Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






V. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу.

1. Розповідь учителя.

— Людина зацікавилася ґрунтом, коли почала займатися земле­робством, тобто близько 7 тис. років тому. В Китаї у III тис. до н. е. різні ґрунти намагалися оцінити за врожайністю рослин. У середні віки вважалося, що ґрунт для рослин — лише опора, а самі вони живляться лише водою і повітрям.

На запитання: чим є ґрунт за своєю природою і яке його значення для рослин, вдалося відповісти лише наприкінці XIX ст., коли з'явилася наука ґрунтознавство. її основоположником вважають В.В. Докучаєва, який досліджував ґрунти України. Виявилось, що ґрунти і гірські породи — це не одне й те саме. На рівній скелі, чистому піску чи глині рослини не можуть розвиватися. Гірські породи неродючі. Особливість ґрунту — його родючість, тобто здатність забезпечувати рослини мінеральними речовинами, необхідними для їх розвитку. Родючість ґрунтів і їх колір залежить від кількості перегною.

— А що ж таке перегній (ґрунт)?

— На ґрунті ростуть рослини, а в його товщі живуть і деякі тварини. Уважно розгляньте таблицю. Коли живі організми помирають, їх рештки залишаються у верхньому шарі землі, перегнивають — утворюється перегній, який удобрює землю. Чим більше у ґрунті перегною, тим він і родючіший. Що вища родючість грунту, то вищий урожай вирощують на полях. Найродючіший фунт той, який містить найбільше перегною. Його називають чорноземом. Він багатий на поживні речовини. Чорнозем переважно темного кольору.

— Колір ґрунту залежить від кількості в ньому піску і глини. Чим більше в ґрунті піску, тим його колір світліший. Якщо вміст піску у ґрунті понад 90%, то такий ґрунт отримує назву піщаний. Мають світле забарвлення і ґрунти, у яких багато глини. Ґрунт називають глинистим, якщо частка глини в ньому становить понад 40%.

Глинисті ґрунти погано пропускають вологу; у зволоженому стані в'язкі, а у сухому — вкриваються кіркою, стають щільні й тверді. Вони також погано пропускають повітря.

Піщані фунти завжди сухі, бо вода проникає на великі глибини і погано зберігається, швидко випаровуючись. Найродючішими в світі вважають чорноземи, які займають в Україні значні площі. Цікаво, що такі самі високородючі грунти є тільки в Маньчжурії (Китай) і в долині річки Міссісіпі (США). 2. Досліди.

Учні проводять досліди із зразками різних грунтів своєї місцевості за планом, що у підручнику (с. 151). У ході проведення дослідів заповнюють таблицю і за встановленими ознаками називають ґрунт.

Колір ґрунту Кількість повітря Як пропускає воду Назва ґрунту
       

3. Продовження розповіді учителя.

— Щоб отримувати високі урожаї, треба ґрунт добре обробляти.

Рослини краще ростуть на пухкому ґрунті. У такий ґрунт добре проникають вода і повітря. Щоб фунт був пухким, його переорюють плугом або перекопують лопатою. Великі грудки подрібнюють.

Обробіток ґрунту допомагає зберігати вологу. Це особливо важливо в посушливих місцях, де дорога кожна краплина води. Влітку під час спеки, особливо на півдні, де випадає мало опадів, і навесні ґрунти навіть зрошують.

Чим більше в фунті перегною, тим він родючіший. Але кожна рослина вбирає з фунту корінням воду і розчинені в ній солі. Від цього ґрунт виснажується. Щоб цього не фаплялося, до нього треба повертати поживні речовини. Для цього фунт удобрюють. Найкраще добриво — гній: у ньому є всі поживні речовини, потрібні рослинам. Від гною фунт стає пухкішим, краще пропускає до коріння воду й повітря, добре профівається сонцем. У фунт вносяться також і мінеральні добрива.

Працівникам полів допомагають і вчені. Вони досліджують, які рослини слід висівати чи висаджувати, щоб зібрати високий урожай.


Читайте також:

  1. II. Вивчення нового матеріалу.
  2. II. Вивчення нового матеріалу.
  3. II. Вивчення нового матеріалу.
  4. II. Вивчення нового матеріалу.
  5. II. Вивчення нового матеріалу.
  6. II. Вивчення нового матеріалу.
  7. II. Вивчення нового матеріалу.
  8. II. Вивчення нового матеріалу.
  9. II. Вивчення нового матеріалу.
  10. II. Вивчення нового матеріалу.
  11. II. Вивчення нового матеріалу.
  12. II. Вивчення нового матеріалу.




Переглядів: 483

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
VII. Підсумок уроку. | VI. Осмислення учнями знань.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.