, як за допомогою масштабу можна накреслити план великих предметів.

За допомогою масштабу креслять не тільки план окремих предметів, але й невеликі ділянки місцевості, тобто план місцевості.

Щоб накреслити план місцевості, вимірюють відстані між предметами і зменшують їх. Для запису використовують масштаб, який показує, у скільки разів зменшено справжні розміри. Масштаб на плані позначають внизу аркуша.

(Лист від Колобка)

7. Продовженім вивчення нового матеріалу.

— На плані місцевості зліва чи справа наносять стрілку, вона показує напрями на північ і на південь. Якщо на плані таких позначень немає, це означає, що північ знаходиться вгорі, південь — унизу, схід — справа, захід — зліва. Масштабом користуються не тільки для креслення плану. Знаючи масштаб і маючи перед собою план, можна визначити відстані між окремими предметами. Наприклад, відстань між предметами на плані дорівнює 5 см. На масштабі плану написано: 1 см — 300 м. Отже, справжня відстань між предметами буде: 300 м · 5=1500 м.

Планом місцевості користуються люди різних професій: будівельники, агрономи, військові. Так, геологи за ними відшукують поклади корисних копалин; агрономи — правильно розміщують посіви різних культурних рослин.


Читайте також:

  1. II. Вивчення нового матеріалу.
  2. II. Вивчення нового матеріалу.
  3. II. Вивчення нового матеріалу.
  4. II. Вивчення нового матеріалу.
  5. II. Вивчення нового матеріалу.
  6. II. Вивчення нового матеріалу.
  7. II. Вивчення нового матеріалу.
  8. II. Вивчення нового матеріалу.
  9. II. Вивчення нового матеріалу.
  10. II. Вивчення нового матеріалу.
  11. II. Вивчення нового матеріалу.
  12. II. Вивчення нового матеріалу.




Переглядів: 2118

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
II. Перевірка домашнього завдання. | VI. Осмислення учнями знань.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.