Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Розвиток форми вартості

Товарне виробництво представляє собою єдність виробництва і обміну. В процесі обміну зіставляються і порівнюються товари різних відокремлених виробників. Коли товар обмінюється на інший товар, він отримує суспільне визнання як корисний продукт, що задовольняє потреби інших людей. В обміні визначається і кількість індивідуальної праці, яка визнається суспільно необхідною.

В пропорціях обміну вартість проявляється як мінова вартість. Наприклад, пропорція Х товару А = Y товару Б означає, що в обох товарах втілена приблизно однакова кількість праці.

Мінова вартість пройшла в історичному розвитку чотири форми: випадкову, розгорнуту, загальну і грошову.

Коли обмін був ще випадковим, виникла випадкова форма вартості. В обміні один товар відіграє активну роль, виражає свою вартість в іншому товарі, а другий товар лише пасивно відображає вартість першого товару. Перший товар виступає як відносна вартість, а другий – як еквівалент вартості першого. В акті обміну розв’язується суперечність між двома протилежностями – вартістю і споживною вартістю. Протилежності – вартість і споживна вартість – виступають в єдності. Абстрактна праця набуває конкретного значення в пропорціях обміну.

В процесі розвитку обміну виникає повна або розгорнута форма вартості, коли один товар, що перебуває у відносній формі вартості, обмінюється на безліч інших товарів – еквівалентів: Х товару А = Y товару Б чи товару В, або Г …

Подальший розвиток товарного виробництва привів до того, що з великої маси товарів виділився один загальний еквівалент. В різних народів роль еквіваленту відігравали різні товари: зерно, хутро, тварини і т.п. Тоді різні товари А, Б, В, Г … могли обмінюватись на один і той самий товар Е. Це було зручно, оскільки товар –еквівалент має загальну форму вартості.

Коли функція загального еквіваленту зрослась із специфічним товаром-золотом, виникає грошова форма вартості. Золото, срібло та інші метали стали називатись грошима, а мінова вартість перетворилась на цінутовару.

Внутрішня суперечність між споживною вартістю товару і його вартістю перетворилася на зовнішню суперечність – з одного боку знаходиться вся маса товарів, а з іншого їм протистоїть маса грошей. Ця суперечність розв’язується, коли товар обмінюється на гроші.

 

 


Читайте також:

  1. II. Найважливіші проблеми, що визначають розвиток місцевого самоврядування і є спільними для будь-яких урядових систем.
  2. II. Розвиток математичних знань учнів.
  3. II. Розвиток математичних знань.
  4. II. Розвиток математичних знань.
  5. II. Розвиток математичних знань.
  6. II. Розвиток математичних знань.
  7. II. Розвиток математичних знань.
  8. II. Розвиток математичних знань.
  9. II. Розвиток математичних знань.
  10. II. Розвиток математичних знань.
  11. II. Розвиток математичних знань.
  12. II. Розвиток математичних знань.




Переглядів: 474

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Величина вартості товару та фактори, що її визначають | Закон вартості та його функції

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.